کد خبر 747097
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
image.jpeg

«نفس» عنوان مجموعه‌ای است که شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه سه‌سیما مخاطبان را با خود همراه و همگام کرد؛ سومین اثر از جلیل سامان که پیش از این کارهای موفق و پربیننده را از او شاهد بودیم.

به گزارش مشرق‌، مجموعه «نفس» و روایت سال‌های انقلاب و اوایل جنگ؛ روزهای پر مخاطره‌ای را که با گذشت سال‌ها هنوز هم خاطرات بسیاری را در ذهن بیننده تداعی می‌کند. در کنار این قصه‌ها درام و کشمکش‌های عاشقانه بین شخصیت‌های اصلی عامل مهمی در جذابیت سریال محسوب می‌شود، قهرمان‌هایی که در کنار رسیدن به آرمان‌هایشان عشق را هم تجربه می‌کنند.
رضا نصیرنیا مجری طرح سریال «نفس» درباره این مجموعه گفت: این‌که برای کاراکترهای داستان چه اتفاقی می‌افتد را باید از جلیل سامان پرسید ولی‌ طبق آن چیزی که من اطلاع دارم برای دنبال‌کردن برخی از شخصیت‌های داستان، کنجکاوی زیادی میان مخاطبان به‌وجود آمده است مانند روزبه، پسر روزبه، ناهید و... فکر می‌کنم داستان این بستر را دارد که بخواهیم بیشتر به آن بپردازیم. در برخی از موارد پرداختن به اتفاقات رخ داده در داستان، جذاب‌تر از سری اول باشد زیرا جلیل سامان به‌گونه‌ای داستان را طراحی کرده که هر چه جلوتر می‌رویم داستان جذاب‌تر می‌شود. البته نمی‌توان گفت سریال «نفس» تنها در چند قسمت آخر جذاب شده است، قاعدتا وقتی می‌خواهیم داستانی را روایت کنیم باید در ابتدا بستری را برای آن فراهم کنیم. اگر این چند قسمت آخر از نگاه مخاطب بهتر بود به‌دلیل آن بستری بوده که از ابتدا فراهم شد. به او گفتیم که هیچ سریالی بدون مشورت با مدیران در تیتراژ خود عنوان پایان سری اول را نمی‌زند و نصیرنیا با اشاره به این امر گفت این مسئله از بابت داستانی محرز شده، بالاخره باید با مدیران شبکه جلسه‌های متعددی گذاشته شود زیرا یک طرف قضیه هم شبکه است و شرایطی باید برای انجام آن کار فراهم شود. صحبت‌هایی با شبکه داشته‌ایم اما باید شرایط برای تحقق پیدا کردن ذهنیت به‌وجود بیاید. این‌که صددرصد و به‌طور قطعی بگوییم که ماجرا و طرح به چه شکلی است و از چه تاریخی شروع می‌شود و از این دست سوالات، هنوز هیچ کدام از این‌ها هنوز مشخص نشده است.

 

امکان حذف کردن موردی را از فیلمنامه نداشتیم

نصیرنیا در خصوص تند شدن ریتم سریال بعد از ۱۵ قسمت، گفت: تفاوت نگاه افراد دقیقا در همین است، بخشی از این اتفاق به نگاه کارگردان برمی‌گردد و روایت جلیل سامان به همین شکل است. البته معتقدم ۱۵ قسمت اول جذابیت‌های خاص خودش را داشت؛ از لحاظ داستانی هم هر قسمت را که نگاه کنیم فراز و نشیب‌های متفاوتی را می‌بینیم ولی این‌که مخاطب بعد از گذشت مدتی توقع دارد که اتفاق خاصی بیفتد این مسئله کاملا سلیقه‌ای است. خیلی از دوستان این مسئله را مطرح می‌کنند که می‌توانستید ۱۵‌قسمت را در ۱۰ قسمت به تصویر بکشید اما این امکان وجود نداشت که ما بخواهیم چیزی را حذف کنیم زیرا هر سکانس کدی را برای قسمت‌های بعدی به مخاطب می‌داد.

*به کسی دستمزد عجیبی ندادیم

مجری طرح سریال «نفس» درباره تامین بودجه‌های سریال، گفت: سریال «نفس» پروژه‌ای برای ‌سازمان بود و ما از هیچ جای دیگری پشتیبان مالی نداشتیم. من از همه مدیران سپاسگزارم اگر کار ما تا به این جا رسیده و موفق بوده با کمک و همکاری آن‌ها بوده است. به‌نظرم آن‌ها هر کاری که در قالب چهارچوب‌های‌ سازمان و در توانشان بود انجام دادند و چیزی را دریغ نکردند.

او در خصوص دستمزدها نیز افزود: این‌که یک سری از دوستان کماکان طلبکار باشند امری بدیهی است. خیلی از سریال‌ها هستند که قبل از ما کارشان تمام شده اما هنوز برای پرداخت دستمزد ماجرا دارند. البته بخشی از این مسئله به راه بردن آن سریال و مسائل مالی بستگی دارد ولی ما همگی از بازیگران گرفته تا عوامل در این پروژه سعی کردیم قانع باشیم. البته هزینه‌‌های عجیب‌و‌غریبی که ما را هم درگیر کند نداشتیم و همه‌چیز بر اساس منطق بود چون با قناعت جلو رفتیم.

منبع: روزنامه صبا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس