کد خبر 745712
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
جشنواره فیلم کودک

سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان پنجمین روز خود را سپری کرد و در این چند روز جشنواره شاهد روزهای پراستقبالی بود که برای برخی از فیلم‌ها سانس فوق‌العاده در نظر گرفته شد.

به گزارش مشرق، در پنجمین روز سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و در سالن شماره 2 (چهل‌ستون) پردیس سینمایی چهارباغ 6 اثر کوتاه و بلند سینمایی اکران شد.

شب گذشته سالن چهل‌ستون سینمای چهارباغ نظاره‌گر حضور حداکثری تماشاگران کودک و نوجوان و خانواده‌های آن‌ها بود. سالنی با ظرفیت کامل که از ساعت 18 با فیلم کوتاه آلمانی "ملاقات با سوپر من" از حنا استاک من با مدت زمان 13 دقیقه آغاز شد.

در ادامه سانس نخست نیز فیلم سینمایی ایرانی"رویای شیرین" از مریم عبدلی با 21 دقیقه دومین فیلم کوتاهی بود که به اکران در آمد و در آخرین فیلم سانس نخست نیز فیلم فنلاندی "زمستان جیل و جول" از سارا کنتل با 81 دقیقه به نمایش در آمد تا سانس اول به اتمام برسد.

اما از ساعت 20:30 فیلم جنگلی از ایرنا فردریکا تارویدا با مدت زمان نمایش 25 دقیقه و معجزه کوهستان محصول آلمان از توبیاس ویمن و پدر از ویسا مورینا با مدت زمان 92 دقیقه به اکران در آمد. اما از ساعت 22:30 فیلم‌سینمایی پدر به کارگردانی ویسار مورینا که ساخته کشور آلمان بود به اکران در آمد. اما این نتوانست مخاطبان را همانند دو سانس قبل به سالن بیاورد و ظرفیت این سانس به صورت کامل پر نشد. بنابراین سالن چهل‌ستون با اکران  6 اثر کوتاه و بلند سینمایی در سه سانس به کار خود در روز پنجم پایان داد تا با اعلام دبیر جشنواره این سالن همانند سالن‌های دیگر جشنواره از فردا صبح نیز میزبان مخاطبان باشد.

حاشیه‌های روز پنجم اکران فیلم‌ها در پردیس سینمایی چهارباغ به شرح زیر است:

* قبل از آغاز فیلم‌ها تمام بلیت‌های هر 3 سانس فیلم‌های امشب در پردیس سینمایی چهارباغ فروخته شده بود و به افرادی که به باجه مراجعه می‌کردند، بلیت فروخته نمی‌شد. افراد بسیار زیادی پشت درب‌های سینما ماندند.

* با توجه به اطلاع رسانی بهتر جشنواره نسبت به روزهای گذشته عده کمتری پشت درهای سینما ماندند و از بلیت برای روزهای آینده رزرو کردند.

* قبل از اکران فیلم‌ها برق سالن پردیس سینمایی چهارباغ به مدت چند لحظه بسیار کوتاه قطع شد.

* با اعلام شهیدی، مدیر اجرایی جشنواره، فیلم‌های جشنواره از فردا صبح نیز اکران خواهند شد تا جوابگوی استقبال مردم باشد همچنین یک روز دیگر به جشنواره اضافه شد و پایان سی امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان روز جمعه خواهد بود.

* پنجمین روز از جشنواره فیلم کودک و نوجوان همراه بود با هفته دیگری از سه‌شنبه‌های بدون خودرو تا کودکان، نوجوانان و همچنین دست‌اندرکاران فیلم‌ها با دوچرخه به سینماها بیایند.

* مسئولان پردیس سینمایی چهارباغ، اتمام ظرفیت سالن‌ها را از طریق بلندگو و در پیاده‌رو خیابان چهارباغ به اطلاع علاقه‌مندان می‌رساندند.

 سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از 9 تا 15 تیرماه در اصفهان در حال برگزاری است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس