کد خبر 748488
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰
جلیل مختار

نماینده آبادان با تأکید بر اینکه آب آبادان چه از نظر کمی و چه کیفی دارای مشکل است، گفت: جایی که آب باشد به دلیل مخلوط شدن با فاضلاب بد بو و لجن است.

به گزارش مشرق، جلیل مختار اظهار داشت: اخیراً اعتباری به شکل وام به مبلغ 400 میلیارد تومان برای مشکل آب استان سیستان بلوچستان اختصاص‌یافته است.

وی بابیان اینکه در سازمان مدیریت صحبت‌هایی شده که مبلغی از این وام از اعتبارات استان خوزستان کم شود، افزود: روز گذشته به وزیر نیرو گفتم که شما را به خون شهیدانی که در خوزستان ریخته شده قسم می‌دهم که این کار را نکنید و جلوگیری از این موضوع در برنامه کاری خود قرار دهید.

مختار گفت: بحث بتونه کردن کانال آب طره و بخاخ نیز از جمله مباحثی بود که در صحبت ما با وزیر نیرو مورد تأکید قرار گرفت چرا که بذر نی‌زارها از طریق آب وارد زمین‌های کشاورزی می‌شود و سبب رشد علف‌های هرز و نی‌زار در این زمین می‌شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس بیان کرد: قطع مکرر برق در ایستگاه‌های پمپاژ آب نیز مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده که باید این موضوع رفع شود.

آبادان چه ازنظر کمی و چه کیفی دارای مشکل است

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به طرحی که ‌توسط وزیر نیرو کلنگ‌زنی شد، عنوان کرد: مطالعه این طرح در سال 1354 انجام‌شده که در آن زمان چوئبده توسعه شهری پیدا نکرده بود.

وی افزود: در حال حاضر این طرح از وسط شهر چوئبده می‌گذرد و این شهر را به دو قسمت تقسیم می‌کند که یک قسمت با آب شیرین و قسمت دیگر با آب‌شور هم‌جوار است و برای مردم مشکل‌ساز می‌شود.

مختاربا اشاره به مشکلات آب شرب آبادان اظهار داشت: به وزیر نیرو گفتم که باید بین مردم آبادان بروید و مشکلات آب شرب مردم را از نزدیک مشاهده کنید.

نماینده آبادان با تأکید بر اینکه آب آبادان چه از نظر کمی و چه کیفی دارای مشکل است، اعلام کرد: جایی که آب باشد به دلیل مخلوط شدن با فاضلاب بد بو و لجن است و در مکان‌هایی همین آب نیز وجود ندارد و با تانکر آب‌رسانی می‌شود.

وی گفت: از وزیر نیرو همواره تقاضا داریم تا مصوبات دولت در خصوص آب استان خوزستان اجرایی شود و چیزی از سهم خوزستان کسر نکنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
    12 5
    ابادانو میدادین عراقیا باور کنید بهتر از ما نگهش میداشتن
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
    5 0
    آبی که به جای «آشامیدنی» بنویسند «شُرب» معلوم است که بوی لجن می دهد.
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
    3 0
    ربنا لطفا 4سال دیگه حل میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس