اتحادیه اروپا نمایه

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده که اتحادیه اروپا تصمیم دارد ۱۶ دانشمند و نظامی سوری را به اتهام استفاده از سلاح شیمیایی تحریم کند.

 به گزراش مشرق به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه (امروز) می خواهند ۱۶ نفر از دانشمندان و نظامیان سوری را به اتهام دست داشتن در استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی تحریم کنند.

منابع آگاه به این روزنامه گفته اند که این اقدام مانند اقدام پیشین آمریکا در این زمینه بوده که در پایان ماه آوریل گذشته ۲۷۱ کارمند مراکز علمی و تحقیقاتی سوریه را به اتهام تولید سلاح شیمیایی تحریم کرده بود.

بر اساس این خبر، این تحریم، دانشمندانی که در مرکز تحقیقاتی تحت تحریم آمریکا قرار گرفته اند را نیز شامل خواهد شد. قرار است روز سه شنبه نام افرادی که در فهرست تحریم اتحادیه اروپا قرار گرفته اند منتشر شود.

معارضان سوری و ایالات متحده آمریکا در آوریل گذشته دولت و ارتش سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی در خان شیخون متهم کردند. این در حالی است که دولت سوریه چنین اتهامی را رد می کند.

با این وجود آمریکا در اقدامی تلافی جویانه پایگاه نظامی الشعیرات سوریه را بدون بررسی صحت ادعاهای معارضان هدف قرار داده بود. در طول بحران چند ساله سوریه، بارها ارتش این کشور از سوی معارضان به  استفاده از سلاح شیمیایی متهم شده است در حالی که دمشق این اتهام ها را تلاشی در راستای باج گیری از دولت سوریه می داند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس