کد خبر 745251
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
دمای هوا

معاون آبخیزداری منابع طبیعی هرمزگان از ثبت رکورد دمایی ۶۰درجه سانتی گراد در سطح زمین طی روزهای گرم تابستان سال جاری در ایستگاه آبخیزداری حوزه آبخیز معرف و زوجی دهگین رودان خبرداد.

به گزارش مشرق، ابوالقاسم حسین پور بیان داشت: ایستگاه آبخیزداری حوزه معرف و زوجی استان با هدف پایش شاخص های حوزه های آبخیز معرف مناطق خشک کشور تاسیس و بصورت مستمر ۱۷ پارامتر اقلیمی و داده مکانی را با دستگاه های خودکار اندازه گیری و ثبت می کند.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان خاطر نشان کرد: بر اساس آمارهای دمایی ثبت شده در ایستگاه مذکور برای نخستین بار رکورد دمای ۶۰.۲ درجه سانتیگراد توسط دماسنج مستقر در ۵ سانتی متری سطح خاک به ثبت رسید. این در حالی است که دمای حداکثر هوای ۴۹ درجه در اتفاع استاندارد و دماهای ۴۳ و ۳۹.۶ به ترتیب در ۲۰ و ۵۰ سانتی متری عمق خاک در ایستگاه مذکور ثبت شده است.

حسین پور افزود: علاوه بر پایش و مانیتورینگ شاخص های تغییرات اقلیمی و داده های مکانی، تجزیه و تحلیل داده های سیلاب، فرسایش خاک و رسوب، نفوذپذیری زمین و روند تغییرات آب زیرزمینی در آبخوان منطقه نیز از جمله ایتم های کاری ایستگاه آبخیزداری حوزه معرف و زوجی استان است که بطور دائم در قالب گزارش های ماهانه، فصلی و سالانه در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار دارد.

شایان ذکر است این گرمای بی سابقه اثرات نامطلوبی بر روی منابع آب و خاک و حیات عرصه های منابع طبیعی استان خواهد داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
    3 1
    چه گناهی مرتکب شدیم نمیدونم واقعا ربای بانکیه؟ فساد جنسیه؟ رشوس؟ خدایا چیه اخه که ما از همه دنیا بدتر شدیم
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
      0 1
      درهرمزگان چون همه ی خانه ها و ادارات کولر گازی دارن و هوا رو گرمتر میکنن البته خانه را خنک ولی هوارو گرمتر میکنه فعلا" در تیرماهیم تابرسیم به آذرماه هوا همین شکلیه
  • کوروش IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
    0 0
    چهل سال ازخدا عمرگرفتم، همچین گرمای بی سابقه ی که این چندساله توکشور ایجاد شده ندیده بودم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس