139211011555248621957474.jpg

شیخ «علی دعموش» معتقد است بحران بحرین یک راه‌حل دارد و آن هم این است که حکومت بحرین خواسته‌های به‌حق مردم را اجابت کند.

 به گزارش مشرق، پس از گذشت بیش از دو سال از تجاوز سعودی‌ها به یمن و همچنین پنج سال سرکوب انقلاب مسالمت آمیز مردم بحرین توسط آل خلیفه، کماکان برخی علمای جهان اسلام در قبال این مسائل موضع صریح اتخاذ نکرده‌اند. در چنین شرایطی رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های عید سعید فطر علما را به موضع‌گیری صریح در قبال مسائل یمن و بحرین دعوت کردند تا بدین صورت خداوند از این علما خشنود گردد. در همین راستا شیخ «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان، سعودی‌ها را خدمت‌رسان به صهیونیسم و آسیب‌زننده به امت اسلامی دانست.

وی در خصوص خیانت برخی از اعراب به فلسطین از طریق دوستی با صهیونیست‌ها اظهار داشت: رژیم‌هایی که قصد عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل را دارند، مشخص هستند و در رأس آنها نیز سعودی‌ها قرار دارند که روابطشان به‌صورت مخفیانه با اسرائیل در جریان است و تل‌آویو نیز به وجود روابط در زمینه‌های مختلف با ریاض اذعان کرده است. سیاست سعودی‌ها در قبال فلسطین موجب کوتاه آمدن آنها در قبال حقوق اعراب و خود فلسطینی‌ها شده است و در نهایت نیز موجب دست کشیدن سعودی‌ها از قضیه بازگرداندن سرزمین‌های اشغالی به فلسطینی‌ها و حق بازگشت آنها می‌شود.

عضو ارشد حزب‌الله لبنان در رابطه با تغییر و تحولات در خاندان سعودی‌ها و ولیعهد شدن محمد بن سلمان و سیاست‌های شاهزاده سعودی در قبال تحولات منطقه نیز گفت: سیاست‌های بن سلمان، کودکانه است و به‌نفع مسلمانان و کشورهای اسلامی نیست؛ به‌ویژه در برابر خطراتی که صهیونیست‌ها برای امت اسلامی ایجاد کرده‌اند. سیاست‌های وی موجب تشدید بحران‌ها و تعمیق اختلافات موجود میان دولت‌ها و مسلمانان در منطقه شده است.

دعموش با اشاره به تجاوز سعودی‌ها به یمن ادامه داد: تجاوز سعودی‌ها به یمن جنایتی غیرانسانی است و آمریکا و جامعه جهانی نیز به‌دلیل سکوتشان در قبال این جنایت مسئول هستند. سعودی‌ها با پول خود توانسته‌اند کشورهای مدعی حقوق بشر را در قبال جنایات و کشتار در یمن ساکت کنند. وجدان جهانیان باید در برابر تحولات یمن بیدار شود و اگر به انسان احترام گزارده می‌شود، باید این جنایت و تجاوز سعودی‌ها متوقف گردد. سعودی‌ها در این حملات خود هیچ کدام از اهدافشان را محقق نکردند، زیرا مردم یمن مؤمن هستند و مقاومت می‌کنند و سعودی‌ها نمی‌توانند اراده مردم یمن را بشکنند.

عضو ارشد حزب‌الله لبنان در ادامه وحدت را عاملی مهم برای پیروزی مسلمانان دانست و افزود: وهابیت در شرایط کنونی، اقداماتی را علیه مسلمانان و شیعیان انجام می‌دهد و مانع از وحدت جوامع اسلامی می‌شود، از جمله این اقدامات سعودی‌ها می‌توان به تحریک مسلمانان علیه ایران و شیعیان در هر نقطه‌ای و همچنین فتنه‌افکنی میان امت اسلامی اشاره کرد. این عامل اصلی است اما عامل دوم برای عدم اتحاد مسلمانان نیز عدم همکاری سعودی‌ها با ایران و نپذیرفتن دعوت تهران برای گفتگو است. ایران بارها برای حل مشکلات منطقه به‌عنوان تنها راهکار دعوت به گفتگو کرده و تأکید کرده که تنها راه حل سیاسی جواب می‌دهد نه جنگ.

شیخ «علی دعموش» در پایان به انقلاب مردم بحرین به‌رهبری آیت الله عیسی قاسم برای احقاق حقوقشان اشاره کرد و درباره سرکوب مردم توسط آل خلیفه بیان داشت: انتفاضه بحرین از ابتدا انتفاضه‌ای مسالمت‌آمیز بود و مردم خواهان حقوق مشروع و قانونی خود هستند. شهروندان بحرینی با حفظ حرکت مسالمت‌آمیز خود طی سال‌های اخیر، هیچ اقدام خشنی علیه عناصر حکومت انجام ندادند.

وی در همین زمینه تصریح کرد: امروز تعداد زیادی از علما و فعالان سیاسی به‌دلیل تظاهرات برحقشان زندانی شده‌اند، روشی که حکومت بحرین در قبال مردم خود در پیش گرفته، به نتیجه نمی‌رسد بلکه صلابت و قدرت و عزم بحرینی‌ها را برای تداوم حرکت مسالمت‌آمیزشان افزایش خواهد داد. بحران بحرین یک راه حل دارد و آن هم این است که حکومت بحرین خواسته‌های به‌حق مردم را اجابت کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس