کد خبر 750095
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
ایمان جمالی

ملی‌پوش سابق تیم ملی هندبال ایران گفت: پیوستن من به تیم‌ ‌ملی مجارستان یک هدف ورزشی بود و دلیل خاصی نداشت. شرایط هندبال ایران خوب نیست، اما شاید سال‌های دور که هندبال ایران خوب شود، برگردم.

به گزارش مشرق، ایمان جمالی در مورد شرایط خود در لیگ‌های اروپایی، اظهار کرد: امسال به وسزپرم باشگاه قبلی خود بر می گردم. دو سال است که به صورت قرضی در سوئد و بلاروس بازی کردم. در فصل گذشته توانستم با تیم مشکووبرست بلاروس به عنوان قهرمانی دست یابم و با این تیم درس ها لیگ نیز سوم شدیم. همچنین قهرمانی جام حذفی را نیز به دست آوردیم. در فصل جدید دوباره به وسزپرم برمی گردم.

هندبالیست ایرانی هدف پیوستنش به تیم ملی هندبال مجارستان را معرفی هندبال ایران به دنیا خواند و گفت: پیوستن من به تیم‌ ‌ملی مجارستان یک هدف ورزشی بود و دلیل خاصی نداشت. هنوز که هنوز است من را به عنوان یک ایرانی در تیم ملی مجارستان می شناسند. من می خواستم با پیوستن به یک تیم‌ ‌ملی جام جهانی، المپیک و جام ملت‌های اروپا را تجربه کنم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر به عقب برگردید باز هم تصمیم می گیرید که به تیم‌ ‌ملی مجارستان بپیوندید؟ گفت‌: با شرایط کنونی بلی. هندبال در ایران ضعیف است. سال به سال هم شرایط بدتر و سخت‌تر می‌شود. شرایط سرمایه‌گذاری، باشگاه‌ها و شرایط فدراسیون در ایران خوب نیست.

جمالی با بیان این که همیشه به ایرانی بودنش افتخار می کند و همیشه سعی کرده است نام ایران را به هندبال جهان بشناساند و گفت: همیشه و در هر تیمی که بازی کرده ام به ایرانی بودنم افتخار می‌کنم. حدود پنج، شش سال است که در باشگاه های معتبر اروپایی بازی کرده‌ام  و به عناوین خوبی هم رسیده‌ام، در همه این تیم‌ها ذهنیت من این بود که خود را به عنوان یک هندبالیست ایرانی به نمایش بگذارم و نشان دهم که ما ایرانی‌ها استعداد خوبی در هندبال داریم. همیشه خواستم که اسم ایران و هندبال ایران را با توانایی‌های خود پرآوازه کنم.

او خاطرنشان کرد: هندبال در کشور مجارستان به عنوان ورزش اول محسوب می‌شود. من به عنوان یک ایرانی توانستم در مجارستان جزو ۱۸ بازیکن برتر باشم و به تیم‌ ‌ملی آنها بپیوندم. این برای هندبال ایران افتخار بزرگی است. من امیدوارم که هندبال ایران هر روز بهتر شود و تیم‌ ‌ملی قوی‌تری داشته باشیم . همچنین لژیونرهای بیشتری را در اروپا ببینیم.

ایمان جمالی با بیان این که پیوستن هندبالیست‌های ایرانی به عنوان لژیونر به باشگاه‌های اروپایی از نقاط مثبت و رو به پیشرفت هندبال ایران است، گفت‌: از نظر من با شرایطی که در حال‌ حاضر هندبال ایران دارد پیوستن هندبالیست‌های ایرانی به باشگاه‌های اروپایی تنها می‌تواند مثبت باشد. چند سال پیش که من برای اولین بار به عنوان لژیونر به اروپا رفتم، سوال تمام اروپایی‌ها این بود که مگر ایران هندبال هم دارد؟

وی ادامه داد: اما با تلاش توانستیم هندبال ایران را به جهان بشناسانیم. بعد از من هندبالیست‌های زیادی به باشگاه‌های مجارستان پیوستند. اکنون دیگر تمام جهان هندبال ایران را می شناسند و من خوشحال می شوم که لژیونرهای بیشتری داشته باشیم. هر چه لژیونرهای بیشتری وجود داشته باشند قطعا تیم‌ ‌ملی بهتری خواهیم داشت.

هندبالیست ایرانی الاصل تیم ملی مجارستان معتقد است که اگر شرایط هندبال ایران خوب باشد، هیچ هندبالیستی حتی خودش بجز در ایران بازی نخواهند کرد، او توضیح داد: تا زمانی که پول و سرمایه به لیگ هندبال ایران تزریق نشود، هیچ وقت لیگ خوب و قویی نخواهیم داشت. با این اوضاع بسیاری از بازیکنان به خاطر بی پولی به لیگ‌های اروپایی می‌روند تا شرایط مالی بهتری را داشته باشند. اما اگر در ایران سرمایه‌گذاری شود و پول خوب به بازیکنان داده شود، آنها هم حاضر نمی‌شوند که به جز ایران در هیچ جایی بازی کنند. بازیکنان رشته‌های دیگر همانند والیبال و بسکتبال شرایط بهتری دارند و اگر هندبالیست ها شرایطی مشابه هر کدام از این رشته‌ها را داشتند، به خارج از ایران نمی رفتند. حتی خود من هم تصمیم می گرفتم که به جز ایران جای دیگر بازی نکنم.

او در پاسخ به این سوال که آیا روزی به تیم‌ ‌ملی هندبال ایران باز خواهد گشت یا خیر؟ گفت‌: من در حال‌ حاضر در بهترین سطح هندبال دنیا بازی می‌کنم. شاید سال‌های دور که هندبال ایران خوب شود، برگردم. هندبال ما با دنیا خیلی فاصله دارد، اما شاید روزی تصمیم بگیرم که باز گردم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
    3 0
    نه عزیزم همونجا بمون ایران و هندبالش دیگه بهت نیاز نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس