زورخانه

رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشورمان با وزیر ورزش جمهوری ارمنستان درخصوص توسعه و گسترش همکاری‌های ورزشی به توافقاتی دست یافتند.

به گزارش مشرق، محسن مهرعلیزاده، رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی و هیئت همراه که به منظور بررسی زمینه همکاری و مذاکره با مقامات ورزشی جمهوری ارمنستان به این کشور سفر کرده بود، امروز به اتفاق سجادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با هراچیا رستمیان، وزیر ورزش جمهوری ارمنستان دیدار کرد.

در این ملاقات طرفین راه‌های توسعه همکاری‌های ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی را مورد بررسی قرار دادند. مهرعلیزاده با اشاره به قدمت 4000 ساله ورزش زورخانه‌ای در ایران و اهمیت آن در پرورش خصایل پسندیده انسانی و روحیه پهلوانی میان ورزشکاران و از طرفی گسترش این ورزش در 84 کشور جهان، آمادگی خود را جهت انتقال تجربیات به کشور دوست جمهوری ارمنستان اعلام کرد.

هراچیا رستمیان ضمن استقبال از پیشنهاد مهرعلیزاده، آمادگی خود را برای امضای تفاهم اولیه، پذیرش اساتید و مربیان مجرب این ورزش جهت آموزش به علاقمندان ارمنی و متعاقب آن تشکیل فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی و راه‌اندازی این ورزش در ارمنستان اعلام کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس