افغانستان

افغانستان اعلام کرد، هم‌زمان با حمایت احتمالی ناتو برای رسیدگی به درگیری‌های رو به افزایش در این کشور قصد دارد تعداد نیروهای کماندوی خود را دو برابر کند.

به گزارش مشرق، دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به خبرنگاران در کابل گفت: پلیس مرزی و پلیس ملی نظم مدنی افغانستان با وزارت دفاع ادغام خواهند شد و تعداد نیروهای کماندی ارتش ملی افغانستان نیز دو برابر می‌شود و به سطح یک سپاه ارتقا می‌یابد.

وی افزود: تعهد ناتو برای ادامه حمایتش از افغانستان و نیروهای امنیتی ما برای اجرای نقشه راه امنیتی چهار ساله وزارت دفاع کشورمان بسیار مهم است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز پنجشنبه به سه موضوع مهم درخصوص افغانستان از جمله تقویت نیروهای ویژه اشاره کرد.

وی در نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل گفت: ما مشاهده کرده‌ایم که نیروهای عملیات ویژه در افغانستان در مبارزه با طالبان بسیار حرفه‌ای و مهم بوده‌اند. ما در حال حاضر در تلاشیم تا ببینیم چطور می‌توانیم نیروهای عملیات ویژه ارتش افغانستان را بیش از این تقویت کنیم.

اگرچه نیروهای ویژه افغانستان گروه کوچکی از نیروهای مسلح این کشور هستند اما اکثر عملیات‌های تهاجمی ارتش را نیروهای ویژه انجام داده‌اند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
    0 2
    اين گروه توسط آمريكا آموزش ديدند و تجهيزات خوبي دارند در طي ٢/٣ ماه تونستند نزديك ٧٠٠ داعشي رو بكشن كه آمار بسيار خوبي هستش و نشون دادن كه پتانسيلشو دارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس