جی 20

در آستانه برگزاری نشست جی ۲۰ در آلمان اولین موج اعتراضی علیه این نشست با مشارکت هزاران معترض در هامبورگ آلمان برگزار شد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، هزاران نفر عصر امروز در هامبورگ آلمان علیه نشست جی 20 و سیاست های سران آن اعتراض کردند.

در آستانه برگزاری این نشست که در روزهای هفتم و هشتم جولای (17 و 18 تیر) در هامبورگ برگزار می شود بسیاری از سازمان ها برای برگزاری اعتراضات فراخوان زدند.

به نوشته این روزنامه آلمانی بیش از چهار هزار نفر بعد از ظهر امروز  به منظور اعتراض علیه نشست جی 20 در برابر بازار شهرداری هامبورگ جمع شدند.  به گفته سخنگوی پلیس شمار معترضان همچنان رو به افزایش بوده  و تا به حال این اعتراضات به صورت صلح آمیز شکل گرفته است.

بعد از یک مراسم افتتاحیه یک ساعته معترضان به میان شهر آمده و راهپیمای خود را آغاز کرده و خشم خود از جمله درباره سیاست های تجاری و آب و هوای سران مهم کشورهای جی  20  را با سر دادن شعارهایی نشان دادند.

آن ها پلاکاردهایی در مخالفت با نشست جی 20 و لزوم حمایت از آب و هوا و مبارزه با فقر در دست داشتند. این موج اعتراضی در هامبورگ اولین اعتراضات بزرگ علیه نشست جی 20 است. برخی سازمان های محیط زیست، کشاورزی، و سازمان های حمایت کننده از مصرف کنندگان ، اتحادیه های کارگری و سازمان های حقوق بشری و کلیساها از شرکت کنندگان در این اعتراضات بودند. در مجموع تا پایان برگزاری نشست هامبورگ حدود 30 تجمع اعتراضی دیگر از طرف این سازمان ها برگزار خواهد شد.

بسیاری از مقامات و مسئولین آلمانی درباره خشونت و آشوب در جریان برگزاری نشست جی 20 به معترضان هشدار داده و آن ها را تهدید به مجازات های سخت کرده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس