کد خبر 753752
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶
پالایشگاه خلیج فارس

بزرگترین شرکت نفتی عربستان «آرامکو» در پی اصابت موشک بالستیک ارتش یمن به پالایشگاه‌های نفت شهر ساحلی «ینبع» برای تقویت امنیت تاسیسات دریایی خود برنامه‎ریزی می‎کند.

به گزارش مشرق، شرکت نفتی بزرگ «آرامکو» عربستان پس از تهدیدات اخیر یگان موشکی ارتش یمن برای هدف قرار دادن شرکت‌های نفتی عربستان، قرار است طرح مناقصه برای تقویت امنیت تاسیسات نفتی خود در سواحل دریای سرخ اجرا کند.


خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد، شرکت آرامکو که بزرگترین شرکت‌ نفتی عربستان است از شرکت‎های دفاعی خارجی پیشنهاداتی را در خصوص این طرح دریافت کرد. «ریتیون» آمریکا، «راینمتال» آلمان و شرکت انگلیسی «سلکس» از جمله این شرکت‎های خارجی است.

یک منبع دیگر به رویترز گفت که قرارداد متضمن سیستم امنیتی دوربرد در ۹ پایگاه دریایی در خلیج فارس است. پیش بینی می شود که مناقصه‌های دیگر نیز با توجه به اینکه آرامکو به دنبال توسعه میادین نفتی دریایی است، طرح شود.

وی گفت: آرامکو اکنون در حال بررسی پیشنهادت است و پیش بینی می شود که این شرکت قرارداد امنیتی را تا پایان سال جاری میلادی منعقد کند.

یگان موشکی ارتش یمن و انصارلله شنبه‎شب گذشته یک فروند موشک بالستیک «برکان اچ-۲» را به سمت پالایشگاه‌های نفت عربستان در شهر ینبع واقع در ساحل دریای سرخ شلیک کرد و پس از شلیک موشک نیز درباره شرکت‎های نفتی عربستان هشدار داد.

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله امروز با صدور بیانیه‎ای اعلام کرد که پالایشگاه‎های نفت عربستان «هدف نظامی» ماست.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    1 0
    پس این سیتم پدافند ضد موشکی چند میلیاردی آمریکا چه غلطی میکنه؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ناشناس IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    1 0
    پس این سیتم پدافند ضد موشکی چند میلیاردی آمریکا چه غلطی میکنه؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس