امیر مهدی زاده

امیر مهدی‌زاده فردا به عنوان اولین نماینده کاراته ایران روی تاتامی بازی‌های جهانی می‌رود؛ مسابقاتی که هر مبارزه آن حکم فینال را دارد.

به گزارش مشرق، امیر مهدی‌زاده در مسابقات بازی‌های جهانی 7 حریف را پیش رو دارد که هر کدام از آنها همانند مهدی زاده دارای عناوین قاره‌ای و جهانی هستند.برای َآشنایی بیشتر با حریفان مهدی‌زاده نگاهی به بررسی عملکرد آنها خواهیم داشت.


*سرشناس ترین حریف مهدی‌زاده بی تردید بروس سانتوس داگلاس برزیلی است، کاراته‌کایی که 2 طلا، یک نقره و یک برنز جهان را در پرونده‌اش دارد. 4سال پیش در همین مسابقات که در کلمبیا برگزار شد مدال برنز گرفت و الان به واسطه قهرمانی در پان امریکن مجوز حضور در ورلد گیمز را بدست آورده است.

* جفری برنز، کاراته‌کا کهنه کار هلندی است که 8 ماه پیش در فینال به امیرمهدی زاده باخت و مدال نقره گرفت و سال 2014 هم همین عنوان را در آلمان بدست آورد. اما در کاراته وان پاریس، هلند و رقابت‌های قهرمانی اروپا در سال 2017 ناکام بود و نتوانست انتظارات را برآورده کند.

*صوفیان آگودیل آذربایجانی سومین حریف مهدی‌زاده در ورلد گیمز است. آگودیل برنز جهانی 2016 فرانسه، نقره اروپا سال 2015 و برنز جهان در سال 2016 در کارنامه دارد.

* گارسیا گومز ماتیاس اسپانیایی حریف دیگر مهدی‌زاده مدال طلا اروپا در سال 2016 را یدک می‌کشد.

*فردوسی فرض علی اف از آذربایجان برنز جهانی 2016 را در کارنامه دارد و چند عنوان نایب قهرمانی و سومی کاراته وان دراختیار دارد.

*عماد الملکی عربستانی دارای 2 طلا، یک نقره و 2 برنز کاراته وان در سال‌های 2016 و 2015 است و درازوسکی مسیج از لهستانی دیگر حریفان مهدی زاده در این رقابت‌ها است که عناوین چشمگیری ندارد.

منبع: فدراسیون کاراته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس