زندانیان فلسطینی

روزنامه هاآرتص نوشت: اسرائیل و حماس مذاکرات فشرده‌ای برای تبادل زندانیان در قاهره انجام می‌دهند.

 به گزارش مشرق، روزنامه «هاآرتص» چاپ فلسطینی اشغالی گزارش داد رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی «حماس» مشغول مذاکرات فشرده‌ای برای تبادل زندانیان هستند.

برخی منابع فلسطینی به این روزنامه گفتند مذاکرات تبادل اسرای فلسطینی با صهیونیست‌ها توسط مقامات اطلاعاتی دولت مصر و «محمد دهلان» عضو سابق جنبش فتح میانجی‌گری شده است.

هاآرتص همچنین نوشت منابع امنیتی در اسرائیل نیز ضمن تایید انجام مذاکرات، می‌گویند پیشرفت‌هایی در موضوع انجام شده ولی آنچه که رسانه‌های عربی گزارش می‌دهند خوش‌بینی بیش از حد است.

گفته می‌شود ۲ صهیونیست در نوار غزه مفقود شده‌اند اما این روزنامه اذعان کرد شواهد قطعی از زندانی بودن آنها در دست حماس، وجود ندارد.

هاآرتص به نقل از دو منبع فلسطینی در غزه و کرانه باختری نوشت: «حماس خواستار راهایی زندانی‌های فلسطینی است که ابتدا تحت توافق شیلعات آزاد شده بودند اما در سال ۲۰۱۴ مجددا دستگیر شدند. اسرائیل هم تمایل دارد درباره آزادی ۲۷ نفر از آنها مذاکره کند. »

طبق گفته این منابع، مذاکرات هم‌اکنون توسط هیئتی از حماس در قاهره انجام می‌شود که پس از سفر «یحیی سنوار» رئیس جدید دفتر سیاسی حماس به مصر، تسریع شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس