کد خبر 745213
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
مهرداد پهلوان زاده

رئیس فدراسیون شطرنج از تعلیق این رشته از سوی فدراسیون جهانی تا ۱۱ روز دیگر در صورت عدم پرداخت بدهی ۱۸۰ هزار دلاری خبر داد.

به گزارش مشرق، مهرداد پهلوان‌زاده درباره برگزاری مسابقات قهرمانی غرب آسیا و حضور تنها سه کشور ایران، سوریه و عراق اظهار داشت: ما در منطقه غرب آسیا به طور سنتی قوی‌ترین هستیم و مدعی نخست قهرمانی به‌شمار می‌رویم. مسابقات این دوره همزمان با تعطیلات عید فطر برگزار می‌شود و با توجه به اینکه یک ماه دیگر مسابقات قهرمانی بانوان جهان در گرجستان برگزار می‌شود، زمان دیگری برای برگزاری این رویداد نداشتیم و این تنها فرصت بود. البته مسائل سیاسی هم باعث شد استقبال کم کشورهای غرب آسیا شد.

وی ادامه داد: نفر اول این مسابقات در بخش بانوان به رقابت‌های قهرمانی جهان اعزام می‌شود. نفر اول بخش مردان نیز راهی جام جهانی خواهد شد و پس از آن سهمیه مسابقات قهرمانی جهان داده می‌شود. در واقع سیستم مسابقات در بخش‌های بانوان و آقایان متفاوت دارد و در بخش مردان پیچیده‌تر است.

رئیس فدراسیون شطرنج در خصوص برنامه آماده‌سازی برای ملی‌پوشان شطرنج گفت: سوکولوف به عنوان مربی تیم ملی امروز به تهران آمد و تا یک هفته در تهران خواهد بود. او سپس به انزلی می‌رود تا در مسابقات جام ستارگان حضور داشته باشد. سوکولوف یک ماه در ایران خواهد بود و قرار است با شطرنج‌بازان کار کند.

پهلوان‌زاده درباره بدهی فدراسیون شطرنج به فیده (فداسیون جهانی) گفت: سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان به مسئله ورود کرده و قصد دارد آن را در اولین فرصت حل کند. ما تا الان هرچه توانسته‌ایم، زمان خریدیم و امیدواریم وزارت ورزش کمک کند و از آبروریزی جلوگیری شود. فقط 11 روز از مهلت آخر فیده برای پرداخت بدهی باقیمانده است و اگر این پول را نپردازیم، تعلیق می‌شود. البته این تعلیق موقت و تا زمان صاف کردن این بدهی است، اما بهتر است تعلیق هم نشویم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس