کد خبر 744820
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
کیمیا علیزاده

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: دست راست و پای راست کیمیا علیزاده در ماه آینده جراحی می‌شود و او یک سال از میادین دور خواهد بود.

به گزارش مشرق، مهرو کمرانی در مورد مصدومیت کیمیا علیزاده در جریان رقابت‌های جهانی اظهار داشت: متاسفانه سایت‌های مختلف در مورد وضعیت مصدومیت علیزاده موضوعات زیادی را مطرح می‌کنند اما واقع موضوع این است که مچ پای راست علیزاده نیز بعد از المپیک باید جراحی می‌شد اما به درخواست خود او و تشخیص کادر فنی قرار شد بعد از رقابت‌های جهانی جراحی انجام شود. دست راست او نیز در جریان تمرینات تیم ملی در زمان مسابقات کسب سهمیه آسیب دید ولی متاسفانه پزشکان تشخیص درست ندادند و این امر باعث شد آسیب‌دیدگی او تشدید شود. دست راست او نیز باید جراحی شود و به همین دلیل بعد از مدتی استراحت بعد از جراحی مچ پا دست او نیز به تیغ جراحی سپرده خواهد شد.

وی ادامه داد: زانوی راست او نیز در دومین مبارزه در رقابت‌های جهانی آسیب دید و بازی به بازی این آسیب‌دیدگی بیشتر شد. به هر صورت او واقعا غیرت کرد تا توانست مدال نقره بگیرد و 75 امتیاز کسب کند. او با تغییر وزنی که در وزن المپیکی داده به امتیاز این دوره از مسابقات نیاز داشت و یکی از دلایلی که کادر فنی تصمیم گرفت او را به کره اعزام کند امتیاز بالایی بود که در این میدان تقسیم می‌شد.

سرمربی تیم ملی بانوان تکواندو ادامه داد: اکثر آسیب‌دیدگی‌های او در زمان کسب سهمیه المپیک بود ولی با توجه به اینکه کسی را نداشتیم که جایگزین او کنیم به المپیک رفت و به لطف خدا با همان وضعیت هم مدال گرفت. بعد از المپیک پزشک گفت هر دو مچ پاهای کیمیا باید جراحی شود اما به هر صورت با توجه به شرایطی که گفته شد ترجیح دادیم یک پا را پیش از جهانی جراحی کنیم. واقعیت این است که پیش از المپیک وقتی پزشکان او را معاینه کردن به ما گفتند تنها انگشتان پای چپ و ساعد دست راستش سالم است.

کمرانی گفت: بعد از این موضوع در حین تمرین با شکوفه کریمی دست او نیز شکست اما پزشکان تشخیص درستی نداشتند و تنها دست او را گچ گرفتند. اگر در همان زمان تشخیص درست داشتیم مطمئنا درمان صورت می‌گرفت  کار به اینجا نمی‌کشید. این دست همچنان مشکل داشت تا در تورنمنت یونان بازهم دست کیمیا از همان ناحیه مصدوم شد و شکست و ورم بسیار زیادی کرد. کوچک‌ترین ضربه باعث می‌شد تا مفصل دست خونریزی کند وحتی پزشکان مجبور شدند که این خونریزی را از زیر پوست خارج کنند. به هرصورت هر ضربه‌ای که به این دست می‌خورد باعث درد شدید می‌شد.

سرمربی تیم ملی گفت: به هر صورت مرداد ماه زیر نظر دکتر موحدی مچ پای راست کیمیا عمل خواهد شد و بعد از مدتی نیز برنامه جراحی دست راست او را پیگیری می‌کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس