آمد نیوز

افشای بخش کوتاهی از از هماهنگی مدیرکانال آمدنیوز با پدرش و مشخص شدن بخشی از رابطان داخلی این کانال، این سوال را ایجاد کرده که چرا دستگاه های مسئول با این رابطان برخوردی جدی ندارند؟

به گزارش مشرق، سیگار را روشن می کند و به چهره آشنایی که رابط ها معرفی اش کرده اند خیره می شود؛ هنوز هر دو طرف به هم مشکوک اند ولی کم کم با اطلاعاتی که که در اختیار هم قرار می دهند اعتماد بینشان شکل می گیرد؛ همکاری که حدود ۱ سال است وارد فاز جدی و عملیاتی تر شده و نتیجه آن کانالی است به نام آمدنیوز!


جوان یک طرف میز روح الله زم است ولی مردی که آن سوی میز نشسته چهره اش برای بسیاری از کسانی که درباره ماهیت پشت پرده این کانال تلگرامی سوالاتی دارند، مبهم است؛ هر چند طی ماه های گذشته، سرپل های زیادی در داخل و خارج از کشور، کشف و معرفی شده اند اما هنوز برخی سعی می کنند ماهیت واقعی کسانی که تغذیه کننده اصلی آمد نیوز و روح الله زم هستند را پنهان کند.


ماه های گذشته قطعا ماه های سختی برای گردانندگان این کانال تلگرامی بود؛ ماه هایی که دوستان و همکاران سابق زم در آمدنیوز علیه وی دست به افشاگری شدند و حتی زم مجبور شد با فشار دستگاه های اطلاعاتی کشوری دیگر، برخی از آنها را مجبور به تکذیب اظهاراتی که مقابل دوربین بیان کرده بودند، کند.


برخی نیز هیچگاه اظهارات خود را پس نگرفته و همچنان تاکید دارند که روح الله زم «مزدور سرویس اطلاعاتی ترکیه است و ماهانه از این سرویس حقوق دریافت می کند.»


در این بین افشاگری احمد شمس و یا پیمان عارفی درباره شخصیت اخلاقی و همچنین رابطه وی با سرویس های اطلاعاتی بیگانه، در برابر رابط ها و سرپل های داخلی آمدنیوز نمی تواند جالب توجه باشد.


بسیاری می خواهند بدانند که حامیان داخلی روح الله زم که همواره ارتباط خود را با آمدنیوز تکذیب و صریحا اعلام کرده که این کانال متعلق به من نیست، چه کسانی هستند؛ چهره هایی که در لایه های مختلف نفوذ کرده و به آرامی روند ارسال اطلاعات و خط دهی به این کانال را طی می کنند.

روز گذشته اما خبرگزاری فارس اقدام به انتشار فیلمی از مکالمه روح الله زم با پدرش محمد علی زم معاون فرهنگی اجتماعی شورای عالی مناطق آزاد کرد؛ مکالمه ای که حکایت از مدیریت پشت پرده وی این کانال تلگرامی و همچنین رابطه مشخص وی با فرد مورد خطاب در فیلم یعنی پدرش داشت.


این کلیپ در حالی منتشر شد که طی روزها و ماه های اخیر زمزمه هایی درباره چگونگی خط دهی به این کانال به گوش رسید؛ اما طرف های داخلی که متهم به همکاری با این کانال تلگرامی بودند ترجیح دادند به سرعت این زمزمه های را تکذیب کنند.


حتی محمد علی زم، پدر روح الله زم هم برای تبرئه خود از هرگونه ارتباط با پسرش به میدان آمد و رسما در مصاحبه این با روزنامه همبستگی در اسفند ماه سال ۹۵ ضمن تاکید بر عدم داشتن هرگونه رابطه فرزندش، گفت: «بارها برای او پیغام فرستادم، که در رویه خود تجدیدنظر کن و دلخوری هایم را از برخی حرف‌ها و موضع گیری‌های او به گوشش رساندند. جواب داده که بــه پدرم بگویید؛ "او فرزنــدی چون روح الله نــدارد و من بر اســاس عقل و تکلیفی متفاوت از گذشته رفتار میکنم"»


برخی این مصاحبه و اعلام عدم ارتباط با اقدامات فرزند را از سوی محمد علی زم ستودند اما در این میان عده ای هنوز با دیده تردید به اظهارنظرهای اینچنینی نگاه می کردند تا اینکه روز گذشته فیلمی که روح الله زم در آن پدرش را مخاطب قرار داده و وی را در جریان اقداماتش قرار می دهد، منتشر کرد؛ فیلمی که حکایت از هماهنگی و قرار ملاقات با پدر در کشوری ثالث داشت.

البته پیش از این نیز برخی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی بر روی رابطه های پنهانی برخی نزدیکان و مسئولان دفتر محمد علی زم با مدیر کانال آمدنیوز حساس شده بودند، اما پس از انتشار این فیلم سوالات بیشتری درباره چگونگی رابطه برخی افراد مانند محمد علی زم که در دولت یازدهم نیز دارای مسئولیت هستند با روح الله زم ایجاد شده است.

نکته قابل توجه ماجرا این است که پس از انتشار این فیلم روح الله زم به صورتی شتاب زده اقدام به انتشار جوابیه درباره آن کرده و مدعی شد که فیلم مذکور مربوط به سه سال پیش و زمانی است که اساسا کانالی به اسم آمدنیوز وجود نداشته است.

این پاسخ شتاب زده در حالی منتشر شد که همچنان مدارک و مستندات دیگری را نیز در اختیار هست که حکایت از رابطه دائمی وی با برخی افراد در داخل کشور و همچنین دیگر فعالیت های وی در کانال آمدنیوز دارد.

البته احتمال دارد که روح الله زم پس از انتشار این مستندات نیز با خط دهی برخی سرپل های داخلی، ترجیح دهد که آنها را به سال های گذشته کند، اما قطعا این مدارک به قدری مستند و دقیق خواهد بود که راه انکار را برای مدیر کانال ضدانقلاب آمدنیوز خواهد بست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس