اخبارویژه

وقتی وزیر نفت درباره خسارت‌های تأخیر در اجرای قرارداد با توتال هشدار می‌دهد، مخاطب به یاد ادعاهای موهوم خسارت‌های هر روز تأخیر در اجرای برجام می‌افتد.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*********


 

کیهان

از وعده‌های سرخرمن برجام تا قلنبه‌گویی‌ها درباره قرارداد توتال

وقتی وزیر نفت درباره خسارت‌های تأخیر در اجرای قرارداد با توتال هشدار می‌دهد، مخاطب به یاد ادعاهای موهوم خسارت‌های هر روز تأخیر در اجرای برجام می‌افتد.

وبسایت مشرق در تحلیلی نوشت: روزنامه‌های زنجیره‌ای با تیترهایی همچون «پیروزی ژنرال»، «روسیاهی سه فوریت»، «دست‌خالی بهانه‌جویان»، «عبور سلامت توتال از بهارستان» و... با حمله و توهین به منتقدان دولت، از خارج شدن طرح سه فوریتی توقف قرارداد توتال از دستور کار مجلس استقبال کردند.

برهمین اساس روزنامه قانون در گزارشی با عنوان «روسیاهی سه فوریت» نوشت: «زنگنه در نشست علنی صبح دیروز مجلس در تشریح قرارداد نفتی با توتال فرانسه، گفت: زمانبندی در این توافقنامه‌ها نقش مهمی دارد و در صورت تأخیر قیمت بالاتر می‌رود، یعنی هر یک سال تأخیر معادل پنج میلیارد دلار ضرر است. البته من دنبال قاصر و مقصر نیستم، اما در فازهای پارس جنوبی هر پنج سال تأخیر حدود 32 میلیارد دلار به کشور ضرر رساند که این زیان از جیب مردم پرداخت شده و به بیکاری و فقر منجر می‌شود.»

اما هشدار زنگنه درباره ضرر تأخیر در اجرای قرارداد توتال، شما را یاد چه موضوعی می‌اندازد؟! پیش از این در شهریور ماه 94 در حالی که کمیسیون برجام مشغول بررسی متن این توافق بود و ابهامات زیادی درباره نقاط ضعف آن مطرح می‌شد؛ حامیان و مسئولین دولتی با هدف تحت فشار قراردادن نهادهای نظام که مسئول بررسی و تصویب برجام بودند، ادعا می‌کردندتأخیر در اجرای برجام روزانه 100 تا 150 میلیون دلار به کشور ضرر وارد می‌کند.

نمایندگان مجلس نهم در نهایت برجام را در 15 دقیقه تصویب کردند. بی‌آن که بپرسند بعداز اجرای نامتوازن برجام و دادن همه امتیازات، چگونه قرار است طرف غربی به ویژه آمریکا را متعهد به اجرای تعهداتش در لغو تحریم‌ها بکنیم؟ به همین دلیل نیز ظرف دو سال گذشته آمریکا بارها با تصویب تحریم‌های جدید و تهدید شوک‌های اروپایی مانع از لغو تحریم‌های اصلی بانکی و مالی و هواپیمایی و دسترسی ایران به چرخه دلار و درآمدهای نفتی و... شده است.

مشرق می‌افزاید: آیا سرنوشت پرخسارت و عایدی «تقریباً هیچ» برجام کافی نیست تا از تکرار روند «محرمانه‌سازی»، «راه بینداز و جا بینداز»، «تلقین هر روز 150 میلیون دلار خسارت در صورت تأخیر در تصویب» و «تصویب عجولانه به هر قیمت» پرهیز کنیم؟ آیا سرنوشت مصیبت بار عملکرد آقای زنگنه و تیمشان در قرارداد گازی کرسنت برای عبرت کافی نیست؟

زنگنه در حالی ماجرای رشوه توتال را تکذیب کرد که براساس مستندات وزارت دادگستری آمریکا توتال به طرف ایرانی در قرارداد پیشین رشوه داده و محکوم شده و این محکومیت را پذیرفته است. در سند رسمی وزارت دادگستری آمریکا آمده است شرکت نفتی توتال به جرم رشوه دادن به یک مقام رسمی دولت اسبق ایران (دولت اصلاحات)، محکوم به پرداخت بیش از 245 میلیون دلار جریمه شده است. زنگنه در دولت یازدهم، تیم کرسنت را که حکم محکومیت در دادگاه داشتند در برخی پست‌های کلیدی منصوب کرد.
 

از اجاره دولت یازدهم تا ادعای مالکیت دولت دوازدهم

سهم‌خواهی و درگیری اصلاح‌طلبان با روحانی شدت گرفته است.

طیبه سیاوشی عضو فراکسیون امید در مجلس  به ایلنا گفت: تاکنون خواست اصلاح‌طلبان در چینش کابینه در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: مسلما فراکسیون امید در رأی اعتماد به کابینه جدید، خطوط قرمزی دارد.

او گفت: یکی از وزارتخانه‌هایی که در جلسه مجمع عمومی فراکسیون امید مورد اشاره قرار گرفت و نمایندگان درباره لزوم تغییرات در آن اجماع و اتفاق‌نظر داشتند، وزارت کشور بود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که طی روزهای پس از انتخابات همواره بر لزوم اعمال تغییرات در کابینه جدید نسبت به دولت یازدهم تا حدود 60 درصد تاکید شده است، اعلام کرد: البته هنوز نسبت به اعمال این میزان تغییر امید داریم اما فکر می‌کنم این تغییر محقق نشود.

گفته می‌شود اصلاح‌طلبان در پشت پرده فشار  بر روحانی برای گرفتن امتیازات بیشتر از وی را تشدید کرده‌اند. کسانی چون ابراهیم اصغرزاده و عبداله ناصری، دولت یازدهم روحانی را رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان خوانده بودند. همین طیف در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم، تصریح کردند که روحانی باید سهم بیشتری به آنها واگذار کند، چرا که فعالیت احزاب، فعالیت‌ کمیته امداد نیست(!)

عارف خاطرنشان کرد: در انتخابات اردیبهشت هیچ شکی نیست که پیروزی روحانی مدیون اصلاح‌طلبان است. خواهش ما در آستانه تشکیل دولت دوازدهم همراهی و هماهنگی با فراکسیون امید است و هیچ سهم‌خواهی نخواهیم داشت. انتظارمان از روحانی این است با شورای عالی اصلاح‌طلبان مشورت کند.

در همین حال محمدرضا عارف رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در نشست هم‌اندیشی این شورا، با لحنی کنایه‌آمیز خطاب به روحانی گفت: بعضی‌ها پیروز می‌شوند یادشان می‌رود چه کسانی برایشان زحمت کشیدند و من این گله را دارم.

وی ادامه داد: در شورای عالی دو کار مهم پیش رو داشتیم، پیروزی در انتخابات سال 96 و ادامه گفتمان اصلاحات که به اتفاق آرا آقای روحانی رای آورد، نتیجه انتخابات، اتفاقی نبود.

او ادامه داد: اگر ما را دنبال نخود سیاه نفرستند قصد ما کمک کردن و ادامه راه است.

گفتنی است عارف در انتخابات سال 92 با دلخوری و بدون اعلام حمایت از روحانی، وادار به انصراف شد.

در مقابل این اظهارات، غلامعلی جعفرزاده از نمایندگان حامی روحانی، ضمن انتقاد از عارف گفت: مگر می‌شود تیزهوشی و مدیریت روحانی را در انتخابات نادیده بگیریم؟ ایشان به خوبی در انتخابات فضای عمومی را رصد کردند و مردم را به سمت خود بیش از پیش جذب کردند. مگر می‌توان هنرمندی دکتر روحانی و سخنرانی‌هایشان را در انتخابات فراموش کنیم و نادیده بگیریم؟ این توهین به شخص دکتر روحانی و رئیس‌جمهور منتخب است که فردی بیاید بگوید ما او را ئیس‌جمهور کردیم. خب شما اگر می‌توانستید فردی را رئیس‌جمهور کنید، قطعا می‌کردید.

وی اضافه کرد: چرا آنقدر انحصارطلبانه فکر می‌کنید؟ خیلی از مردم پای صندوق رای آمدند که اصلا نه اصلاح‌طلب بودند، نه اصولگرا. مردم به روحانی رای دادند.

البته در کنار اصلاح‌طلبان که زحمت کشیدند، بخش کثیری از اصولگرایان عاقل هم به روحانی رای دادند و برای او تلاش کردند. اینکه آراء دکتر روحانی را مصادره کنیم، انحصارطلبی است.

ایمن‌آبادی ادامه داد: همه باید به رای مردم احترام بگذاریم. نمی‌توانیم بگوییم فقط یک جریان خاص راهبری کرده. پس تکلیف جریانی که زیر چتر ناطق جمع شدند چیست. یا مثلا حزب اعتدال و توسعه. این صحبت‌ها بوی انحصارطلبی می‌دهد و مذموم است. امیدوارم این اظهارات در این مقطع به دنبال اخذ سهمیه از دولت برای کابینه نباشد. این اظهارات دلسوزانه نیست.
 

کدام اقدام ضربتی برای اشتغال؟ 4 سال اخیر کجا بودید؟!

عضو فراکسیون امید می‌گوید دولت دوازدهم باید با مشکل بیکاری ضربتی برخورد کند.

الیاس حضرتی مدیر روزنامه اعتماد در اسلامشهر و در جمع مردم گفته است: حضور مردم اسلامشهر و مسئولان محترم در این دیدار و دیدارهای قبلی همچون حوزه‌های دیگری که سعادت حضور داشتم واقعا افتخاری است برای من و مجموعه ما. چرا که در چنین دیدارهایی ما از نزدیک با نوع مشکلات آنها آشنا می‌شویم.

به گزارش اعتماد، حضرتی پیرامون اهم مشکلات مطروحه در این دیدار از سوی مردم گفت: برخی مشکلات به صورت همه‌گیر در جامعه ما وجود دارد که در هر نشستی با آنها روبه‌رو می‌شویم از جمله مشکل بیکاری در جامعه است که به نوعی منبع اصلی مشکلات دیگر هم محسوب می‌شود که امیدواریم با درایت رئیس‌جمهور دولت دوازدهم با معضل بیکاری در جامعه به صورت ضربتی برخورد کند.

نماینده تهران در ادامه در خصوص عمده درخواست‌های مردمی در این دیدار تاکید کرد: عمده درخواست‌های مردم اشتغال و تسهیلات بوده که قسمتی از افزایش درخواست تسهیلات از سوی مردم به نوعی به میزان بیکاری در جامعه نیز مرتبط است.

طرح این قبیل مواضع مردم‌پسند در جمع مردم جنوب شهر تهران در حالی است که فراکسیون امید و روزنامه‌های مدعی اصلاح‌طلبی طی چند سال فعالیت دولت روحانی، حتی یک بار به طور جدی از ناکارآمدی و بی‌سرانجامی شعارهای دولت درباره ایجاد اشتغال پرسش نکرده و صرفا به تمجید و ستایش از دولت پرداخته‌اند.

طرح این جمله که «دولت دوازدهم باید با مشکل بیکاری، ضربتی برخورد کند»، خود به خود سوال مهمی پیش می‌کشد و آن اینکه چرا دولت یازدهم با وجود 47 ماه فرصت، نه اقدام ضربتی بلکه اقدام عادی هم برای اشتغال نکرد بلکه کارخانه‌ها و کارگاه‌های بسیاری به خاطر تشدید رکود، ورشکسته و تعطیل و نیمه تعطیل شدند که نتیجه آن افزایش بیکاری بود.

دست بر قضا دولت در همین دوره با القای اینکه «توافق» معجزه می‌کند و مشکل آب خوردن و آلودگی هوا و تولید و اشتغال را به واسطه رفع تحریم‌ها حل خواهد کرد، به تعلیق و تردید و انتظار در میان فعالان اقتصادی دامن زد و موجب تشدید رکود اقتصادی شد.
 

جلالی و نعمتی در لیست نامزدهای وزارت؟

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس گفت: جلالی و نعمتی در لیست روحانی برای دولت دوازدهم حضور دارند.

مهرداد لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلین در مورد احتمال استفاده روحانی از نمایندگان مجلس در کابینه دوازدهم گفت: دو جریان اصولگرایان معتدل و اصلاح‌طلبان از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرده‌اند ورئیس جمهور در ترکیب کابینه‌اش باید هر دو جریان را داشته باشند.

نماینده لنگرود در گفت‌وگو با عصر ایران ادامه داد: بعضی از وزارتخانه‌ها در دولت یازدهم به خوبی عمل کرده‌اند و دلیلی ندارد که در این وزارتخانه‌ها تغییراتی انجام شود البته فکر می‌کنم رئیس جمهور آقای رحمانی فضلی را به جهت مواضع معتدل حفظ کند و در وزارت راه نیز تغییر و تحولی نخواهند داد.

وی افزود: آقای کاظم جلالی وزن خوبی برای وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم دارند و شنیده‌ام که اسامی آقایان جلالی و نعمتی در لیستی که در دولت در حال تهیه شدن است برای حضور در کابینه وجود دارد.

لاهوتی با اشاره به احتمال حضور باهنر در کابینه دوازدهم نیز گفت: شان باهنر را در حد یک رئیس‌جمهور می‌دانم و به وی نباید کمتر از معاون اولی پیشنهاد شود گرچه آقای جهانگیری در پست معاون اولی جا افتاده‌اند و در انتخابات اخیر نیز به خوبی عمل کردند فضای فکری جامعه نسبت به وی مثبت است.
 

هشدار درباره تکرار سرنوشت پلاسکو برای اصلاح‌طلبان

یک سایت اصلاح‌طلب درباره فرو ریختن «پلاسکو اصلاح‌طلبان» هشدار داد.

عصر ایران نوشت: به نظر می‌رسد فصل رقابت‌های درون گروهی اصلاح‌طلبان کلید خورده است، آنها بعد از حضور موفق در انتخابات ریاست‌جمهوری 92 و 96 و همچنین دو انتخابات مجلس دهم و شورای پنجم، دچار یک اختلاف اساسی شده‌اند. شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان که در سال 92 تشکیل شد علت این اختلاف است. تصمیمات این شورا در بستن فهرست شورای شهر جنجال‌های زیادی را ایجاد کرد که تا به امروز ادامه دارد. محسن رهامی، رسول منتجب‌نیا و احمد حکیمی‌پور از چهره‌های شناخته شده و با تجربه اصلاحات به صورت علنی به تصمیمات شورای عالی اصلاح‌طلبان به ریاست عارف اعتراض کردند.

عصر ایران افزود: محسن رهامی نماینده سابق مجلس در مورد شورای عالی اصلاح‌طلبان گفته است که روش آنها در فضای سیاسی امروز دیکتاتوری است. احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت نیز بر این باور است که ماموریت شورای عالی به پایان رسیده است و دیگر وجود چنین شورایی لزومی ندارد.

رسول منتجب‌نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی نیز می‌گوید: «قرار بر این نبود که شورایی به وجود بیاید و جایگزین احزاب شود. قرار نبود بالای سر احزاب، آقا بالاسر باشد و یک نهاد تصمیم گیرنده باشد و احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب از آنجا دستور و الهام بگیرند. من این را توهین به اصلاحات و اصلاح‌طلبان می‌دانم. این جریان را انحرافی در جریان سیاسی کشور می‌دانم و این را تحقیر و توهین به فرد فرد اصلاح‌طلبان می‌دانم.»

نویسنده می‌افزاید: تفکر پیروزی مطلق باعث شده است حالا جریان‌های موجود درگفتمان اصلاح‌طلبی به فکر سهم‌خواهی خود باشند. ماجرای انتخاب شهردار تهران به خوبی حکایت از این معنا دارد. سهم‌خواهی می‌تواند اصلاح‌طلبان را باز هم به سوی شکست سوق دهد. نباید فراموش کنیم در دهه 70 نیز دولت، مجلس و شورای شهر در اختیار اصلاح‌طلبان بود. سهم‌خواهی‌ها و اختلاف‌های درون گروهی باعث شد مردم از جریان اصلاحات دلسرد شدند.

نویسنده در پایان خاطر نشان کرد: نباید اجازه داد این آتش کوچک به کل ساختمان اصلاح‌طلبان نفوذ کند و حادثه‌ای همچون فاجعه پلاسکو را رقم بزند. آتشی که باعث شد یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های تهران فرو بریزد.

خراسان

طرح جدید مسئولان برای تشویق خرید هواپیما
 

بر اساس طرح جدید یکی از وزرای اقتصادی که مورد موافقت برخی دیگر از اعضای کابینه نیز قرار گرفته و هم اکنون در حال بررسی توسط کارشناسان دولت است، مقرر شده جهت حمایت از فعالان اقتصادی و اشخاص حقوقی غیردولتی که قصد خرید یا به کارگیری هواپیما در ایرلاین های داخلی را دارند، تشویق های جدیدی اعمال شده و سرمایه ‌گذاری اقتصادی انجام شده توسط اشخاصی که از ابتدای سال 1395 به بعد برای آنها مجوز صادر شده یا می ‌شود، از نرخ صفر مالیاتی بهره مند شوند.

ایران

اتهامات مالی دلیل بازداشت بقایی

روابط عمومی دادستانی تهران در مورد بازداشت حمید بقایی، معاون اجرایی احمدی‌نژاد اطلاعیه‌ای صادر کرد. به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: نظر به انتشار اطلاعات نادرست از سوی برخی افراد که از حامیان ایشان به شمار می‌روند، با انگیزه‌های نامعلوم درخصوص بازداشت متهم حمید بقایی، جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رساند مشارالیه با عناوین اتهامات مالی توسط بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب تهران احضار، پس از ابلاغ قانونی و استنکاف از حضور در دادسرا، طبق مقررات قانونی جلب و توسط ضابطین قوه قضائیه به شعبه بازپرسی معرفی می‌شود. پس از حضور متهم در شعبه بازپرسی و تفهیم و اخذ دفاعیات از وی و بررسی محتویات پرونده، مشارالیه پس از صدور قرار تأمین قانونی توسط بازپرس پرونده به لحاظ عجز از تودیع وثیقه به زندان معرفی شده است. علی‌هذا اقدامات صورت گرفته براساس موازین قانونی و با رعایت حقوق متهم بوده و هرگونه اظهار نظر غیر کارشناسانه و بدون اطلاع از موضوع، تشویش اذهان عمومی محسوب و اقدام قانونی را در پی خواهد داشت.

حمایت ۳۸ ژنرال ارتش‌ امریکا از برجام

در آستانه اولین سالگرد انعقاد توافق هسته‌ای ایران، ۳۸ نفر از ژنرال‌ها و دریاسالاران بازنشسته ارتش امریکا با صدور یک بیانیه، حمایت خود را از این توافق اعلام کردند و خواستار ایجاد یک کانال ارتباطی دیپلماتیک میان تهران- واشنگتن شدند. به گزارش مهر، در بخشی از این بیانیه آمده است: «ما [امریکا] نباید در وضعیتی تهاجمی که ممکن است راه را برای آغاز جنگ هموار نماید، درگیر شویم. جان مردان و زنان در حال خدمت در ارتش امریکا نباید پیش از آنکه تمام گزینه‌های دیپلماتیک آزموده شوند، در معرض آسیب و خطر قرار گیرد. دیپلماسی نباید قربانی گفتمان سیاسی تند و هجوآمیزی شود که این روزها رایج است.»

ناکامی عربستان در صدور بیانیه ضدایرانی

چهل و چهارمین نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی با شعار «جوانان، صلح و توسعه در جهان به هم پیوسته» در ابیجان، مرکز ساحل عاج برگزار شد و به دلیل اختلاف اعضا نتوانست بیانیه پایانی را صادر کند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عربستان عین متن بیانیه ریاض (بیانیه ضد ایرانی تعدادی از کشورهای عربی با حضور رئیس جمهوری امریکا) را برای تصویب به اجلاس پیشنهاد داده بود که با مخالفت کشورمان و برخی کشورهای دیگر نتوانست متن مذکور را به عنوان قطعنامه نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی به تصویب برساند. غلامحسین دهقانی مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت امور خارجه و سرپرست هیأت اعزامی کشورمان به این اجلاس در مخالفت با این بیانیه صحبت کرد.

دستگیری زن هتاک به قرآن کریم

رئیس کل دادگستری استان تهران، گفت: زنی که چندی پیش تصویرش درحال آتش زدن اوراق قرآن کریم در فضای مجازی منتشر شده بود، شناسایی و دستگیر شد. به گزارش میزان، غلامحسین اسماعیلی افزود: با هشیاری عوامل حفاظت دادگستری استان تهران، زنی که تصویر وی در فضای مجازی در حال آتش زدن اوراق قرآن کریم بود، در حین ورود به یکی از مجتمع‌های قضایی شناسایی و بازداشت شد.
 

آرمان

بازداشت یک ایرانی در افغانستان

شنیده شد که پلیس هرات از بازداشت یک شهروند ایرانی به اتهام تلاش برای انتقال مواد مخدر خبر داد. کارمندان مدیریت مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات از توقیف چهار کیلوگرام مواد مخدر از نوع هروئین در بندر اسلام قلعه در مرز افغانستان و ایران خبر دادند. عبدالاحد ولی‌زاده، سخنگوی پلیس هرات نیز گفت که این محموله مواد مخدر در یک تانکر گاز که قصد خروج از افغانستان را داشت، کشف شده‌ است. پلیس ولایت هرات اعلام کرده است که فرد بازداشت‌شده(راننده ماشین) از ساکنان استان زاهدان ایران بوده است. بنا به گزارش شبکه چکاد افغانستان، هرات به دلیل هم مرز بودن با ایران، گاهی مسیر ترانزیت و قاچاق مواد مخدر است.

احضارمسئولان یک شرکت هواپیمایی به دادسرا

شنیده شد که بازپرس ویژه جرایم فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد گفت: مسئولان شرکت هواپیمایی زاگرس شعبه خراسان رضوی به دادسرا احضار شدند. محمدحسن اصولی صفار افزود: پرواز چهارشنبه مشهد به اهواز به دلیل نداشتن مجوز شرکت هواپیمایی با مشکل و تاخیر سه ساعته مواجه شد. وی ادامه داد: این پرواز قرار بود ساعت 30: 20 انجام شود اما بنا به گفته مسئولان فرودگاه مشهد پرواز و فروش بلیت آن فاقد مجوز بود لذا با دستور قضائی این پرواز در ساعت 30: 23 انجام شد.

7 وزیر فعلی نباید در دولت بعد باشند

شنیده شد که عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس گفت: تحقیقی درباره عملکرد وزرا توسط فراکسیون امید انجام شده که بر اساس نتایج آن، از ١٨ وزیر کنونی شش وزیر از 5 نمره 7/3گرفتند که از نظر ما یعنی کاملا موفق بودند. رویداد نوشت؛ محمد علی وکیلی افزود: در این تحقیق نمره پنج وزیر 5/2 تا 7/3 شده که ترجیح ما این است در دولت بعد نباشند، اما هفت وزیر زیر متوسط بودند و نباید در دولت بعد باشند و در صورت معرفی قطعا ما به عنوان وکلای ملت به آنها رأی نمی‌دهیم.

بقایی دست به اعتصاب غذا زد

شنیده شد که جوانفکر مشاور احمدی نژاد در کانال تلگرام خود ادعا کرد که حمید بقایی معاون اجرایی دولت دهم، در اعتراض به بازداشت خود، دست به اعتصاب غذا زده است.

مخالفت با تفکیک وزارت مسکن از راه

شنیده شد که علی لاریجانی در ‌اجلاس ‌سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: من با لایحه تفکیک وزارت مسکن از راه و شهرسازی موافق نیستم زیرا مشکلات کنونی کشور این نیست ضمن این که سال‌ها برای ادغام این وزارتخانه‌ها برنامه‌ریزی شده است. اگر دستگاه‌هایی سازمان نظام مهندسی را دولتی می‌پندارند در قانون خود تجدیدنظر کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رامین IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    1 0
    لعنت بر قوم ظالمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس