به گزارش مشرق، حمیدرضا صارمی در گفتگو با مهر با بیان اینکه طرح تردد موتورسیکلتها هنوز در شورای عالی ترافیک مطرح نشده است گفت: تا زمانی که این طرح در این شورا عالی مطرح نشود و کارشناسان در خصوص مشکلات احتمالی آن بررسی نکنند نمی توان در خصوص آن اظهار نظر کرد.
وی در ادامه با اشاره به کمکهای دولت در حوزه توسعه عمرانی شبکه مترو گفت: نگاه ما در حوزه اعتبارات مترو کلان تر از آنچه که این روزها مطرح می شود است. بر اساس قانون ما باید تا 50 درصد به توسعه عمرانی شهرهای کشور کمک کنیم ولی بسیاری از شهرداریها حتی توان پرداخت 10 در صد از سهم خود را در این رابطه ندارند.
پرداختهای شهرداری شفاف نیست
صارمی با اشاره به اینکه پرداختهای شهرداری در خصوص اعتبارات توسعه عمرانی شورا شفاف نیست گفت:بودجه شهرداری بر اساسا قانون تحت نظارت شورا و وزارت کشور است اما با وجود ابهاماتی که در این رابطه وجود دارد ما اعتراضی نمی کنیم .
سکوت مترو تهران درباره درآمدهای اجاره یا فروش فضاهای تجاری
وی ادامه داد: نمی توان در فضای پر ابهام و پر هیاهو کار عمرانی کرد و تنها مردم در این میان آسیب می بینند. مترو تهران در خصوص درآمدهای حاصل از اجاره یا فروش فضاهای تجاری مترو سخنی نمی گوید و یا هیچگاه از زمینهایی که دولت با تغییر کاربری آن بدون هزینه موافقت می کند حرفی نمی زنند که همه این ها کمک های نقدی دولت به مترو محسوب می شود.
صارمی تاکید کرد: حرفهای بسیاری ر خصوص اعتبارات مترو داریم که برای آن که فضای آرام شود چیزی نمی گوییم زیرا توسعه شبکه مترو تهران برای ما اهمیت بسیاری دارد و برای قضاوت عادلانه صبر لازم است.
صبح امروز معاون عمرانی استانداری خبر از اجرای طرح تردد نوبتی برای موتورسواران پایتخت و صدور مجوز طرح زوج و فرد برای موتورسیکلتها خبر داده و اعلام کرده بود: پلیس راهور تهران برای کنترل موتورسیکلتها در طرح زوج و فرد تجهیز شده است و به راکبانی که موتورسیکلت وسیله ارتزاق آنان است مجوز تردد در محدوده طرح زوج و فرد داده میشود.
همچنین مجتبی شفیعی دبیر شورای عالی ترافیک نیز در این رابطه به مهر گفته است: طرح زوج و فرد تردد موتورسیکلتها هنوز در شورای عالی ترافیک مطرح نشده و زمانی قابلیت اجرا دارد که در این شورا به تصویب برسد.
وی معتقد است که برای کنترل هوشمند خیابان ها و معابر شهری در آخرین مذاکراتی که با مسئولان کنترل ترافیک شهر تهران داشتم همچنان اعلام می کردند تجهیزات لازم را برای کنترل موتور سیکلت ها به محدوده زوج و فرد ندارند. تعداد زیاد موتورسیکلتها و ابعاد پلاک آنها امکان ثبت پلاک موتورسیکلتها متخلف را سلب می کند مگر این که در بحث تجهیزات اتفاق جدید افتاده باشد که اطلاع رسانی در خصوص آن انجام نشده باشد.