کد خبر 746080
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
عفو بین الملل

عفو بین الملل از بازداشت مدیر دفتر این سازمان در ترکیه به همراه سایر فعالان حقوق بشر خبر داده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان حقوق بشری عفو بین الملل امروز پنجشنبه اعلام کرد: پلیس ترکیه مدیر دفتر این سازمان به همراه تعداد دیگری از فعالان حقوق بشر را بازداشت کرده است.

بر اساس این گزارش عفو بین الملل ضمن اعلام این خبر خواستار آزادی فوری بازداشت شدگان شده است.

عفو بین الملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: "عادل ایسر" مدیر عفو بین الملل در ترکیه روز چهارشنبه به همراه تعداد دیگری از فعالان حقوق بشری در جریان برگزاری یک کارگاه آموزشی مربوط به مذیریت اطلاعات و امنیت دیجیتال در استانبول بازداشت شده است.

روزنامه حریت نیز اعلام کرده است که در مجموع 12 نفر در یورش پلیس به یک هتل در استانبول بازداشت شده است. پلیس ترکیه هنوز هیچ توضیحی درباره علت بازداشت این افراد ارائه نکرده است و هنوز مشخص نیست افراد یاد شده به چه اتهامی بازداشت شده اند.

سلیل شتی دبیر کل سازمان عفو بین الملل ضمن ابراز ناخرسندی و ناراحتی شدید از این اقدام پلیس ترکیه، تاکید کرد: ما عمیقا از بازداشت برخی از مدافعان حقوق بشر در ترکیه ناراحت و خشمگین هستیم، این افراد بدون هیچ دلیلی بازداشت شده اند.

وی در ادامه تصریح کرد: آنها باید فورا و بدون هیچ قید و شرطی آزاد شوند. هنوز مشخص نیست این افراد در چه مکانی در بازداشت هستند.

بازداشت این افراد یک ماه کمتر از آن صورت گرفته که تانر کیلیچ یکی دیگر از مقام های ارشد عفو بین الملل در ترکیه بازداشت شده است. مقام های ترکیه تانر کیلیچ را به داشتن رابطه با گروه فتح الله گولن متهم کرده اند. مقام های عفو بین الملل این اتهامات را بی پایه و اساس ارزیابی کرده اند.

دولت ترکیه بارها گولن را به دست داشتن در کودتای نظامی نافرجام جولای گذشته متهم کرده ولی وی این اتهامات را رد کرده است.

ترکیه پس از کودتای نظامی 2016 همچنان در وضعیت فوق العاده قرار دارد. منتقدان بر این باورند که دولت ترکیه به بهانه اعلام حالت فوق العاده سرکوب مخالفان و منتقدان را تشدید کرده است. ترکیه در این مدت هزاران نفر از مقام های رسمی در بخش های نظامی و غیر نظامی را از کار برکنار یا تعلیق و بازداشت کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس