فیلم/ چنگ و دندان نشان دادن آمریکا برای برجام

دادگاه تجدید نظر آمریکا بامداد شنبه درخواست ایالت «هاوایی» برای محدود کردن گستره فرمان ضد مهاجرتی «دونالد ترامپ» را رد کرد.

به گزارش مشرق، دادگاه تجدید نظر آمریکا بامداد شنبه درخواست ایالت «هاوایی» برای محدود کردن گستره فرمان ضد مهاجرتی «دونالد ترامپ» را رد کرد. 

طبق گزارش رویترز، ایالت هاوائی خواستار توضیحاتی درباره این شده بود که از میان اتباع ۶ کشور هدف در فرمان ضد مهاجرتی ترامپ چه گروه‌هایی منعی برای سفر به آمریکا نخواهند داشت.

دیوان عالی آمریکا ماه گذشته حکم به اجرایی شدن بخش‌هایی از دستور اجرایی ترامپ برای منع ورود اتباع کشورهای ایران، سودان، سومالی، سوریه، لیبی و یمن به خاک آمریکا داد.

در حکم دیوان عالی اعلام شد که آن دسته از اتباع شش کشور یاد شده که با برخی افراد و نهادها در آمریکا «ارتباطات اصیل» دارند از دایره شمول فرمان ترامپ خارج هستند و می‌توانند وارد خاک آمریکا شوند.

دولت ترامپ به فاصله کوتاهی بعد از این حکم اعلام کرد که مسافرانی از ۶ کشور هدف که برای دیدار یا زندگی با همسر، والدین، فرزندان، نامزد، خواهر یا برادر خود قصد سفر به آمریکا دارند مشمول فرمان منع سفر به آمریکا نمی‌شوند.

دولت آمریکا علی‌رغم این اعلام کرد بستگان درجه دو از جمله عمه، عمو، دایی، خاله و فرزندان آنها، پدر و مادر بزرگ، نوه و نامزد مشمول «ارتباطات اصیل» نیستند و نمی‌توان با آنها ویزا گرفت.  

ترامپ گفته که این اقدام برای حفظ امنیت آمریکا ضروری است، اما مخالفان این برنامه از جمله ایالت‌ها و گروه‌های حامی پناهندگان با شکایت از دولت آمریکا خواستار توقف اجرای آن یا گسترده‌تر کردن تعریف «ارتباطات اصیل» شده‌اند. 

یک قاضی فدرال روز پنجشنبه درخواست ایالت هاوائی برای توضیح درباره حکم دیوان عالی و گسترده‌تر کردن دایره خویشاوندانی که اتباع کشورهای مسلمان برای دیدار با آنها می‌توانند وارد آمریکا شوند را رد کرد. 

ایالت هاوایی سپس از دادگاه شعبه نهم درخواست تجدید نظر کرد. این ایالت در شکوائیه‌ای گفته که دادگاه تجدید نظر می‌تواند حکم دیوان عالی را تفسیر کند و از اختیارات لازم برای محدود کردن گستره فرمان ضد مهاجرتی ترامپ برخوردار است. 

علی‌رغم این، هیئتی متشکل از سه قاضی در دادگاه تجدید نظر این استدلال را رد کرده و گفتند که رسیدگی به شکایت هاوائی از حیطه صلاحیت آنها خارج است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس