طرح دفاع مقدس

رئیس ستاد کنگره لشکر 10 سیدالشهدا (ع) گفت: کتاب و تمبر یادبود شهید محمدتقی خلج همزمان با اولین یادواره شهدای عملیات غدیر رونمایی می‌شود.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - اکبر باقری دولابی رئیس ستاد کنگره لشکر 10 سیدالشهدا(ع) از برگزاری مراسم رونمایی کتاب و تمبر یادبود شهید محمدتقی خلج فرمانده گردان زهیر خبر داد و اظهار داشت: این مراسم فردا (پنجم مرداد ماه) با حضور همسر و فرزند شهید خلج و سخنرانی حاج نصرالله سعیدی فرمانده گردان قمربنی هاشم در سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) واقع در شهر ری، میدان نماز، بلوار دیلمان ساعت 10 برگزار می‌شود.

وی در خصوص عملیات غدیر، گفت: پس از قبول قطعنامه، منافقین و نیروهای رژیم بعث جهت براندازی حکومت جمهوری اسلامی هم‌پیمان شده و به مرزهای ایران هجوم آوردند. از آنجایی که عملیات گسترده‌ای در اسلام آباد و چهارزبر صورت گرفت، عملیات مرصاد بیش از عملیات غدیر معرفی شد. در حالی که نیروهای لشکر 10 سیدالشهدا(ع) با حضور به موقع خود در پاسگاه زید و شلمچه، توانستند یک لشکر مکانیزه و یک تیپ تکاوری عراق را به عقب نشینی وادارند.

باقری تصریح کرد: در تاریخ دوم و سوم مردادماه 67 عملیاتی تحت عنوان «دفاع سراسری» صورت گرفت ولی نیروهای بعثی و منافقین در مرزهای ایران باقی ماندند، به همین منظور عملیات «غدیر» با هدف نابودی و عقب‌نشینی نیروهای متجاوز در تاریخ 5 مرداد ماه آغاز شد. از این رو عملیات غدیر را می‌توان تکمیل کننده عنوان دفاع سراسری دانست.

رئیس ستاد کنگره لشکر 10 سیدالشهدا(ع) با بیان اینکه چند جلد کتاب تا پایان سال جاری به چاپ خواهد رسید، عنوان کرد: یکی از این کتاب‌ها متعلق به شهید «محمد کاشی‌ها» فرمانده گردان المهدی لشکر سیدالشهدا(ع) است. طبق اسناد و مدارک و تاییدیه خانواده، این کتاب تهیه شده است. همچنین ویراستاری آن به اتمام رسیده و پس از تایید وزارت ارشاد همزمان با سالروز شهادت شهید کاشی‌ها، کتاب رونمایی خواهد شد.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس