کد خبر 751287
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
عبدالله سامری

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از بی‌توجهی دولت به مشکلات زیست محیطی خوزستان گفت: مشکل ریزگردهای خوزستان در کیف خانم ابتکار گم شده است.

به گزارش مشرق، عبدالله سامری در نشست علنی امروز مجلس و در نطق میان دستور، با بیان این عبارت که «تهران، تو بخواب که حال ما خوب است»، اظهار داشت: امروز در خوزستان استفاده از لفظ «خاک بر سر» دیگر ناسزا محسوب نمی شود، بنابراین با این عبارت هوای استان خوزستان را گزارش می کنند؛ امروز در خوزستان حالمان آنقدر خوب است که برای تفریح و قدم زدن به خیابان ها آمدیم و از روی سیری و خوشی بر علیه برخی مسئولان بی کفایت شعار هوای پاک می دهیم.

وی ادامه داد: می‌خواهم از استانی بگویم که بیش از آب شرب و فرمایشات رهبرش، آبش را دزدیدند و با ثروت نفتش چراغ بیکاری را در دیگر استان ها خاموش کردند، می خواهم از خوزستانی بگویم که با گذشت ۳۰ سال از جنگ نشاط مردانگی را و پلاک ایستادگی  و شرافت مردمانش زیرخروارها خاک در مقابل چشمان بی مسئولیت مسئولان خارج می کنند، می خواهم از کارونی بگویم که بی آب است و بیمار، ولی خروش حیات بخش کشور بوده و هست و هیچ تدبیرو عزمی برای لایروبی و احیاء آن درمیان مسئولان وجود ندارد.

سامری خطاب به رییس جمهور گفت: می خواهم از استانی بگویم که بی توجهی، فقر و تبعیض از یک سو و گرد و خاک از سوی دیگر نفسش را بریده و غبار محرومیت و بی عدالتی آن را پوشانده است، می خواهم از استانی بگویم که بیش از ۶۰ درصد کل بودجه کشور را تامین کرده اما در شاهراه تبعیض و بی آبی و حالا سونامی گرد و غبار مدفون مانده و گاه و بی گاه مورد کلاهبرداری موسسات مالی و اعتباری مانند آرمان که ۶۰ درصد سرمایه آن متعلق به مردم خوزستان بوده گرفتار شده است.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس اظهارداشت: می خواهم از مردمی بگویم که تمثال هایی مانند سردار شهید علی هاشمی و دریا دلی چون علی شمخانی و هزاران شهید تقدیم کردند، اما در زمان استخدام ها و پست ها آنها را عرب می خوانند و به راحتی از کنارشان می گذرند، گواه آن هستم توهین های عده ای هنرمند نما و دلقک صفت که خود را صاحب نظر می نامند و تنها هدف آنها تفرقه افکنی است که ازجانب وزارتخانه ارشاد و فرهنگ هیچ تذکری داده نشد.

وی گفت: خوزستان در دوره روحانی به شدت استان سیاست زده ای است؛ انتصابات در این استان نه براساس تواناهایی است، یلکه پاشنه انتصابات بر روابط است، مشکل امروز خوزستان حضورداعش و بیابان های کشورهای همسایه نیست، مشکل ریزگردهای خوزستان کلید بی‌تدبیری دولت شماست که در کیف خانم ابتکار گم شده است، کیفی که پر از احساس درباره نجات چند توله سگ است، اما از ۲۰ هزار خوزستانی که سال گذشته و امسال با تنگی نفس مواجه شدند و تاکنون دلیل آن مشخص نشده، خبری ندارد.

سامری ادامه داد: چرا خبری از اجرای مصوبه هیات دولت قبلی که وزارت نفت را متعهد به تخصیص ۴۸۷ میلیارد جهت بیابان زدایی ۲۰۰ هزار هکتار ازاراضی خوزستان و همراهی با سازمان مراتع و جنگل ها بود به گوش نمی رسد، چرا از ۲۴۵ میلیارد تومان جهت مقابله باریزگردها در سال ۹۳  تنها ۱۹ میلیارد تومان آن محقق شده است؛ به راستی کدام اولویت مقدم برحفظ جان و سلامت مردم می باشد.

نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: می توان با فروش نفت یک روز خوزستان بحران ریزگردها را مهارکرد، اما تا کی باید مانند تهران و اصفهان و دیگراستان های مرفه تعرفه آب شیرین گوارا بپردازیم اما آب با فضولات بنوشیم؟

وی تصریح کرد: چرا هیچ عزمی برای بومی سازی اندک فرصت های شغلی دراین شهر نیست؟ چرا قانون مناطق آزاد در شهر آبادان و خرمشهر حاکم نمی شود؟ چرا باید شاهد مرگ عزیزانمان درجاده خرمشهربه اهواز باشیم؛ چرا با وجود منطقه آزاد اروند و صادرات نفت و گاز ،خرمشهر به عنوان سردمدار بیکاری درایران پرچم برافراشته است؟

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس