شهیدان مهری

در مقابل دشمنان داخلی که پَست و نامرد هستند ، سریع موضع گیری کنند و هر چه زودتر ریشه شان را از بیخ بکنند زیرا مبارزه با اینان بسی سخت تر و دشوارتر از دشمنان خارجی است.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - آنچه در ادامه می خوانید، وصیتنامه شهید سید حسین مهری است که در دبیرستان سپاه تهران تحصیل می کرد و در دوران دبیرستان به جبهه رفت و در سن ۱۷ سالگی و در ۱۴ تیرماه ۱۳۶۶ و در جریان عملیات نصر ۴ شهید شد. مزار این شهید در بهشت زهرا (س) قطعه ۲۹ ردیف ۱۶۰ شماره ۱۶ قرار دارد.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ


الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی هَدَانَا لهذا وَ مَا کُنَّا لِنَهْتَدِیَ لَوْ الَ أَنْ هَدَانَا اللَّه(۱)

الهی شرمنده و رو سیاه و پریشانم و آنقدر گناه و اشتباه در وجودم هست که قادر نیستم سرم را از شرم و خجلت بالا بگیرم ولی با تمام این حالات خدایا فقط بر غفّار و رحیم بودن و بخشنده بودن تو دل بسته ام و خودت به بزرگیت ما را هدایت فرما و قبولمان کن !

اللَّهُمَّ طَهِّرْنِی وَ طَهِّرْ لِی قَلْبِی وَ اشْرَحْ لِی صَدْرِی (۲)

خدایا پاک کن دلم را و بگشا سینه ام را !

الهی خودت فقط از درون و برون بندگانت آگاهی ، خودت بنده صالح را می دانی و می شناسی و خودت از درون تاریک و ظلمات من با اطّلاعی و می توانی در هر زمان من را رسوا کنی ! ولی چرا تا کنون رسوا نکردی ، تعجّب دارم !
الهی ظاهری نا به حقّ برای خود درست کرده ایم که هر انسانی به ما بنگرد ، ما را پاک می داند ولی اگر به درون ما بنگرد و حقیقت درون مان برایشان آشکار شود ، چنان از ما فاصله می گیرند و ما را در این عالم فانی تنها می گذارند .

از کلیه کسانیکه در محضر خداوند مقام دارند و عزیز هستند و الان در حال گوش دادن به این وصیّت نامه هستند ، خواهش دارم برای من حقیر و گناهکار دعا کنید تا شاید به خاطر شما هم که شده است ، خداوند از سر تقصیرات ما بگذرد و ما را در زمره ی نیکان قرار دهد.

أَللّهُمَّ بِرَحْمَتِکَ فِی ٱلصَّالِحِینَ فَأَدْخِلْنَا،
وَفِی عِلِّیِّینَ فَٱرْفَعْنَا وَقَتْلاً فِی سَبِیلِکَ مَعَ وَلیِّکَ فَوفِّقْ لَنَا (۳)

بار خدایا به رحمت خویش ما را در زمره ی نیکان داخل فرما !
و به اوج علّیّن بر کش ! و ما را توفیق عنایت کن تا در راه تو و به همراه ولیّ تو کشته شویم ! ( و به فیض شهادت نائل گردیم . )

به شما ای پدر و مادر عزیزم که از جان خود سرمایه گذاشتید و شب و روز بیداری کشیدید تا من را تربیت کردید تبریک عرض می کنم. زیرا می دانید که کشته ی شما در چه راهی فدا شده .

به تو ای مادر عزیز که شیر زنی شجاع و روشن کننده ی روح من هستی، در صورتی که در مقابل سخنان بی جا و دشمنان چاپلوس استوار و شاد باش !
و تا می توانی گریه کن ! امّا در انظار مردم نه ، بلکه دور از چشم آنها و در مقابل آنها شاد باش و با روحیه ی عالی !
و تو ای پدر مهربان و گرامی و برادران و خواهران ارجمندم !
از شما می خواهم که تا آنجایی که جان در بدن و زبان در دهان دارید از دو طریق از اسلام و مکتب اسلامی دفاع کنید ! و بدانید که من خوشحالم که جانم را نثار اسلام و مکتب محمّد می کنم .

از کلیه امّت می خواهم که هوشیار باشند و از کنار مسائل به آسانی نگذرند و به هر کس بدون تحقیق و پرسش اعتماد نکنند و در مقابل دشمنان داخلی که پَست و نامرد هستند ، سریع موضع گیری کنند و هر چه زودتر ریشه شان را از بیخ بکنند زیرا مبارزه با اینان بسی سخت تر و دشوارتر از دشمنان خارجی است.

پیامی هم به شما خواهران دینی و تنی دارم که خود را همچون فاطمه علیهاالسّلام الگوی اسلام تربیت کنید و در فراگیری قرآن و احکام دین کوشا باشید و فرزندی تربیت کنید که ادامه دهنده ی راه انبیاء الهی باشد .
از عموم مردم تقاضا دارم که از امام امّت این سنگر ولایت فقیه که ریشه در متن اسلام اصیل دارد تا آخرین قطره ی خونشان دفاع کنند .

خدایا سایه ی امام امّت را از سرما کم نکن !

الهی آمین

آرزوی من از خداوند رساندن طلوع فجر و ظهور امام زمان (عج) به زودی است .
به یاد تمام شهیدان قسط و عدل الهی
و با ارزوی هر چه زودتر ظهور قائم آل محمٌد


ما عاشقان مکتب قرآن و رهبریم
کوبندگانِ لشگر صدّام کافریم
تا آخرین نفس ز مکتب و قرآن دفاع کنیم
ما وارث خون شهیدان کشوریم

والسّلام
حسن مهری ۱۳۶۵/۱۰/۱۹

(۱)( اعراف - ۴۳ ) ترجمه: ستایش خدایی را که ما را بدین [راه] هدایت نمود و اگر خدا ما را رهبری نمی کرد ما خود هدایت نمی‏ یافتیم .

(۲) بخشی از متن زیارت امام رضا علیه السّلام

(۳) اقبال الاعمال، جلد ۱ ،  صفحه ۲۲۴

برادر این شهید، داوود مهری هم یک سال بعد از ایشان در سال ۶۷ شهید شدند

ولادت : ۱۳۴۹/۱۲/۲۴

شهادت: ۱۳۶۶/۰۴/۱۴

سلامت پدر بزرگوار شهید را آرزومندیم و نثار روح مادر شهید سوره حمد میخوانیم با صلوات بر محمد و آلش.

منبع: ستاد یادواره شهدای دبیرستان سپاه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس