کد خبر 746106
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
مانور مشترک کره جنوبی و آمریکا

جنگنده ها و کشتی های نیروی دریایی کره جنوبی در واکنش به آزمایش موشک بالیتیک کره شمالی، اقدام به شلیک موشک های هدایت شونده کرده اند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، 2 روز پس از شلیک موفقیت آمیز موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی، جنگنده ها و کشتی های نیروی دریایی کره جنوبی با انجام یک مانور نظامی اقدام به شلیک موشک های هدایت شونده کردند.

بر اساس این گزارش، مانور نظامی کره جنوبی با هدف نشان دادن قدرت نظامی این کشور به پیونگ یانگ بوده است.

شلیک موفقیت آمیز این موشک موجب تشدید نگرانی های امنیتی در واشنگتن سئول و توکیو شده است. به نظر می رسد موشک جدید کره شمالی اکنون قادر است تا ایالت آلاسکا و سایر مناطق آمریکا را هدف قرار دهد.

آمریکا و کره جنوبی روز چهارشنبه نیز با هدف هشدار دادن به کره شمالی، مانورهای شلیک موشک های دقیق و هدایت شونده را انجام دادند.

نیروی دریایی کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مانورهای روز پنجشنبه با هدف ارتقای آمادگی علیه تجاوزگری های احتمالی کره شمالی در دریا بوده است. در این مانور 15 فروند کشتی جنگی کره جنوبی از جمله ناوشکن 3200 تنی و بالگردها و هواپیماهای جنگنده حضور داشتند.

این احتمال وجود دارد که شورای امنیت سازمان ملل تحریم های بیشتری را علیه کره شمالی اعمال کند ولی به درستی معلوم نیست که آیا این تحریم ها موجب متوقف شدن برنامه های هسته ای و موشکی این کشور خواهد شد یا نه.

ارتش کره جنوبی نیز به تازگی هشدار داده است که ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی قریب الوقوع است.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل، روز چهارشنبه در نشست اضطراری شورای امینت گفت: اقدامات کره‌شمالی به سرعت در حال از بین بردن راه‌حل‌های دیپلماتیک ممکن برای حل این بحران است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل تصریح کرد: «یکی ازتوانمندی‌های آمریکا، نیروی نظامی قابل توجه ما است. ما از این گزینه در صورتی که لازم شود استفاده خواهیم کرد،‌ اما ترجیح می‌دهیم اول سراغ این گزینه نرویم.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • روح الله IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
    15 3
    کره ای جنوبی بدبخت خیلی عرضه داری مستقل از امریکای تروریست باش به جای شاخ و شانه کشیدن برای کشور برادرت شمالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس