کد خبر 749728
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
13960424121502231114004610.jpg

حمله هوایی آمریکا به برخی منازل مسکونی و یک مدرسه دخترانه در ولایت قندوز در شمال افغانستان تعدادی کشته و زخمی برجا گذاشت.

 به گزارش مشرق، برخی از منابع محلی افغان اعلام کردند که حمله هوایی جنگنده‌های آمریکایی به مناطق مسکونی و مدرسه دخترانه در منطقه «بندرخان‌آباد» ولایت قندوز در شمال افغانستان شب گذشته صورت گرفته است.

تا کنون منابع رسمی و یا مقامات افغان آمار دقیقی از تلفات غیرنظامیان افغان در این حملات ارائه نکرده‌اند اما سخنگوی طالبان مدعی شده که تعداد بسیاری از غیرنظامیان در این حملات کشته و زخمی شده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که جنگنده‌های آمریکایی منازل مسکونی در مناطق «اورتلاقی» و «دوبلوله» را هدف قرار داده‌اند که باعث کشته شدن غیرنظامیان شده است.

این در حالی است که در یکی از حملات انتقام جویان نیروهای آمریکایی پس از کشته شدن یک سرباز آمریکایی آبان ماه سال گذشته دستکم ۳۶ غیرنظامی شامل زنان و کودکان کشته و ۲۷ تن دیگر نیز زخمی شدند.

ولایت قندوز پیش از این دوبار توسط گروه طالبان سقوط کرد.

تعدادی از نیروهای آمریکایی اخیرا برای حمایت و پشتیبانی از نظامیان افغان به این ولایت اعزام شدند.

قندوز از ولایت‌های شمالی افغانستان محسوب می‌شود که مرز مشترک با کشورهای آسیای مرکزی دارد و جلوگیری از سقوط دوباره این ولایت برای حکومت افغانستان و نیروهای خارجی مهم است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس