کد خبر 750589
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
مرکل عصبانی

صدر اعظم آلمان ضمن حمایت مجدد از برگزاری اجلاس جی ۲۰ در هامبورگ در برابر انتقادهایی که به آن وارد شده است در عین حال گفت که نمی‌خواهد از زیر بار مسئولیت آشوب‌های حاشیه این نشست شانه خالی کند.

 به گزراش مشرق، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در گفتگو با "آ آر دی" آلمان بر حق بازدید نمایندگان پارلمان آلمان از پایگاه هوایی در کنیای ترکیه تاکید کرده و درباره تصمیم ترکیه درباره ممنوعیت بازدید نمایندگان پارلمان آلمان از این پایگاه هوایی ابراز تاسف کرده و گفت: نه تنها دولت آلمان بلکه همچنین ناتو با ترکیه در این باره صحبت خواهند کرد. این گفتگوها باید در آرامش دنبال شود.

صدر اعظم آلمان درباره انتقادهای ترکیه از پذیرش حق پناهندگی افسران ترک در آلمان هم گفت هیچ درخواستی از طرف ترکیه برای استرداد این افسران وجود نداشته. اما مسئله حق پناهندگی در آلمان و ممنوعیت بازدید نمایندگان پارلمان آلمان از نیروهای مستقر در پایگاه های ناتو در ترکیه هیچ ربطی به هم ندارند. مرکل گفت: حمایت از پناهجویان در آلمان مستقل از دولت تصمیم گیری می شود.

چندی پیش عدم توافق آنکارا-برلین در مناقشات بر سر پایگاه هوایی اینجرلیک منجر به تصمیم برلین برای خروج نیروها و تجهیزت خود از این پایگاه هوایی شد.

چندی پیش نیز بار دیگر ترکیه در اقدامی تنش زا دیدار نمایندگان پارلمان آلمان از پایگاه هوایی ناتو در کنیا را به حال تعلیق درآورد. سیاستمداران حزب سوسیال دموکرات و اپوزیسیون آلمان خواستار بازگشت نیروهای آلمانی از این پایگاه هوایی شده اند.

صدر اعظم آلمان در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر درخواست حزب سوسیال مسیحی برای تعیین سقف برای پذیرش پناهندگان را رد کرده و گفت: با کاهش شمار پناهندگان و کنترل و مبارزه با دلایل پناهندگی می توان چیزی به دست آورد بدون اینکه چنین تعیین سقفی برای دسترسی پناهندگان وجود داشته باشد.

مرکل مخالف این مسئله بوده و با تاکید بر اینکه مبارزه با داعش وارد مرحله حساسی شده است بر لزوم گفتگو با ترکیه تاکید کرده و گفت : باید قبل از نتیجه گیری منتظر ماند.

وی همچنین تاکید کرد که برای دستیابی به اهداف آب و هوای آلمان برای سال ۲۰۲۰ اقدامات بیشتر ضرورت دارد.

مرکل همچنین بر این مسئله تاکید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی اواخر سپتامبر برای چهار سال دیگر دولت را رهبری خواهد کرد.

وی همچنین از انتخاب هامبورگ به عنوان میزبان اجلاس جی ۲۰ که انتقادهایی به آن وارد شده بود حمایت کرده و تاکید کرد که نمی خواهد از زیربار مسئولیت ناآرامی های هامبورگ شانه خالی کند.

مرکل با اشاره به آشوب های حاشیه نشست جی ۲۰ در هامبورگ همچنین گفت: من دقیقا به اندازه شهردار هامبورگ در این باره مسئول هستم. وی ضمن قدردانی از نیروهای امنیتی این خشونت ها و ناآرامی ها را به شدت محکوم کرد.

وی درخواست ها برای کناره گیری شهردار هامبورگ را نادرست ارزیابی کرده و همچنین گفت که درباره انتقادهای شدید وزیر امور خارجه کشورش از نتایج نشست جی ۲۰ عصبانی نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    0 0
    یعنی ترکیه از ورود نمایندگان آلمان به کنیا هم جلوگیری میکنه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس