کد خبر 747306
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
کمیسیون امنیت ملی

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عصر امروز در نشست ویژه ای، ابعاد ویژه «گاپ» ترکیه را بررسی و تصمیم گیری می کنند.

به گزارش مشرق، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با محوریت کمیته امنیت آب بعدازظهر امروز در جلسه ویژه ای ابعاد مختلف پروژه «گاپ» را بررسی می کنند.

این پروژه سدسازی قرار است توسط کشور ترکیه و با احداث چندین سد بر روی سرچشمه های رودخانه دجله و فرات اجرا شود که بر اساس گزارش های کارشناسی ارائه شده به کمیسیون امنیت ملی اجرای چنین پروژه ای علاوه بر خشک کردن بسیاری از زمین های کشاورزی در کشورهای عراق و سوریه و نیز غرب ایران، بحران ریزگردها را به مناطق گسترده ای از کشورمان تسری می دهد.

بر این اساس، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عصر امروز در جلسه ویژه ای با حضور معاونان وزارت امور خارجه و مسئولان وزارت اطلاعات، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو ابعاد مختلف امنیتی، اقتصادی و زیست محیطی پروژه «گاپ» را بررسی و اتخاذ تصمیم خواهند کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    0 0
    به نظرم این نشست دیر برگزار شده وشاید نتیجه ای نداشته باشد ولی همین که مجلس به محیط زیست میپردازد مهم است باید فکری هم به حال دریاچه ارومیه بکنند که آخرین نفسهایش را میکشد و در صورت خشک شدن طوفان نمک تا خود مجلس خواهد رسید
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    14 0
    سدهای ترکیه باید منفجر شوند و الا ایران و عراق از تشنگی و خشکسالی هلاک خواهند شد. تیم ویژه بفرستید به ترکیه همه رو منفجر کنند.
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
      1 1
      باید به رود فرات برگردیم . تمام کردستان واس ماست .
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    2 0
    پروژه پانترکیسم هم بررسی کنید
  • وطن IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    0 0
    متاسفانه رویه ی سیاست خارجی ما یک رویه هست و براساس رفتار طرف مقابل تغییر نمیکند باید گاهی تشر زد گاهی اخراج سفیر باید باشه ما در طی این جهل سال انقلاب یک روش از سیاست خارجی دیدیم و رفتار جمهوری اسلامی متاسفانه همیشه قابل پیش بینی بوده و این خطر دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس