کد خبر 747243
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
محمد عبدالهی

اخیرا مسئول ستاد انتخاباتی روحانی در یک شهر خوزستان، با ذکر قداست کوروش! به حضرت سلمان فارسی، صحابی گرانقدر پیامبر اکرم(ص) اهانت کرده و وی را مزدور و خائن نامیده است!

به گزارش مشرق، محمد عبداللهی فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

 اخیرا مسئول ستاد انتخاباتی روحانی در یک شهر خوزستان، با ذکر قداست کوروش! به حضرت سلمان فارسی، صحابی گرانقدر پیامبر اکرم(ص) اهانت کرده و وی را مزدور و خائن نامیده است!

خبری که لابلای اخبار مختلف گم شد، هر چند در استان خوزستان با واکنش بعضی علما و هوشیاران بنام این خطه مواجه شد.

اما این خبر، ابدا خبری ساده نیست. خبری است بسیار مهم. خبر میوه دادن بذری است که 150سال پیش، استراتژیستهای انگلستان در ایران از سرجان ملکم تا سرپرسی سایکس تا اردشیر جی در مغز اولاد قجر و پهلوی کاشتند و الان ثمر تلخ و نحسش در خاک شور هویت لگدمال شده ایران سر بر آورده است.

خبری ساده نیست. خبر از نتیجه طبیعی پروژه 200ساله باستانگرایی، ناسیونالیسم و نژادپرستی در ایران است. همان پروژه که عده ای از مذهبی ها را هم با ملعبه دروغین " ذوالقرنین بودن کوروش بت پرست" فریفتند تا "مانع مذهبی" پروژه خائنانه یهود در ایران را موقتا با فریفتن متدینین به پیش ببرند و اکنون پرده از "پروژه اصلی" بردارند.

این خبر را بگذارید کنار موج هتاکی مزدوران صهیونیسم و وهابیت در توهین به اهلبیت(ع)، هتاکی به قرآن، سیل شبهات علیه اسلام و ترویج الحاد و آتئیسم در فضای مجازی. هر دو از یک جنس اند. چه کلیپ آن جوانک احمقی که قرآن را میسوزاند و میگفت: دین من آریایی است! و چه این مسئول دهان دریده ای که از مقدس بودن یک شاه! سخن میگوید و توهین به آن مرد خدا که رسول الله(ص) در وصفش فرمود: "سلمان منا اهل البیت".

وقتی باستانگرایی موهوم، با تبلیغات سرسام آور چنان بر فضای فرهنگی کشور غالب شد که جملات ساخته واحد 8200 اسرائیل را از زبان یک مسئول ایرانی میشنویم! باید بر سر دستگاههای فرهنگی تعطیل مان بار دیگر فاتحه بخوانیم. میوه سمی "کوروش پرستی" در دست جوان امروز، از قبای خاخامهای صهیونیست برخاسته و بدست فروغی های ایران، آبیاری شده است.
 
مسئولان فرهنگی! دانشگاهیان! حوزویان! آتش به اختیاران! ایرانی و مسلمان گرامی! حداقل بیایید کمی یهودی شویم! نمیگویم بیایید برنامه صدساله و پانصدساله برای فلان کشور و یا حتی ایران خودتان بریزید. بیایید نقشه های صدساله و پانصدساله آنها را با عینک دقیقتری ببینید.

با خود بیندیشید که چرا مستشرقین انگلیسی و یهودی باید دلشان به حال تاریخ ما بسوزد! و  تاریخ 9000ساله ایران را به 2500سال تقلیل دهند تا ایرانی کم مطالعه معاصر، از کل تاریخ باستانش فقط کوروش و داریوش و خشایارشاه "سه شاه خدمت کننده به یهود" را بشناسد و بس! چرا نباید آن شاهی را بشناسد که امپراتور روم در برابرش زانو زد؟! چون ربطی به یهود نداشت. چرا نباید بداند 6000سال پیش در کدام خطه از این سرزمین، چشم مصنوعی اختراع شد؟! چرا نباید بداند ایران قرنها قبل از هخامنشی،خط و زبان و تمدن داشت؟! چرا نباید بداند در شاهنامه، در گلستان و در هیچ کتاب ادبی و تاریخی ایرانی، نامی از هخامنشیان و عظمت دروغین آنها نیست؟! (پیشدادیان، کیانیان، اشکانیان، ساسانیان.. این سلسله های تاریخ باستان ما در منابع #ایرانی است). اصلا چرا باید هویت ملی ما در یک شاه! (حاکم انشان!) خلاصه شود؟! چرا هویت ملی ما امامقلی خان نباشد که ایران را از استعمار صدساله پرتغالیها آزاد کرد؟ این اوج فلاکت تاریخی ماست.

صداوسیما باید پاسخ دهد که چرا هر گاه خواست ایرانیت ایران را و تمدن و عظمت ایران را به رخ کشد،بجای دانشمندان و نقاشان و هنرمندان ما، بر خرابه های تخت جمشید فوکوس کرده، که تا 150سال پیش، هیچ ایرانی که هیچ شیرازی! خرابه های این کاخهای بی سقف! را ندیده بود! و بیاید از مغز مبارک فقط سوال! کند که چرا کسی ستونهای به آن عظمت!! را تا قاجار ندیده بود؟! و یکهو به مغز یهودیان دانشگاه شیکاگو خطور کرد که اینجا بناهایی به آن بزرگی پنهان شده‼️

باید بیندیشیم وقتی از قرآن فاصله گرفتیم بجای عبرت از خرابه های جباران و ستمگران تاریخ کشورمان، آنها را نماد تمدن و عظمت معرفی کنیم و کاملا طبیعی است یک مسئول عقب مانده هم از آن جباران، قدیس بسازد و از قدیسان، خائن!

طبیعی است که ایرانی کم حافظه بیاد نیاورد که تمام ابن سیناها و رازی ها و خوارزمی ها، محصول همان اسلامی بود که سلمان فارسی برای ایران آورد. که یک نفر آنها قبل از اسلام، در ایران نبود. برای ایرانی که خواندن و نوشتن در آن ممنوع بود، از همان اسلام سلمان فارسی، پررونق ترین دوره تاریخی تمدن ایران خلق شد.

از خواب بیدار شویم. وگرنه نزدیک است روزی که با سلاح ناسیونالیسم و ملیگرایی که به تعبیر امام(ره) "اساس بدبختی و تفرقه مسلمانان است" شاهد موج بی دینی و فحاشی علیه دیگر مقدسات اسلام، از زبان "تری جونزهای وطنی" باشیم.

هدف از پروژه باستانگرایی، تنها و تنها مبارزه و جایگزینی با اسلام است. فرهنگ درخت صدساله است. نجنبید صدسال دیگر تمام شده اید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 17
  • غیر قابل انتشار: 24
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    28 56
    اینکه کوروش قداست داره و یکی از مردان نیک خدا هیچ شکی نیست چرا که خدا خودش تو قران فرمودند. اما این دلیل نمیشه که کسی به سلمان فارسی توهینی بکنه.
    • مسلمان ایرانی IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
      28 35
      آقا یا خانم محترم در کجای قرآن آمده کوروش مقدس است . لطفا آیه مورد نظر کدام است ؟ اگر منظور شما ذوالقرنین است ، انطباق آن با کوروش کاملا نابجاست . هرچند بزرگانی رأیشان این باشد . پس چه خوب است که با علم واطلاع حرف بزنیم و جوگیر نباشیم .
    • کامبیز US ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
      20 29
      افرین. لعنت بر دشمنان اسلام و قرآن و حق و عدالت
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
      17 20
      من هم یک نژاد پرست ایرانی هستم و وقتی نام کوروش به میان می آید به عنوان یک پادشاه مقتدر بر خود می بالم ... امّا او ذولقرنین یعنی یک پیامبر باشد آن دیگر از آن حرف هاست ! اینکه یک پیامبر! (کوروش و به زعم شما ذوالقرنین) با یک کودتا و طی یک خیانت ، قدرت را به دست گرفته باشد که با مبانی دینی ما سازگار نیست! یا آن کودتا را از تاریخ بزدایید و یا نام پیامبر بر او نگذارید! البته من هم بودم آن کودتا را انجام می دادم و پادشاه وقت را به بدترین شکل مجازات می کردم ! ولی من که پیامبر (ذوالقرنین) نیستم و منش پیامبران الهی با خیانت و خنجر از پشت زدن هیچ سنخیتی ندارد! ظلم هایی که آن مرد بزرگ در دوران پادشاهی خود انجام داده ، به کنار .... اگر دوستان بزرگوار نژادپرست کمی هم تاریخ بخوانند بد نیست ! ضمناً تاکنون هیچ مدرک تاریخی و مستندات و شواهد و قرائنی مبنی بر ذوالقرنین بودن کوروش ندیده ام.... اگر شما مدرکی دارید بفرمائید تا ما هم مستفیض شویم .....
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    39 15
    احسنت برادر، عالی بود. واقعا این صدا و سیما خودش را بخواب زده
  • مسلمان ایرانی IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    42 21
    بی نهایت از تیزبینی و دقت شما سپاسگزارم . این پروژه یکی از خطرناکترین پروژه هایی است که توسط دشمن در حال اجراست . روشنگری عزیزانی چون شما که مصداق کلمه طیبه می باشد همچون شجره ای طیبه که ریشه استوار دارد اباطیل این شیاطین را مضمحل خواهد کرد . این وعده حضرت حق است . قلمتان پر گوهر بادا.....
  • طاهره IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    39 19
    وقتی اصلاح طلب ها سرکارهستند اونی که اول ازهمه و بیشترازبقیه میزنندشعائردینی ومقدسات است واقعا یاد دوران سیاه دولت خاتمی رو زنده کردند بعدمیگن به ما نگید ضد دین!!!!!!!!!!!
  • محمد IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    18 24
    البته خوبه با دقت نقد کرد درسته که خشایارشاه با خدمت به یهود به ایران خیانت کرد ولی هیچ کجا گفته نشده که کوروش بت پرست بوده من به شدت با این موج به اصطلاح روشن فکری کوروش پرست مخالفم ولی کوروش رو هم نباید بت پرست بنامید لطفا کمی با دید بازتر مطالعه و نقد کنیم حتی برخی علمای ما هم نظرشون اینه که بت پرست نبوده و حداقل یکتاپرست بودند
    • سپیده IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
      26 16
      منشور کوروش تنها اثر برجای مانده اس که صراحتا خودش گفته مردوک و بعل و نبو را می پرستیده. مطالعه نداری خموش دوست عزیز.
    • مسعود IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      7 5
      البته کوروش نگفته این ها رو می پرسته چون این ها خدایان بابل بودند گفته این ها به من کمک کردند به فراخور حال مردمی که براشون حکومت می کرده حرف می زده مثل اینکه یه نفر بره توی یه کشور مسیحی بگه عیسی به من کمک کرد همین
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    22 34
    تو یکی دیگه اومدی ابروش درست کنی زدی چشمش رو هم کور کردی، اگه میخواهی به مقدستت توهین نکنند ت هم به ارزش ها و مقدسات دیگران توهین نکن، همین تندروی امسال شما بوده که امروز این ناسیونالیست ها دارن به اسلام و مقدسات مسلمانان توهین میکنن، امسال شما باعث شدند که اصولگرایان تو هیچ دوره ای برنده ریاست جمهوری نباشند
    • شادی IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
      44 35
      کوروش سمبل ایران نیست. سمبل یهوده. چرا نمیخواهید بیدار بشید؟ از این همه شاه. چرا چسبیدن به کوروش. که یه منطقه کوچک ایران رو با خیانت به پدربزرگش و بردگی کشوندن مادها و.. به چنگ اورده. این کجاش افتخاره؟
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
      24 16
      بابا تو که کلا از قضیه پرتی یا از همون جمع تعظیم کنندگان به مقبره کوروشی از کی تا حالا کوروش پرستی شده جزئی از مقدسات؟غلو کردین . برید ببینید از کوروش خدا ساختین ، داشتن اسلام در تقابل داشتن تاریخ 9000 ساله نیست آیا کوروش هم نژاد پرست بوده که شماها نژاد پرست شدین؟یا دردتون از جاهای دیگه س و درد تاریخی رو علم کردین؟
  • مسلمان IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    27 16
    آقای فعال رسانه ای خیلی بی سوادی
  • بختیاری IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    24 18
    کوروش یکی از مردان بزرگ این سرزمین بود. هزاران ابرمرد دیگه هم داشته این سرزمین‌ من با اسلام هیچ مخالفتی ندارم و شدیدا پایبند اسلام و معصومین ع هستم و منتظر منجی عج اما اینکه مردان بزرگ تاریخ ملتم هدف تیر بدگویی بشن واقعا سرشکسته و ناراحتم قهرمانان ملت من انسانهای واقعا بزرگی بودن چنان در واقعیت مرد بودن که تمام دنیا برازنده قامتشون بود اینکه ما از این قهرمانان توی سینما یادی نمیکنیم اما خارجی ها از انسانهای پست و حقیر چنان افسانه هایی میسازن تا بدنیا معرفیشون کنن باعث تاسفه یکم حس وطن پرستی بد نیست پیغمبر و معصومین چراغ راهند اما تاریخ و تمدن گذشته شناسنامه ملته
    • سارا IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
      16 22
      بزرگی ش کجاست؟ که تا صد سال پیش هیچ ایرانی نمی شناخته. یهو یهود توی ذهن ایرانی های بی فکر فرو کردند. بزرگ بزرگ. خادم یهود شد بزرگ ایران زمین!!! بزرگ امیرکبیر بود. نه اون
    • علی IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
      4 11
      دوست عزیز که میگی تا زمان قاجار میشه بفرمایید تا اون زمان کلن چقد آدم با سواد وجود داشته آیا دختران که از تحصیل تا سال ۱۸۹۹ حداقل منع بودند مردان هم که زیاد تحصیلی نداشتند پس معلوم است که تاریخی مطالعه نمی کردند. این صحبت ها زشت است.
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    8 13
    من فارسی و ایرانی هستم . دوستدار تاریخ بزرگ ایران زمین اما باید بدانیم که عرب دو سه میلیارد جمعیت دارد از آسیا و آفریقا و ... بخش های مختلفی از جهان عربی حرف میزنند اما از نژادها و اقوام و مناطق کاملا متفاوت. عربی دومین زبان دنیاست. همه چیز را باد هم قاطی نکنیم
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
      18 2
      اعراب از عربستان و عراق و ... هستند تا سودان و مصر و مراکش و الجزایر و تا مرز قبرس و تونس
    • IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
      6 3
      جمعیت اعراب دو سه میلیارد!!! دوست عزیز کل مسلمانان جهان که اعراب هم زیرشاخه ی آنها هستند بیش از یک میلیارد نیست
  • احمد IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    8 13
    وقتی این همه به صحابه رسول خدا توهین می شود ودریغ از یک اعتراض و سلمان ایرانی را قدیس می بینید،البته که مورد اعتماد رسول خدا بود
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    9 10
    اصلا توهین به اصحاب گرامی پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله پیگیرد قانونی داره؟ نه داداش خبری نیس در ایران
  • محمد حسین مرتضوی IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    14 20
    سب و توهین به اصحاب گرامی پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله پیگیرد قانونی داره و طبق قوانین حقوقی مجازات مناسب هم براش در نظر گرفته شده ، حالا این وسط باید پرسید دادستان خوزستان آیا بر اساس وظایفی که بر گردنشان هست نمی خواهند اعلام جرم و پیگرد قانونی علیه این شخص هتاک کنند؟ قسمت کوروش پرستیش هم که مشخصه، نظامی گنجوی در اسکندرنامه تکلیف این کوروش قلابیی که در ذهن ما از دوره پهلوی فرو کردند رو روشن می کنه، کافیست آثار سعدی و گنجوی و دیگر بزرگان را در مدح شخص اسکندر بخوانید تا با اباطیل صهیونیستی کوروش پرستی راحت آشنا بشوید
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    12 11
    همه‌ی کشورها مثل ایران صاحب تاریخ کهن و ملی نیستند. به گفته هگل، تاریخ جهانی از زمان کوروش آغاز می‌شود، چرا که کوروش اولین دولت را با تعاریفی که امروز هم وجود دارد‌، تشکیل داد.
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    13 14
    نویسنده این مطلب یا پانترک تجزیه طلبه یا احمق ایران ستیز، تاوقتی شماها با مفاخروتاریخ ایران سر ستیز دارید جواب طرف مقابل همینه
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    3 7
    اقا چرا وقتی دیوانه ای به اسم پورپیرار اومد گفت نه کوروش بوده نه سلمان فارسی،صدااعتراضتون بلندنشد و برعکس خودشما کتابش راهم چاپ کردید؟
  • احسان IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    4 10
    من هم مسلمانم و سلمان فارسی برای من شخصیت محترم‌تری نسبت به کوروش است اما این که از سر غیرتی شدن چشممان را ببندیم و یک متن کاملا احساسی بدون ذره‌ای کار پژوهشی و آکنده از استدلالات آبدوغ‌خیاری (که چرا مثلا کسی تا کنون ستون‌های تخت جمشید را ندیده) بنویسیم و رای بزرگانی چون علامه طباطبایی را بدون ارائه حتی یک استدلال فریبخوردگی از انگلیس بدانیم جز از حماقت و بی سوادی نویسنده خبر از چیز دیگری ندارد، متاسفم برای مشرق که چنین متنی را بازنشر کرده.
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    32 34
    ادم تاسف میخوره ازین همه ایران ستیزی کوروش ستیزی وتاریخ ستیزی عده ای جاهل، انکار تاریخ تیشه به ریشه زدن خود است
    • احسان AE ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
      10 10
      به حضرت سلمان فارسی توهی شده آن هم از تریبون رسمی و توسسط اطرافیان مسسئول ارشد نظام بعد جنابعالی بجای "اسلام هراسی" رویتان می شود بگویید "کوروش ستیزی"؟! مرغ پخته از دست شما جماعت کوروش پرست به خنده می افتد
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    8 4
    نظرات منو چاپ کن
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    7 4
    نظرات منو چاپ کن
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    11 5
    نکته اساسی این است که عده ای از تمام تاریخ ایران قبل از اسلام فقط کوروش را شنیده اند و گویا خبری از صدها سال جنایت و فساد و جوامع طبقاتی که به شورش هایی مانند مانی و مزدک منجر شد هیچ خبر ندارند.
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    5 1
    مشرق حدیث پیامبر ازتاریخ طبری راجع به کوررش را چرا چاپ نکردی؟
  • tirearashi IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    5 1
    چرا موسی پیامبر یهود اسمش بیشتر از محمد پیامبر اسلام و دیگر پیامبران در قران اومده؟
  • tirearashi IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    5 12
    شما حتی نظر مرجع عالیقدر شیعه و اسلام علامه طباطبایی رو قبول ندارید...بعد خودتونو مسلمان هم میدانید
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
    8 2
    مرگ بر صهیونیسم و انگلیس و دکانداران دین و دشمنان ایران
  • سید علی IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    7 2
    چرا نظر مرا چاپ نکردی
  • فرناز IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    4 4
    عالی بود . ممنون از این مطلب عمیق. فرهنگ درخت دویست ساله س. مرحبا به نگرش دقیق شما
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    5 4
    سایت مشرق ! اینقدر بی کفایتی خود را پشت مقدسات پنهان کنید تا مقدسات دیگر مقدس نشود
  • محمد IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    8 16
    از اینکه کوروش مایه مباهات ایرانیان و جهانیان باشد برخود میبالم.همچنان به مسلمان بودن و شیعه اهل بیت بودن خودم.و این دو هرگز باهم منافاتی ندارد.
  • محمد IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    0 0
    جالب بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس