تونسی

فیلمساز تونسی گفت که سینمای ایران زبان سینمای جهان را تغییر داده است. سطح جشنواره اصفهان را بسیار بالا دیدم و فراموش نکنیم هنر سینما سلاح ما برای مقاومت در برابر تهاجم فرهنگی دیگران است.

به گزارش مشرق،‌ انیس الاسود فیلمساز اهل تونس و از داوران جشنواره فیلم کودک درباره اهمیت جشنواره کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: در جهان عرب تنها یک جشنواره ما با موضوع کودک برگزار می‌شود که بسیار کوچک است  و یک جشنواره نیز در شهر سوسه (تونس) برگزار می شود که بیش از یازده سال قدمت دارد.

وی بیان کرد: متاسفانه فرهنگ نوشتن برای کودکان در کشورهای عربی  بسیار کمرنگ است ،بنابراین  نویسندگان عرب که برای کودکان می نویسند بسیار کم هستند به گونه ای که می توان  تعداد آن ها را ذکر کرد. واقعیت این است که نویسندگان برای نوشتن ترغیب نمی شوند هیچ حمایتی از جانب دولت ها صورت نمی‌گیرد.

این داور جشنواره کودکان و نوجوانان اصفهان اضافه کرد: اگر به کشورهای اروپایی و پیشرفته جهان نگاه کنیم می‌بینیم  که فرهنگ نوشتن برای کودک کاملا خود را نشان می‌دهد ، بطور مثال داستان سیندرلا و دختر کبریت فروش را داریم که نویسندگان آن ها کاملا برای کودکان می‌نویسند .

الاسود با اشاره به اهمیت جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان ادامه داد: باید کار ویژه ای برای کودک انجام داد. نمی توان با کودک از مسائل غیر مرتبط با دنیای کودکی او سخن گفت نباید کودک را ترساند . ترس دشمن کودکی است .

وی گفت: سینمای ایران بیش از  30 سال  زبان سینمای جهان را تغییر داده است. سطح جشنواره اصفهان را بسیار بالا دیدم و فراموش نکنیم هنر سینما  سلاح ما برای مقاومت در برابر تهاجم فرهنگی دیگران است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
    0 0
    خخخخ هوخوهوخو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس