اتاق فکر آشوب اصلاحات

در شرایطی که محور مقاومت پیروزهای جدی در سوریه و عراق کسب کرده است و ضربات جدی به شبکه یابی گروهک‌های تروریستی وابسته به سعودی و آمریکا در داخل کشور وارد شده ، اتاق فکر فتنه به دنبال ایجاد آشوب است.

سرویس سیاست مشرق - منازعات سیاسی منطقه غرب آسیا شکل تازه به خود گرفته است؛ دولت آمریکا در دو سطح در تلاش برای افزایش تقابل با جمهوری اسلامی ایران است؛ آنان در سطح بین‌الملل خواهان «ایجاد اتحاد علیه ایران» با کلیدواژه «عامل بی‌ثباتی در منطقه» هستند و در سطح داخلی پس از مدتی سکوت فریب‌کارانه، به‌صراحت از حمایت «عناصر برانداز» سخن می‌گویند به‌نحوی‌که رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: «از عناصری در داخل ایران حمایت کنیم که منجر به انتقال مسالمت‌آمیز حکومت شود و البته همان‌طور که می‌دانیم، آن عناصر حضور دارند.» این سخنان مقام آمریکایی با واکنش جدی دو جریان سیاسی کشور مواجه شد.

رخدادهای سریع و معنادار در سپهر سیاست کشور نشانه‌های از بازیابی فعالیت «بی‌ثبات ساز» بخشی از افراد اصلی در فتنه ۸۸ است؛ بار دیگر شاهد بازیابی اتاق فکر دکترین آشوب خواهی در فضای سیاست داخلی کشور هستیم؛ تمرکز آنان ایجاد دوقطبی اجتماعی رادیکال در کشور که به ستیزه‌جویی و سیاست خیابانی ختم گردد. عامل‌های آشکار این شبکه، حیات خود را در آشوب می‌جویند و در این عرصه کهنه‌کار هستند. راهبرد آنان پروژه «رقیب سازی» برای دولت دوازدهم و «دشمن فرضی سازی» برای رأی اکثریت مردم است؛ به‌نحوی‌که هر اقدام اعتراضی نسبت به تصمیمات دولت را با دستور نهادی و «سازمان‌یافته» در افکار عمومی جلوه بدهند. پروژه زیست بحران‌ساز دارای «پیوست رسانه‌ای» دقیق در فضای مجازی است.

تست اولیه جدال دوقطبی ساز در دانشگاه امیرکبیر با درگیری‌های مقطعی رخ داد که نتایج پیش‌بینی‌شده برای افراد دستوردهنده در برنداشت. پس از چند هفته شبکه آشوب با برداشت وارونه از واژه «آتش به اختیار» رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگ، نسبت به اقدامات غیرقانونی علیه دولت هشدار دادند و در اجرای این پروژه شعارهای نابجا چند نفر در روز قدس به تصمیم‌گیری نهاد انقلابی تعمیم دادند و در آخرین اقدام، اشعار انقلابی نماز عید فطر در مصلی امام خمینی (ره) را توهین به دولت دانستند.

رونمایی از کلیدواژه شورش کور

ترور توییتری در تیرماه آغاز شد؛ فصل مشترک آنان فعالیت اثرگذار در فتنه ۸۸ است. پس از شعارهای نادرست در روز قدس خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحانی، عبدالله رمضان زاده از فعالان فتنه ۸۸ از «اردوکشی خیابانی علیه رئیس‌جمهور قانونی!» خبر داد و پس‌ازآن در تکمیل «پازل سفارشی» تاج‌زاده از وابستگی آنان به نهادهای خاص اطلاع می‌دهد و عطاالله مهاجرانی پیام تقابل را به‌صراحت بیان می‌کند.

و پس‌ازآن نوبت به افراد همسو مانند حمیدرضا جلائی پور- که در انتخابات اخیر بخشی از پروژه جابه‌جایی شهید با جلاد را با مرور وارونه رخدادهای دهه شصت بر عهده داشت- می‌رسد او با بهره‌گیری از فضاسازی‌ها پیشین از تریبون‌های رسمی، از مانع‌تراشی «دولت پنهان» علیه روحانی سخن می‌گوید و ناکارآمدی دولت در حل مشکلات کشور را، وجود دولت پنهان می‌داند که «وقتی جلو این نیرو گرفته نشود مشکلات باقی است.»[۱]

و پس آن کلیدواژه اصلی را موسوی لاری بیان می‌کند؛ در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد، اقدام اشتباه تعداد قلیلی از افراد در روز قدس را تعبیر به تکاپوی غیراخلاقی جریان شکست‌خورده می‌کند و از «شورش کور» علیه رأی مردم سخن گفت. مرجع ضمیر شورش کننده با هدایت پیوست رسانهٔ اعضای این حلقه کاملاً مشخص است؛ اما در این میان یکی از ژورنالیست‌های دسته چندمی اصلاحات و از نویسندگان جریان کارگزاران سازندگی در تحلیلی آکنده از خشونت و ستیزه‌جویی در رونویسی راهبرد شبکه آشوب خواهان تقابل سازی «رأی مردم با حاکمیت» است.

او در بخشی از یادداشتش مدعی است رقابت انتخاباتی پایان نیافته است و رقیب را باید در «موقعیت تدافعی» قرارداد. (بخشی از این یادداشت پس از مدتی از کانال تلگرامی وی حذف شد) این موقعیت تدافعی به‌منزله شکل‌گیری جدالی تمام‌عیار با منتقدان نشانه ساز شبکه آشوب است.

هشدار نسبت به فتنه جدید

هفته گذشته حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه، در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه با هشدار نسبت به توطئه جدید پیشروی کشور اظهار داشت: «امروز که تخریب علیه سپاه، بسیج، افراد مؤثر و دستگاه قضایی شدت گرفته و به تجربه گذشته که نگاه می‌کنم فکر می‌کنم فتنه جدید و اقدام جدید در پیش است.» و همچنین محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری اقدامات دوقطبی ساز و حمله به نهادهای انقلابی هشدار داد که «این‌گونه جنجال‌ها حساب‌شده و طراحی‌شده و چه ادامه مبارزات انتخاباتی باشد، می‌تواند مورد سوءاستفاده دشمن قرار گیرد و به فتنه‌ای جدید تبدیل گردد.»

امنیت پایدار در برابر دکترین آشوب

در شرایط فعلی که محور مقاومت پیروزهای جدی در سوریه و عراق- آزادسازی شهر موصل پس از سه سال اشغال- کسب کرده است و همچنین ضربات جدی به شبکه یابی گروهک‌های تروریستی وابسته به سعودی و آمریکا در داخل کشور واردشده است. اتاق فکر همسو با دشمن با موج سازی‌های پوششی داخلی خواهان هیاهو سازی برای تضعیف نهادهای انقلابی است. همان‌طور که در دهه هفتاد حجت‌الاسلام حسن روحانی آنان را «آشوب‌طلب» معرفی کردند؛ پاسخ به اقدامات اعضای خانه تیمی دکترین آشوب در کشور، خویشتن‌داری نیست و «امنیت پایدار» و همه‌جانبه پاسخی در برابر آنان است.


[۱] http://www.sharghdaily.ir/News/۱۳۴۷۶۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    هرزه هایی که تو فتنه 88 روز عاشورا با هلهله و رقص و شعارهای ضد نظام بانک و سطل زباله آتش میزدند روز 9 دی سیلی مردافکنی از ملت خوردن و فتنه و انقلاب مخملیشون متلاشی شد . اما آتش زیر خاکسترشون حالا دوباره داره خودشو نشون میده . هجوم برای تضعیف سپاه ، نرمش و سازش بیحد و مرز در برابر دشمن قدار خارجی و تخریب فرهنگ عفاف و حجاب و جایگزین کردنش با فرهنگ هرزگی و اباحه گری مقدمه فتنه جدیده . یکمشت سوسول عریانگرد کنسرتی و بیدین هم شدن آتش بیار معرکه .اینبار هم منافقین و نفوذیها از ملت بیدار سیلی بسیار سختی خواهند خورد
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      8 34
      تو و امثال تو برای نشان دادن جایگاه حجاب چیکار کردین تو و امثال تو برای نشان دادن اسلام ناب چیکار کردین بد و بیراه گفتن و فحاشی به عقیده مخالف کجای دین اسلام و رفتار ائمه بوده از ماست که بر ماست
    • تمنا IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      55 5
      گل گفتی خدا لعنتشون کنه مطمئنا سران فتنه بسیار خطرناکتر از سایر دشمنان هستند و با منافقان در ارتباط و هماهنگ هستند باید آنها را از مملکت بیرون کرد تا آسیبهای بیشتری نزدن مانند جاسوس هستن اگر سریعا اقدام نشود کار سخت میشود نباید ریسک کرد . سال 88 به این موضوع اشاره نکردی که چه قدر مادران باردار فرزندانشان سقط شد سال 88 واقعا سال بدی بود . . . .
    • #اصلاحاتچی_های_تهوع_آور IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      32 6
      ذاتشون با آتش زدن کتاب خدا (از سر نژاد پرستی و دلایل دیگه ) مشخص شد آتش زدن بیت المال ، پاره کردن عکس امام و نهج البلاغه در دانشگاه و...بماند اینها همون کسانی هستن که شبکه BBC ... شده رهبرشون ،بجای اینکه مقابل خدا تعظیم کنن از سر نژاد پرستی در مقابل مقبره کوروش تعظیم میکنن
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
      8 5
      ناشناس 18:53 شماها کارتون از مخالف گذشته . شما عمال نفوذی غرب که سال 88 بخیال احمقتون بقصد براندازی نظام اون شورش را راه انداختین و الآن هم دوباره جریانی شروع کردین که مثلا" نظام را بطریق نرم براندازی کنین . شماهایی که غیرت و افتخارتون یعنی لخت گشتن و رقص مختلط غربی تو کنسرت و پارتی شبانه . یکمشت فاسد نوکر غرب که هواداریشون از جریان منحط اصلاحات فقط برای براندازیه و بس . مگر ما حامیان رهبری و انقلاب مرده باشیم که بتونین تو اهداف کثیفتون موفق بشین بدبختهای آمریکایی
    • ا IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
      7 4
      مرگ بر خائنین و منافقین
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    91 25
    اسم رمز فتنه کور
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      29 13
      مقامات امنیتی دقت کنند که زخم خورده های فتنه 88 میدانند که اگر کف خیابان بییایند مردم و حزب الله در مقابل آنها میایستن و سرکرده های انان را مجددا با شدت بیشتر به زندان وشاید به اعدام محکوم کنند پس اگربخواهند اقدامی کنند حتما باید ضربه اساسی به نظام بزنند بنابراین بدنبال این هستند که با همکاری سازمان منافقین حرکت مخالفین در کف خیابان را به جنگ مسلحانه تبدیل کنند پس باید هشیار بود و مردم را اگاه کرد که گول این شیطان صفتان را نخورند
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    48 20
    فتنه ناشنوا
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    41 17
    فتنه چی هست؟
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    22 50
    چرت نکگو
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    34 16
    در صورتی که مردم به یک رفاه نسبی برسند نمی گذارند چنین اتفاقی بیفتد پس به فکر حل مشکلات اساسی تمامی ایرانیان باشید در این صورت جامعه ایمن میشود
    • ناصر IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
      5 15
      ببخشید، اتفاقا کسانی که در فتنه 88 نقش آفرینی کردند از طبقه متوسط تا بالا بودند. اینها طیف منتظری هستند و با تفکرات امام (ره) زاویه جدی دارند. پاسخ فتنه بعدی دیگه در کف خیابانها نیست بلکه در ویلاهای بالاشهری می باشد. سراغ لانه های زنبور باید رفت. دیگه تمام شد که طراحان فتنه زیر کولر گازی لم بدهند و چهار تا جوان فریب خورده را در کف خیابان این ور و آن ور ببرند. مشت بعدی ملت انقلابی در دهان طراحان فتنه خواهد بود. و به احتمال قوی دولت حسن روحانی هم سقوط خواهد کرد. و برخی از وزیران و مدیران او هم متواری و پناهنده به غرب.
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
      3 14
      فتنه گران به دنبال بهانه‌ای برای فتنه و ماهی گیری در آب گل آلود هستند. دیروز بهانه آزادی (از سوی هاشمی بهانه داده شد) و امروز اقتصاد (که حاج حسن خودش عامل بدتر شدن و عمیق تر شدن مشکلات کشور شده است). هر دو بهانه‌ای است برای قدرت طلبی آقایون.
  • بی اطلاع IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    18 27
    فقنه 78 خیلی بدتر از فتنه 88 بود اما بی سوادهای مملکت نفهمیدند حالا هم میگویم خبری نیست فعلا. برنامه چیز دیگس
  • جم IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    57 35
    افرین بر مشرق واکنش سریع
  • دکتر گاوچرون از کومور IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    23 58
    اینا رو ول کن مشرق میگم چقد لحت بعد صحبت روحانی ملایم شده :)) حقیقتا من این جمله (کلام تو عصای معجزه گر توست) را در قدرت کلامی روحانی به وضوح مشاهده میکنم.
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      8 5
      آخی نازی بچه ام ذوق کرد
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      11 3
      چقدر بهت گفتم سر خود دُزت رو جا به جا نکن ببین الان زیاد زدی داری سیب و گلابی میچینی
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    57 32
    این ها همه مقدمات پروژه 2020 است. یکی از تئوری های این فتنه حفظ جایگاه ولی فقیه و ساختار نظام اسلامی و تغییر عناصر حاضر در آن است. یعنی ولی فقیه باشد اما نه کسی که به آمریکا بدبین است بلکه کسی که دنبال حذف شعار مرگ بر آمریکاست!
    • امیر IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      6 6
      منظورتون چی ؟
    • A-A IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      4 2
      اینهم توهمی دیگرازیکسری آدم بیکار کامنت نویس.مگه میشه؟ مگه داریم؟
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      4 2
      جست و جو کنید: "موج سوم دموکراسی"
  • امیر IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    41 37
    به نظر من هیج کس دوست نداره به انقلاب اسیبی برسه حداقل توده مردم و اکثریت این طوری هستن
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
      2 5
      مردم دوست ندارند. البته با جهالت ناخواسته ابزار بدخواهان میشن. سیاسیون قدرت طلب که همه ما میدونیم که بوده‌اند و هستند، از به آشوب کشیدن مملکت و ناامن سازی هیچ ابایی ندارند. صراحتا با دشمن آمریکایی و اسراییلی همپیمان میشوند و از عربستان وهابی داعشی القاعده‌ای پول کثیف برای تحرکاتشان دریافت میکنند.
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    55 24
    اینها همه محکومین فتنه ی 88 هستند، از قرار مارهای جونشون دوباره گرم شده، مجموعا بیست نفر میشوند هیهات که این مزدوران و روزنامه های اجاره ای بتونن مملکت رو به سالهای 78-88 برگردونن
  • حامد IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    37 28
    باتوجه به کشف سلاح های گرم به صورت انبار شده و این که در کل کشور این جریان مشاهده شده میشه گفت که دشمن خودش رو برای یک فتنه امده کرده و اگر مردم اگاه نباشند چیزی میشه که نباید بشه
    • US ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
      6 13
      وقتی درنهایت مهربانی بافتنه گران رفتار میشه وفتنه گران معلوم الحال مسئولیت اجرائی وفرهنگی روازمجلس میگیرن انسان عاقل جزفتنه وبعدش ورود داعش به ایران وکشتارمردم باانفجارات کور وبهانه شدن برای ورود امریکا وبعدش بازان حکومت همجنس بازان ودرظاهر بانامهای قشنگ نباید انتظار داشت
  • گمنام IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    سلام آماده ی فتنه ی اکبر باشید که احتمالا همون فتنه 98 (2020) است. هدفش هم فقط اصل ولایت فقیه و حضرت آقا است. پس برای گمراه نشدن فقط مثل کوه پشت آقا بایستید وگرنه...
  • ناشاس IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    35 22
    چقدر این سخن تاج زاده به سخنان بنی صدرملعون که در دانشگاه تهران در روز 14 اسفند 1359 در دانشگاه سخنرانی می کرد شیبه است
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    16 8
    مواظب باشيد چون مردم سوريه هم قدر امنيتشون رو ندونستند و به دام اصلاح طلبان سوريه افتادن و در زمين بازي آمريكا و اسرائيل بازي و كشورشون به اين روز افتاد .اين آويزه گوشمون بشه كه امام علي فرمود كساني كه با صداي رهبرشان بيدار نشود با لگد دشمن بيدار خواهند شد . مردم بدانند كه اصلاحات آب به آسياب دشمن ميريزند . كاري نكنيد كه بعدأ پشيمان بشويد .
  • US ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    13 9
    با اشاره ای همه شان مانند پشه له میشوند
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    14 4
    من موندم عالم وآدم تواین قضایا دستگیر شدن و نوتقشون کشیده شد و صاحبان این عکسها هنوز سرحالن وراست راست میگردن و فتنه سازی میکننو کسی کارشون نداره هر جوری بهش فکر میکنم مشکوکه
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    1 1
    کشور ما از تاجزاده و همفکرانش تا حالا خیری ندیده . اینها سوداگرانند ومایلند کشور و انقلاب شکوهمند مردم را به ثمن بخسی بفروشند و هیهات مناالذله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس