رکس تیلرسون

رسانه وابسته به دولت عربستان با متهم کردن وزیر خارجه آمریکا به جانبداری از قطر، نوشته است که این رویکرد واشنگتن می‌تواند بحران در منطقه را طولانی‌تر کند.

به گزارش مشرق، روزنامه «الشرق الاوسط » وابسته به عربستان سعودی در مطلبی وزیر خارجه آمریکا را به جانبداری از قطر در بحران با ریاض متهم نمود.

این روزنامه نوشت: «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در جده با دیپلمات‌های ارشد چهار کشوری بابت حمایت قطر تروریست‌ها و نقش بی‌ثبات کننده این کشور در منطقه ائتلافی شکل داده‌اند، دیدار می‌کند.

به نوشته این روزنامه، تیلرسون با گروهی از وزرای خارجه قاطعی مواجه می‌شود که انتظار نمی‌رود از مواضعشان در متهم نمودن دولت قطر بابت اعمالش کوتاه بیایند.

این روزنامه نوشته است: آنچه نشست جده را دشوار می‌کند، این است که به نظر می‌آید تیلرسون با قطر همدردی می‌کند. این دیپلمات ارشد آمریکایی بدون حتی گوش دادن به دیدگاه‌های دیگر طرف‌های درگیر در این ماجرا و در اقدامی نگران کننده و شتابزده به این نتیجه رسیده که تقاضاهای قطر معقول هستند.

الشرق الاوسط سپس هشدار داده است: تیلرسون می‌تواند به میل خود و متناسب با اهدافش رفتار کند. او در نمایش مواضع نرم در قبال قطر آزاد است، اما باید بداند که چنین گرایشی شرایط دشوار کنونی را پیچیده‌تر و بحران را تداوم می‌بخشد.

تیلرسون روز گذشته در سفر به دوحه، مواضع قطر را «منطقی» و «معقول» توصیف کرد و گفت امیدوار است که تنش میان ریاض و دوحه سریع‌تر به پایان برسد.

وی همچنین توافقی را برای «مبارزه با تروریسم» با قطر امضا کرد. این توافق از سوی کشورهای تحریم‌کننده دوحه مورد انتقاد و غیرقابل اطمینان توصیف شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس