فیلم/ گام بعدی عربستان علیه قطر چیست؟

وزیر خارجه آلمان اعلام کرد قطر برای رفع اتهاماتی مبنی بر حمایت دوحه از تروریسم، حاضر شده تمام پرونده‌هایش را برای اطلاعات آلمان باز کند.

به گزارش مشرق، «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگویی با رادیو این کشور گفت قطر موافقت کرده با هدف رفع اتهام‌های کشورهای محاصره‌کننده‌اش مبنی بر حمایت دوحه از تروریسم،  تمام پرونده‌هایش را برای اطلاعات آلمان رو کند و به هرگونه سوال برلین در این رابطه پاسخ دهد .

گابریل اعلام کرد برلین معتقد است کشورهای حاشیه خلیج فارس که اکنون دچار اختلاف شده‌اند به گزینه نظامی روی نخواهند آورد و این گزینه در حال حاضر کنار رفته است؛ وی در ادامه از اعضای شورای همکاری خلیج فارس خواست اتحاد خود را حفظ کنند.

وزیر خارجه آلمان سپس تأکید کرد نیاز به مطالباتی نیست که سلامت و استقلال دولت قطر را به خطر بیندازد.

«عیسی طیبی» خبرنگار شبکه «الجزیره» گزارش داد وزیر خارجه آلمان برای اولین بار فاش کرد در آغاز اختلافات میان عربستان، امارات و مصر با قطر نشانه‌هایی مبنی بر درگیری نظامی وجود داشت اما با تلاش‌های آمریکا، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی جلوی این درگیری گرفته شد.

گابریل در آغاز سفر هفته جاری خود به عربستان، قطر، کویت و امارات گفته بود: «آنچه اکنون به آن نیاز است، مذاکره جدی میان طرف‌های درگیر است تا راهکاری سازنده را به وسیله گفت‌وگو پیدا شود.به همین جهت همه باید تلاش کنند و این را نشان دهند که آمادگی دارند تا با هم همکاری داشته باشند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس