کد خبر 748992
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
محمد عبداللهی

حسن روحانی که در تبلیغات ریاست جمهوری علیه شهرهای موشکی سپاه سخن می‌گفت و پیش از این تأکید کرده بود رابطه عاطفی موصل با بدنه عراق قطع شده و دیگر نمی‌توان این شهر را با نیروی نظامی پس گرفت؛‼️

به گزارش مشرق،  محمد عبدالهی طی یادداشتی در صفحه تلگرامش نوشت: حسن روحانی که در تبلیغات ریاست جمهوری علیه شهرهای موشکی سپاه سخن می‌گفت و پیش از این تأکید کرده بود رابطه عاطفی موصل با بدنه عراق قطع شده و دیگر نمی‌توان این شهر را با نیروی نظامی پس گرفت؛‼️ در جشنواره عمران سلامت همه تلاشش را کرد تا خود را در حملات موشکی سپاه به داعش، شریک بداند.  در این خصوص چند نکته قابل ذکر است:

 
1️⃣- اینکه آقای روحانی مکرر برای پررنگ کردن نقش دولت تلاش میکند  قطعا دلیل بر نقش کلیدی یا عملکرد جهادی  ما لا یطاق دولت در این بخش نیست، چرا که دولت صرفاً وظیفه تأمین اعتبار و کمک به تولید این تجهیزات را دارد و قطعا با انجام این #وظیفه_ذاتی هیچ منتی  بر بخش‌های نظامی نمی‌تواند بگذارد.

2️⃣- آقای روحانی در حالی تلاش میکند تا این پیروزی ها را به نفع خود مصادره کند که  علاوه بر اظهارات عجیبش در خصوص شهرک های موشکی ،حتی در خصوص وظایف ذاتی خود برای تامین اعتبارات نظامی نیز کوتاهی کرده است؛ لازم به ذکر است #بودجه_دفاعی کشور در آغاز دولت یازدهم به یک هفتم رسید. یعنی حسن روحانی در ابتدای دولت خود 85 درصد از بودجه  صنایع دفاعی کشور را حذف کرد!

3️⃣- به نظر میرسد آقای روحانی تلاش دارد تا خاطره تلخ مناظره‌های تبلیغاتی که در جایگاه اپوزیسیون معترض به نمایش شهرهای زیرزمینی موشکی و نوشتن شعار روی موشک‌ها بود را از ذهن مردم پاک کند حال اینکه چنین اظهاراتی  تنها مانع تراشی های رئیس‌جمهور را تداعی می‌کند.

4️⃣- از سویی رفتار و موضع روحانی نسبت به  سپاه، موشک و مقاومت به‌گونه‌ای بوده است که خود احساس می‌کند باورپذیری نسبت به اقدامات دولت در این باره وجود ندارد لذا تلاش می‌کند در اقداماتی اینچنین جهادی و تحسین برانگیز که باعث خشنودی ملت است از قافله عقب نمانند.  

5️⃣- به نظر میرسد راهی که رییس جمهور انتخاب کرده برای وی آورده ای نخواهد داشت  اگر رئیس‌جمهور قصد دارد تا در #پیروزی_بزرگ سربازان مخلص ولایت شریک باشد،  تنها راه اختصاص اعتبار مورد نیاز نیروهای مسلح  و عدم کارشکنی و مانع تراشی برای پیشرفت هرچه بیشتر این صنعت افتخار آفرین است. قطعا اینکه کسی در مناظرات تمام توان نظامی کشور را زیر سئوال ببرد و بودجه نظامی کشور را کاهش دهد و امروز ادعای شریک بودن در آن را داشته باشد برای هیچ کس قابل باور نیست . نکته آخر اینکه صنعت موشکی کشور که امروز افتخار آن را داریم  از آن مردان بی ادعایی همچون شهید حسن تهرانی‌مقدم است که  جان خویش را  بی منت در پای آن گذاشتند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
    14 25
    البته خوشحالیم که موصل آزاد شد، اما خرمشهر هم اینقدر خرابی نداشت موقع بازپس گیری اش.
    • محمد IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
      33 4
      یعنی چه باید چکار میکردند که به اندازه خرمشهر خرابی بباراید
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
      35 2
      خدا رو شکر که عراقی ها مثل شما فکر نمیکنن...وطن پرستی و از دست ندادن خاک چیزیه که خیلی ها قدرت درکشو ندارن....
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
      30 1
      خب باید چیکار میکردن دقیقا. نمی جنگیدن؟! مگه عراقی ها جنگ رو شروع کردن؟! واقعا بعضی حرف ها خیلی نپخته و عجولانه زده میشه
    • IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
      13 1
      حاضرم قسم بخورم جنابعالی اصلآ از میزان خرابی خرمشهر توسط عراقی ها و صدمات زمان باز پس گیری کمترین اطلاعات را دارید ! والا حاضر نمیشدی برای ابراز وجود و لکه دار کردن کار بزرگ آزادی موصل اینچنین افاضاتی ! بفرمائید .....!!
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
      2 4
      مهم اینه که آزاد شد، خرابی اش به جهنم! تازه یه پولی هم بعدا می گیریم اباداش بکنیم.
    • محسن IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
      2 0
      بعضي ها فقط بلدند نق بزنن
  • کیا IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
    29 2
    خصایص فاسقین را بیشتر بخوانید.........................
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
    26 2
    کاش سپاه میگفت روی موشک ها چی نوشته بود
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
    17 2
    شاعر ميگه : دروغگو كم حافظه ميشه
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
    2 9
    تنها نظری که تو این سایت منتشر میشه: خخخخخخخخخخخ
  • مهرناز IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    12 1
    روش قدرت طلبی سیاستمدارای در دولت ها در دنیا در قرن 21 "جنبه علمی مدیریتی دولت را کم رنگ کرده " انان را به سوی بی اخلاقی "دروغگوئی "رشوه خواری و فساد مالی "کشانده ست.
  • AE ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    15 2
    کسی که بودجه دفاعی کشور رو کم میکنه چه منظوری میتونه داشته باشه؟
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    16 1
    بابا طرف دو قطبیه هر روز یجور حرف میزنه هی ما بگیم حالا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس