کد خبر 744822
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
بالگرد

در حالی که طالبان بار دیگر حملات خود را به مرکز ولایت «قندوز» تشدید کرده است، این گروه مدعی سقوط یک بالگرد تهاجمی نیروهای هوایی افغان در این ولایت شد.

به گزارش مشرق، گروه طالبان به مواضع نیروهای امنیتی افغان در مناطق «تیلاوکی» و «ملاسردار» در حومه شهر قندوز حمله کردند.

بر اساس این گزارش هنوز هم درگیری شدید بین نیروهای امنیتی افغان و طالبان در این منطقه جریان دارد که تلفاتی را نیز در پی داشته است.

یک منبع نزدیک به طالبان مدعی شد در جریان تشدید درگیری‌ها یکی از بالگردهای تهاجمی نیروهای امنیتی افغان از سوی طالبان هدف قرار گرفته و دچار آتش سوزی شده است.

وی افزود این بالگرد در فاصله کمی از محل درگیری در منطقه «بالاحصار» سقوط کرده است.

از سوی دیگر، مقامات امنیتی افغان اعلام کردند یک بالگرد نظامی نیروهای افغان در منطقه بالاحصار ولایت قندوز که در حال انتقال تدارکات نیروهای امنیتی افغان بوده است به دلیل مشکلات فنی مجبور به فرود اضطراری شده است.

«سید محمود دانش» سخنگوی والی قندز نیز به رسانه‌ها گفت نیروهای امنیتی افغان حملات طالبان در این مناطق را مهار کرده اما هدف قرار گرفتن بالگرد نیروهای افغان را تایید نکرد.

«امرالدین ولی» رئیس شورای ولایتی قندوز نیز به طلوع نیوز گفت که طالبان مسیرهای مواصلاتی شهرستان‌ها با مرکز این ولایت را مسدود کرده و بزرگراه بغلان-قندز را نیز به روی رفت و آمد بسته‌اند.

وی افزود  یک پایگاه نیروهای امنیتی افغان در محاصره طالبان قرار دارد و نیروهای امنیتی افغان نیز متحمل تلفات سنگینی شده‌اند.

با این حال، مقامات امنیتی افغان نیز اعلام کرده‌اند که حملات طالبان به حومه شهر قندوز مهار شده و بزرگراه بغلان-قندز نیز باز شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ا IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    2 4
    امریکاییها هم در عراق و هم در افغانستان,لیبی و هر جایی که رفتن بی غیرتی و بی تفاوتی را به سیستم حکومت داری ان کشور بردن که افراد برای رسیدن به پست و مقام دست به هر کاری میزنن و دلسوز نیستن مثل کارمندی میمونن که از فلان ساعت تا فلان ساعت میرن سرکار,در عراق پس از فتوی ایت الله سیستانی مردم تکان خوردن که متاسفانه با فشار امریکا عبادی ۵۰ درصد این عرق ملی را از بین برد ولی در افغانستان حتی یک درصد هم وجود ندارد و همه در حال فساد و دزدی هستن چیزی به نام ایثار و فداکاری در راه کشور وجود نداره جامعه ای هم که اینگونه شد هر چه زودتر نابود بشه بهتر هست,مثلا مخالفینی که در سوریه هستن و هیچ محدودیتی در نابودی کشور ندارن اینها فردا بخوان حکومت کنن دو دستی کشور را تحویل دشمنها میدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس