وزیر دفاع قطر

وزیر دفاع قطر در مصاحبه با شبکه انگلیسی اسکای نیوز تاکید کرد که کشورهای عربی به دنبال تغییر حکومت دوحه هستند.

به گزارش مشرق، «خالد بن محمد العطیه» وزیر دفاع قطر در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز گفت که همسایگانش به دنبال ساقط کردن حکومت دوحه هستند. 

وی افزود: در صورت لزوم قطر آماده دفاع از حاکمیت خودش است.

وی تاکید کرد، امیدواریم به مرحله مداخله نظامی نرسیم اما اگر این اتفاق رخ بدهد ما همیشه آماده هستیم. ما اینجا هستیم تا از کشور خود دفاع کنیم.

وی به همسایگانش هشدار داد که به طور تاریخی نیز قطر کشوری نبوده که به راحتی بلعیده شود.

کشورهای عربستان، امارات، مصر و بحرین اخیرا به بهانه حمایت قطر از تروریسم روابط خود را با این کشور قطع کردند و لیستی شامل ۱۳ درخواست برای احیای مجدد روابط با دوحه به این کشور ارائه کردند و برای این کشور ضرب الاجل تعیین کردند تا به درخواستهای آنها کتبا پاسخ دهد.

وزیر دفاع قطر با اشاره تحرکات عربستان و دیگر کشورهای عربی گفت که دوحه احساس می‌کند توسط دوستانش از پشت خنجر خورده است.

وی در پاسخ به احتمال تلاش آنها برای تغییر رژیم قطر گفت: این قبلا هم اتفاق افتاده است. در سال ۱۹۹۶ تلاش برای کودتای سخت صورت گرفت، در سال ۲۰۱۴ تلاش برای کودتای نرم انجام شد و در سال ۲۰۱۷ نیز درحال تلاش برای کودتای نرم هستند.

وزیر خارجه قطر قرار است روز دوشنبه با سفر به کویت نامه پاسخ رسمی دوحه به درخواستهای کشورهای عربی را از طریق کویت به آنها تحویل دهد. وی پیش از این تلویحا گفته بود که پاسخ قطر به این درخواستها منفی است.

در عین حال خبر رسیده است که وزرای خارجه عربستان، مصر، امارات و بحرین قرار است روز چهارشنبه در قاهره جمع شوند تا درخصوص گام بعدی اقدام علیه قطر تصمیم گیری کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • LB ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    1 0
    عربستان غلط خورده بخواد حمله کنه. شهر هرت نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس