کد خبر 749424
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶
حج گزاران

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که بیش از ۳۳۲ هزار نفر در یمن مبتلا به بیماری وبا هستند و احتمال دارد این بیماری در موسم حج بین حجاج نیز شیوع پیدا کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان بهداشت جهانی روز جمعه اعلام کرد که سالانه بین دو تا ۴ میلیون مسلمان فریضه حج را به جا می آوردند که ۱.۵ میلیون نفر از آنها خارج از عربستان هستند به همین علت احتمال شیوع بیماری هایی مثل تب زرد، زیکا، مننژیت و وبا در این کشور وجود دارد.

«دومینیک لیجرو» کارشناس مبارزه با وبا در سازمان بهداشت جهانی گفت: از سال ها پیش به خاطر نظارت شدید و آزمایش های فوری عربستان شاهد ابتلای افراد به وبا نبوده است.

وی افزود: نباید فراموش کنیم که امروز ما از یمن صحبت می کنیم و عربستان از حجاج زیادی از کشورهای مختلف استقبال می کند که در کنترل بیماری وبا موفق بوده اند، ولی از لحاظ نظری آنها آماده ابتلا هستند.

سازمان بهداشت جهانی با انتشار آخرین آمار تلفات بیماری وبا در یمن در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد: از زمان شیوع بیماری وبا در یمن در ۲۷ آوریل تاکنون بیش از ۳۲۰ هزار مورد مشکوک ابتلا به این بیماری مشاهده شده و تعداد قربانیان در مناطق مختلف به هزار و ۷۴۲ نفر رسیده است.

به گزارش سازمان بهداشت جهانی، بیماری وبا در ۲۱ استان از ۲۲ استان یمن شیوع یافته است.

لازم به ذکر است، با توجه به ادامه تهاجم عربستان به کشور یمن نزدیک به ۳ میلیون نفر از مردم این کشور آواره شده و بالتبع به دلیل عدم دسترسی به آب آشامیدنی و عدم جمع آوری زباله ها، مردم این کشور هر روز در معرض خطر مبتلا به بیماری مهلک وبا قرار دارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس