السیسی

دادستانی نظامی مصر ۲۹۲ نفر را به اتهام تشکیل ۲۲ باند تروریستی وابسته به داعش و تلاش برای ترور «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر به دادگاه ارجاع داد.

 به گزارش مشرق، دادستانی نظامی مصر با ارجاع ۲۹۲ نفر به دادگاه به اتهام تلاش برای ترور السیسی اعلام کرد که تحقیقات در این باره طی بیش از یکسال انجام شده و ۶۶ متهم درباره این قضیه، ساختار تشکیلاتی «ولایت سینا»، تعداد اعضای تشکیلات، منابع مالی و اسامی برخی از رهبران این تشکیلات اعتراف کرده‌اند.

بنابر گزارش رسانه‌های مصر، اواخر نوامبر گذشته دادستانی کل مصر پرونده این افراد را به دادستانی نظامی ارجاع داده بود.

در این تحقیقات که با نظارت قاضی «خالد ضیاء» انجام شد، مشخص شد که گروه انصار بیت المقدس و اعضای آن با ابوبکر البغدادی بیعت کرده و به ولایتی وابسته به داعش تبدیل شده است و تا کنون نیز حملات زیادی را علیه نیروهای امنیتی و مراکز بازرسی نظامی که اغلب آنها در مناطق سیناست، انجام داده است.

طبق این تحقیقات، دو باند تروریستی برای ترور السیسی برنامه‌ریزی کرده بودند که یکی از آنها نقشه‌ ترور السیسی در جریان سفر به عربستان و در حین انجام مناسک حج عمره به همراه محمد بن نایف در داخل حرم مکی را داشته است و باند دوم نیز که اعضای آن متشکل از ۶ افسر پلیس مصری مأمور تأمین امنیت السیسی بودند که قصد داشتند در حین عبور السیسی از خیابان در جریان یک مراسم نقشه ترور او را اجرا کنند که البته این افراد شناسایی و برکنار شدند.

۱۵۱ نفر از این متهمان به صورت حضوری و ۱۴۱ نفر نیز به صورت غیابی محاکمه خواهند شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس