ارتش یمن

در پی عملیات تلافی‌جویانه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، شماری از نظامیان سعودی به هلاکت رسیدند.

 به گزارش مشرق به نقل از المیادین، در پی حمله نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه الضبعه در نجران، شماری از نظامیان سعودی به هلاکت رسیدند و یک خودروی نظامی آن‌ها نیز منهدم شد.

از سوی دیگر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با موشک‌های کاتیوشا و خمپاره‌های توپ، ساختمان فرماندهی مرکز نظامی سقام و مواضع نظامیان سعودی در غرب پایگاه الفواز در نجران را هدف قرار دادند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین توانستند ۴ پایگاه نظامی را در بخش موزَع در استان تعز از چنگ مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی این کشور باز پس بگیرند که در پی این عملیت منحصر به فرد، شماری از مزدوران به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی حملات خود را به منطقه یختل در شمال بخش المخا در غرب استان تعز از سر گرفتند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند تلاش مزدوران منصور هادی برای پیشروی به سمت مواضع خود در وادی‌المفالیس در بخش حیفان در استان تعز را خنثی کنند که در پی این عملیات شماری از مزدوران به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند و یک خودروی نظامی آن‌ها نیز به غنیمت گرفته شد.

از سوی یگر سه تن از مزدوران منصور هادی به ضرب گلوله تک‌تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در منطقه الجحمیله در شرق تعز به هلاکت رسیدند.

در پی حملات موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به فرماندهی منطقه سوم نظامی در استان مارب، ۴ تن از مزدوران رئیس‌جمهور فراری این کشور به هلاکت رسیدند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دو حمله گسترده مزدوران برای پیشروی به سمت وادی‌الضیق و کوه مرثد در بخش صِراوح در استان مارب را دفع کنند.

همزمان با این تحول، درگیری‌های شدیدی بین نیروهای ارتش یمن و مزدوران منصور هادی در منطقه حام در بخش المُتون در استان الجوف به وقوع پیوست. با اینکه مزدوران تجهیزات نظامی بیشتری برای به کنترل در آوردن کوه حام به این منطقه ارسال کرده بودند، اما ارتش و کمیته‌های مردمی دژها و خودروهای نظامی مزدورن منصور هادی و ائتلاف متجاوز سعودی را هدف قرار دادند.

رژیم سعودی در قالب ائتلاف خود از سه سال پیش جنگ همه جانبه علیه یمن را به راه انداخت که تاکنون به کشته شدن بیش از هشت هزار نفر و زخمی شدن هزاران یمنی دیگر، انهدام ساختار زیربنایی این کشور، آوارگی میلیونها نفر و شیوع بیماری های واگیر دار و قحطی در این کشور منجر شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس