امامی کاشانی

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وهابیت در عربستان توسط آل سعود پایه‌ریزی شد، گفت: بنیان آل سعود در آینده نزدیک از هم فرو می‌پاشد.

به گزارش مشرق، آیت الله حسین امامی کاشانی چهارشنبه شب در آستان علی بن محمد باقر (ع) مشهد اردهال کاشان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: به شما امامزاده علی بن محمد باقر (ع) که برادر امام صادق (ع) هستید، شهادت برادرتان را تسلیت عرض می‌کنم گرچه در در خاک آرمیده‌اید.

امام جمعه موقت تهران ضمن اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) افزود: امام صادق (ع) در سال 83 هجری قمری در مدینه به دنیا آمده و پدرش امام باقر و مادر آن حضرت ام فربه بود و لذا امام صادق (ع) از جانب پدر حسینی است و آن حضرت در روزی که تولد یافت جد بزرگوارش امام زین العابدین حیات داشت و در 12 سالگی آن حضرت را از دست داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام صادق (ع) صادق بوده و به آن مشهور است در حالی که تمامی امامان صادق بودند، خاطرنشان کرد: بحث‌های متنوعی پیرامون لقب امام ششم بوده و در روایتی بنا بر پیشگویی که آن حضرت کرده او را صادق نامیدند و در روایتی دیگر از آنجا که در زمان او صادق کذاب بود آن حضرت را جعفر صادق نامیدند تا با او تمایز داشته باشد.

امامی کاشانی با بیان اینکه امام صادق (ع) قیام علمی را تشخیص داد، تصریح کرد: امام صادق (ع) تربیت اسلام را تکلیف دید و به همین جهت خداوند نیز شرایط را برای آن حضرت فراهم کردند و آن حضرت نیز از فرصت استفاده کرده تا دین را تربیت کنند و احکام، مباحث تفسیری، مباحث علمی مانند شیمی و نجومی تبیین کردند و شاگردان از سایر جهان به سوی امام صادق (ع) شتافتند.

وی با بیان اینکه با قدرت گرفتن منصور دوانغی بساط امام صادق (ع) را برچید، ابراز داشت: یکی از تحولات امام صادق (ع) تحول اخلاق است و در حدیثی آن حضرت فرمودند که مرد در صورتی خفیف و کوچک می‌شود که حسد ورزد، سخنی چینی کند و آدمی بی هدف باشد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حسد بسیار خطرناک بوده و اگر در انسان بماند همان شیطانی است که به آدم سجده نکرده و زندگی، پست و بلندی پیدا می‌کند به گونه‌ای که ادامه زندگی برای فرد سخت می‌شود، بیان کرد: انسان حسود خود را ارزیابی نکرده و به آن کسی که حسد می‌ورزد مورد ارزیابی قرار نداده است و خود را از دیگری برتر می‌داند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: فرق شخصیت‌های الهی با شخصیت‌های عادی در اینجا است که شخصیت‌های عادی از کارهایی که در حوزه‌های مختلف انجام دادند سخن می‌گویند اما مردان الهی انسان ساز هستند و ولایت نیز همین بوده و آورنده دین است و از امام علی (ع) تا امام زمان (عج) ادامه دارد و لذا اهل بیت (ع) انسان ساز بودند.

امامی کاشانی با بیان اینکه امامزاده علی بن محمد باقر (ع) با دعوت مردم کاشان به طرف ایران و کاشان روانه شدند، اذعان داشت: اولین کار این امامزاده برپایی نماز جمعه بود و به تربیت پرداختند زیرا امام جمعه در خطبه اول مسائل تربیتی می‌گوید و در خطبه دوم مسائل سیاسی را تبیین می‌کند و لقب سلطان این امامزاده به همین دلیل است.

وی با بیان اینکه اولیاء خدا به معارف دین تکیه می‌کردند، گفت: از آنجا که ظالمان زمان موقعیت خود را در خطر می‌دیدند امامان معصوم را تهدید کرده آن‌ها را محدود می‌کرده و سرانجام به شهادت می‌رساندند و امام صادق (ع) نیز در چنین ایامی مسموم شده و در فردا روزی به شهادت رسید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بساط وهابیت را آل‌سعود در عربستان پدید آورد و در آینده بساط آنان برچیده می‌شود، افزود: امام صادق (ع) مسموم شده بودند اما با وجود حال جسمی وخیم همیشه به یاد امام حسین (ع) بوده و اشک می‌ریختند و در روایات آمده زمان ورود آن حضرت به کربلا خطاب به آب فرات می‌فرمودند هنوز جاری هستی در حالی که جد من و اهل بیت او با لب تشنه شهید شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس