کد خبر 744029
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۰
حماس نمایه

وبگاه بریت‌بارت نوشت: شاخه نظامی «حماس» در حال تغییر ساختار برای تبدیل شدن به چیزی شبیه هنگ نظامی است.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «بریت‌بارت» در مطلبی اختصاصی مدعی شد شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» درحال سازمان‌دهی مجدد و تقویت زیرساخت‌های خود است.

بریت‌بارت به نقل از مصاحبه‌ای با یک مقام حماس ادعا کرد گردان‌های «عزالدین قسام» فرایند استقرار مجدد و بازسازی خود برای تبدیل شدن به چیزی شبیه یک ارتش نظامی را شروع کرده است.

بر این اساس، تمام یگان‌های حماس در 5 نقطه مختلف نوار غزه – شمال منطقه، شهر غزه، مرکز، خان یونس و رفح – منحل شده و قرار است در 2 هنگ نظامی بزرگتر، ادغام شوند.

بریت‌بارت در ادامه ادعاهایش نوشت: «یکی از این هنگ‌ها مسئولیت شمال منطقه را شامل خود شهر و محله قدیمی مرکزی برعهده خواهد گرفت. هنگ دوم نیز مسئولیت جنوب و دیگر مناطق نوار غزه را خواهد داشت.»

مقام حماس – که نامش ذکر نشد – به بریت بارت گفت فرماندهی هنگ دوم با «محمد سنوار» برادر «یحی سنوار» رئیس جدید دفتر سیاسی حماس است. وی پیشتر در جریان «توافق شیلعات» در تبادل اسرای فلسطینی و اسرائیلی، از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شده و چهره برجسته‌ای در امور نظامی است.

بر این اساس، تغییرات ساختاری در شاخه نظامی حماس از زمان آخرین جنگ با رژیم صهیونیستی (2014) در جریان بوده و این جنش تاکتیک‌های نظامی جدیدی را اتخاذ کرده است.

طبق گفته‌های مقام مذکور، حماس اما هیچ تمایلی به آغاز درگیری مجدد با رژیم صهیونیستی نداشته و اولویتش در آینده نزدیک، تسریع بازسازی نوار غزه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس