حاشیه‌های جلسه علنی امروز مجلس

خانه ملت امروز شاهد هشدار برخی وکلای ملت درباره قرارداد توتال به وزیر نفت شد.

به گزارش مشرق،‌ نشست علنی صبح امروز یکشنبه (18 تیرماه 96) نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس و با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد.

*تسهیلات اشتغال صندوق توسعه ملی به طرح‌های بخش غیردولتی در مناطق روستایی اختصاص می‌یابد

نمایندگان در ابتدا، رسیدگی به لایحه حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری را ادامه داده و مواد 4 و 5 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

*وزارت تعاون مکلف به ایجاد «سامانه جامع اطلاعات بازار کار» شد

نمایندگان همچنین در ادامه رسیدگی به لایحه یک‌فوریتی اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمتر توسعه‌یافته، عشایری و مرزی، ماده 6 این لایحه را با 148 رأی موافق، 27 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 229 نماینده حاضر در صحن علنی، به تصویب رساندند.

حاجی دلیگانی در نطق میان دستور:

برخی امضاکنندگان قرارداد توتال در محاکم قضایی محکوم شدند/ وزیر نفت درباره این قرارداد روشنگری کند

در ادامه، حسینعلی حاجی دلیگانی در نطق میان دستور خود گفت: از وزیر نفت می‌خواهم درمورد قراردادهای این وزارتخانه با شرکت توتال به صورت شفاف اطلاع‌رسانی کند. آنچه درمورد این قراردادها ابهامات زیادی ایجاد کرده این است که هم طرف خارجی قرارداد شرکتی بدعهد، رشوه‌دهنده و خائن نسبت به منافع ملت‌ ایران است و هم افرادی که از طرف ایران در پی انعقاد قرارداد بودند بعضا در محاکم قضایی به دلیل مفاسد و امضای قرارداد کرسنتت محکوم شدند.

*حجتی: امروز کشاورزان کمتر دغدغه معیشتی دارند

همچنین محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سؤال ملی سیدکمال‌الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان مبنی بر علت عمل نکردن سازمان تعاون روستایی بر اساس اهداف تعیین شده در اساسنامه، گفت: امروز کشاورزان ما کمتر دغدغه معیشت دارند.

شهریاری در سوال از وزیر کشاورزی:

چرا سازمان تعاون روستایی حمایتی از کشاورزان نمی‌کند/کشاورز ناچار محصول خود را به قیمتی نازل به دلال می‌فروشد

سیدکمال الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس در صحن علنی مجلس در سؤال از محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی طی سخنانی اظهار داشت: سؤال من درباره نقش سازمان تعاون روستایی در هدایت، حمایت و پشتیبانی از کشاورز و کشاورزی است.

*شهریاری از توضیحات وزیر جهاد کشاورزی قانع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه سؤال ملی سیدکمال‌الدین شهریاری نماینده دشتی و تنگستان از محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وقف‌چی در نطق میان دستور:

رئیس‌مجلس فوری طرح سؤال از رئیس‌جمهور را به کمیسیون اقتصادی ارجاع کند/ سؤال از رئیس‌جمهور به معنای مخالفت با دولت نیست

علی وقف‌چی نیز در نطق میان دستور خود گفت: نمایندگان مجلس تمام وجوه خود را برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طبق اخلاص گذاشته و بدون نگرش حزبی و گروهی و جناحی از حقوق مردم بر اساس سوگندی خورده‌اند، دفاع خواهند کرد.

به دلیل برخی نگرانی‌ها

لایحه اصلاح قانون کار مسترد شد

محمدعلی وکیلی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه، موارد اعلام وصولی را قرائت کرد.

بر این اساس، در راستای اجرای ماده 138 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، استرداد لایحه اصلاح قانون کار به دلیل نگرانی‌های ابراز شده و انتقادات صورت گرفته به برخی موارد اعلام وصول شد.

*«لایحه موافقتنامه پاریس» مجدداً به کمیسیون کشاورزی بازگشت

نمایندگان در ادامه نشست علنی پارلمان «لایحه اعاده شده موافقتنامه پاریس از شورای نگهبان» را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

*ساداتی‌نژاد: بروزرسانی تحریم‌های اروپا هنگام سفر وزیر خارجه در شأن ملت ایران نبود

سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان در مجلس نیز در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس خطاب به وزیر امور خارجه گفت: بروزرسانی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران هنگام سفر وزیر خارجه به اروپا در شأن ملت ایران نبود و باید با قدرت در قبال آن واکنش نشان داده شود.

*قدردانی 240 نماینده مجلس از اقدامات خداپسندانه کمیته امداد امام‌خمینی (ره)

240 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانه‌ای از اقدامات کمیته امداد امام‌خمینی (ره) در ترویج سنت حسنه الهی، نیکوکاری، اکرام ایتام و اطعام نیازمندان قدردانی کردند.

جمالی نوبندگانی در نطق میان دستور:

رئیس‌جمهور براساس شایسته‌سالاری کابینه کار تشکیل دهد/ لزوم بی‌توجهی به هرگونه سهم‌خواهی حزبی و گروهی در تشکیل کابینه

همچنین محمدجواد جمالی نوبندگانی در نطق میان دستور با بیان اینکه حوزه انتخابیه بنده هزار شهید شامل شهدای انقلاب اسلامی 8 سال دفاع مقدس، حجاج شهید مکه مکرمه و مدافعین حرم است گفت: شهدای حوزه انتخابیه بنده شهیدان ستوده، اسلامی، شکوهی، نیکومنش، شکرپور، بدیهی، خوشکام و خانواده های سه شهید اعتصامی فر ، محب و شهید شاخص مجتبی مرتضی جاویدی که جمله تاریخی احد تکرار نمی شود در آن زمان موجب شعف شهید صیاد شیرازی شد و امام پیشانی وی را بوسید.

*پایان مذاکرات علنی صبح امروز مجلس/ نشست بعدی؛ 20 تیرماه

نشست علنی صبح امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعلام مسعود پزشکیان نایب رئیس اول پارلمان پایان یافت.

پزشکیان گفت که جلسه علنی بعدی خانه ملت رأس ساعت 8 صبح روز سه‌شنبه 20 تیرماه تشکیل می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس