کد خبر 750463
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۶
علی عابدزاده

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از ادامه مذاکره با فاینانسورها برای تأمین منابع مالی خرید هواپیماها خبر داد و گفت:‌ ایرباس و ای‌تی‌آر برای تأمین قسمتی از فاینانس اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش مشرق، علی عابدزاده، اظهار کرد:‌ هنوز مذاکره با فاینانس‌کننده‌ها ادامه دارد و همکاران در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پیگیر این موضوع هستند.

وی تصریح کرد:‌ همچنین کمپانی‌های ایرباس و ای‌تی‌آر نیز این آمادگی را دارند که تأمین قسمتی از فاینانس را به‌عهده بگیرند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که "شرکت‌هایی که با آنها در حال مذاکره هستید از چه کشورهایی هستند؟"، افزود:‌ این سؤال را از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بپرسید.

به گزارش تسنیم، یکی از موانعی که خرید هواپیما از ایرباس، بوئینگ و ای‌تی‌آر را با مانع جدی مواجه کرده،‌ مباحث مربوط به تأمین منابع مالی است. این مسئله طی ماه‌های اخیر به چالشی اساسی برای وزیر راه و شهرسازی و برخی زیرمجموعه وزارتخانه تحت مدیریت وی تبدیل شده است، موضوعی که تاکنون دولت و وزارت راه و شهرسازی نتوانسته‌اند آن را حل کنند به‌طوری که 7 فروند هواپیمایی که تاکنون به ایران وارد شده (سه فروند ایرباس و 4 فروند ای‌تی‌آر) نقداً و از محل منابع صندوق توسعه ملی خریداری شده‌اند.

تأمین منابع مالی خرید 200 فروند هواپیما برای ایران‌ایر پاشنه آشیل قراردادها با بوئینگ،‌ ایرباس و ای‌تی‌آر به شمار می‌آید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    0 0
    هما که دولتیه نمیتونه اعتبار بگیره ، فاینانسورها مگه خولن به شرکتهای خصوصی بی اعتبار ایرانی که قیمت همه ی هواپیماهاشون قد نصف ی هواپیمای نو هم نیست وام بدن ؟!
  • رضا IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    1 0
    برادران دلواپس زیاد ذوق نکنند همان شرکت معظمی که قرار داد فروش هواپیما را امضاء کرده و مجوز افک را از فردی مثل ترامپ گرفته است،می داند که چگونه مشگل فاینانس آن را هم حل کند و لذا از این نمد کلاهی برای برادران دلواپس در نخواهد آمد.
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
      0 0
      دولت هاشمیتون در اوایل دهه هفتاد قرارداد 90 فروند آنتونوف140 امضاء کرد تا حداکثر در یک دهه وارد ناوگان شوند اما بعد از 20 سال که روحانی خط مونتاژ این طیاره را بست (به بهانه سانحه ) حدود 6-7 فروند وارد ناوگان شده بود ! که اونم در دوران احمدی نژاد وارد شد . اروپایی ها هواپیما میسازن سوارش میشن شما میخوایید با وطن فروشی ایران را شبیه اروپا کنید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس