برق

پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده همزمان با افزایش دمای هوا، مصرف برق نیز افزایش پیدا کند، به همین خاطر وزارت نیرو به کلیه شرکت‌های توزیع و انتقال برق در سراسر کشور اعلام آماده باش کرد.

به گزارش مشرق، وزارت نیرو از مردم درخواست کرده در این روزها با قرار دادن کولرهای آبی بر روی دور کُند وکولرهای گازی روی 25 درجه و همچنین عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در زمان اوج مصرف 12 تا 16 بعد از ظهر و همچنین 21 تا 23 شب نهایت همکاری را با صنعت برق داشته باشند. 

این گزارش اضافه می‌کند روز چهارشنبه 14 تیرماه سال جاری رکورد بی سابقه 55 هزار و 400 مگاواتی برای مصرف برق کشور ثبت شد، عددی که حاکی از افزایش 2500 مگاواتی مصرف برق نسبت به پیک مصرف سال گذشته بود. 

کارشناسان معتقدند در صورت وقوع چنین افزایشی در هفته آینده نسبت به آنچه که در روز 14 تیرماه سال جاری اتفاق افتاده، شبکه برق کشور که برای 15 سال توانسته پایداری شبکه را تضمین کند، با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

هر ساله صنعت برق برای جبران هر یک هزار مگاوات برق حدود 3000 میلیارد تومان هزینه می کند و تقزیباً می توان گفت سالانه برای جبران 5 تا 6 درصد رشد مصرف برق حدود 15 تا 20 هزار میلیارد تومان در بخش های مختلف تولید، توزیع و انتقال هزینه می شود.  

بر همین اساس وزارت نیرو طی اطلاعیه از مردم درخواست کرده برای جلوگیری از اتلاف منابع ملی کشور و حفظ پایداری شبکه و البته رفاه عمومی حال هموطنان به ویژه در شهرهای جنوبی و جنوب شرق کشور که به مراتب با آب و هوای گرم تری در هفته آینده دست و پنجه نرم می کنند، در مدیریت مصرف خود کوشا باشند.

بر اساس این گزارش وزارت نیرو از تمامی شرکت های برق منطقه ای و توزیع نیروی برق درخواست کرده که در هفته آینده با تمام توان مراقبت های لازم را به منظور جلوگیری از حوادث و قطع برق بکار ببندند.

 همچنین از تمامی شرکت های آب و آبفا خواسته شده دستورالعمل های لازم جهت جلوگیری از قطع آب و استفاده از مولدهای برق اضطراری را به عمل آورند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    0 0
    امروز. اداره مخابرات بودم پنجره باز و کولر گازی. اونم از نوع قدیم پنجره ای روشن. چی بگم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس