کد خبر 754530
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
پرچم اسرائیل

رژیم صهیونیستی قصد دارد تا غرامتی را به خانواده نوجوان اردنی که بر اثر شلیک نگهبان اسرائیلی کشته شد، پرداخت کند.

 به گزارش مشرق، بنا بر گزارش‌های منتشر شده رژیم صهیونیستی قصد دارد غرامتی را به خانواده نوجوان اردنی که با شلیک نگهبان سفارت رژیم صهیونیستی در شهر امان پایتخت اردن کشته شد، پرداخت کنند.

این درحالیست که بنا به گزارشها در این حادثه ۲ اردنی کشته شده‌اند.

براساس گزارش «تایمز اسرائیل»، این نگهبان اسرائیلی مدعی شده برای دفاع از خود در برابر حمله چاقوی این نوجوان اردنی به وی شلیک کرده است.

براساس این گزارش، این غرامت پس از پایان مراسم سوگواری به خانواده این جوان پرداخت خواهد شد اما تاکنون مبلغ پیشنهادی از سوی رژیم صهیونیستی مشخص نشده است.

این در حالی است که وزیر امور خارجه اسرائیل روز سه‌شنبه در خصوص این موضوع اظهارنظری نداشت.

این حادثه که یکشنبه‌شب رخ داد منجر به ایجاد یک بحران جدی دیپلماتیک شد به طوری که مقامات اردن خواستار بازجویی این نگهبان شدند اما رژیم صهیونیستی از تحویل این نگهبان خودداری کرد.

گفتنی است؛ برخی از اعضای خانواده این نوجوان اردنی خواستار اعدام نگهبان اسرائیلی شدند.

براساس این گزارش، این بحران پس از دیدار روز دوشنبه «نداف ارگمن» رئیس سازمان اطلاعات و امنیتی داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در امان و تماس تلفنی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و شاه عبدالله دوم پایان یافت.

در این میان آمریکا نیز در تلاش برای پایان دادن این بحران «جیسون گرین بلات» فرستاده آمریکا به خاورمیانه را به امان و قدس فرستاد تا با دیدار نتانیاهو و وزیر امور خارجه اردن برای رسیدن به توافق کمک کند.

طبق این گزارش، روز سه‌شنبه هزاران اردنی با سر دادن شعار «مرگ بر اسرائیل» در مراسم تشییع این نوجوان شرکت کردند.

آنها با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین، اردن و تصاویری از این نوجوان ۱۷ ساله شعار مرگ بر اسرائیل را سر می‌دادند.

ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: اردن هیچ معامله و یا مذاکره‌ای با رژیم صهیونیستی پیرامون این حادثه نداشته است.

وی افزود: اردن قصد بازجویی از نگهبان اسرائیلی را دارد و  تحقیقات را در خصوص این موضوع تا زمان روشن شدن حقیقت و اجرای عدالت ادامه خواهد داد.

روز یکشنبه رسانه‌های محلی از تیراندازی در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در پایتخت اردن خبر دادند که در این میان یک نوجوان اردنی توسط نگهبان سفارت رژیم صهیونیستی کشته شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس