شورای فنی کشتی

اعضای شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی معتقدند این رشته برای موفقیت در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، چاره ای جز جوانگرایی و تغییر نسل ندارد.

به گزارش مشرق، با بسته شدن پرونده رقابتهای انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ فرانسه، مشخص شد که جوانان باانگیزه و آینده دار به هیچ عنوان قصد زیر سایه ماندن را نداشته و پای مبارزه که وسط باشد، هیچ هراسی از نام و تجربه بزرگان کشتی فرنگی ندارند.

شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی نیز با همین واقعیت به سیاست گذاری و برنامه ریزی پرداخته و قصد دارد مسیر این جوانان را تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو هموارتر سازد.

بهرام مشتاقی یکی از اعضای شورای فنی که با حضور در سالن مسابقات انتخابی، جدال فرنگی کاران برای کسب دوبنده تیم ملی را به دقت زیر نظر داشت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کشتی فرنگی ایران بعد از درخشش در المپیک ۲۰۱۲ لندن وارد مرحله جدیدی در عرصه بین‌المللی شد و سپس در المپیک ۲۰۱۶ ریو نشان داد، ساختار تیم ملی نیاز به یک تغییر اساسی دارد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در رقابتهای انتخابی اخیر به وضوح دیدیم که جوانان مستعد و باانگیزه، فرصت را غنیمت شمرده و هر چه در توان داشتند رو کردند. نتیجه این تلاش نیز درخشش برخی از همین جوانان بود که به شورای فنی نشان داد باید روی این نفرات حساب ویژه ای باز کند.

پیشکسوت کشتی فرنگی کشورمان ادامه داد: من به آینده این جوانان امیدوارم و مطمئنم اگر این نیروهای ارزشمند را در مسیر درستی قرار دهیم می توانیم در المپیک بعدی به نتایج خوبی دست یابیم.

مشتاقی به فراز و فرود این رشته اشاره کرد و گفت: متاسفانه قبل از المپیک ریو با افت محسوسی در عرصه سازندگی روبرو بودیم و نتیجه اش را با ناکامی در ریو دیدیم. به همین دلیل می بایست به فکر سازندگی می افتادیم و بدین ترتیب جوانگرایی و تربیت نسل جدیدی از فرنگی کاران را در دستور کار قرار دادیم.

وی در پایان با اظهار رضایت از سطح کمی و کیفی رقابتهای انتخابی گفت: بسیاری از توقعات ما از جوانان بر آورده شد، البته برخی نفرات باتجربه هم نتوانستند انتظارات ما را بر آورده کنند که البته همین مساله باعث رقابت سازنده ای بین نیروهای جوان و کشتی گیران باتجربه خواهد شد.

با توجه به نفرات برتر رقابتهای انتخابی تیم ملی می توان دریافت که نسل جدیدی در کشتی فرنگی در راه است. نسلی که می تواند به خوبی جایگزین بزرگان و افتخارآفرینان قبلی شوند و دوباره در میادین جهانی و المپیک بدرخشند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس