کد خبر 743613
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
تایپ 055

چین در راستای توسعه نظامی و مدرن سازی ارتش و بخصوص نیروی دریایی از ساخت یک ناوشکن جدید خبر داده است.

به گزارش مشرق، ناوشکن جدید چین در مراسمی در مرکز فرماندهی نظامی نیروی دریایی جیانگنان در شهر شانگهای واقع در شرق چین به نمایش گذاشته شده و مسوولان پکن می گویند این ناو 10 هزار تنی است.

این اولین بار است که چین یک ناوشکن از نسل جدید می سازد و بر اساس گزارش تلویزیون مرکزی این کشور ناو مذکور مجهز به موشک های ضد هوایی و ضد کشتی و ضد زیردریایی است.
نیروی دریایی در بیانیه ای ساخت این ناوشکن را برای بالا بردن توان رزمی این نیرو بسیار با اهمیت دانسته و افزوده است که این ناو در راستای برنامه های چین برای مدرن سازی ارتش ساخته شده است.

کمیسیون مرکزی نظامی چین هم خاطر نشان کرده است که در آینده نزدیک تمامی تسلیحات و موشک های روی ناوشکن مذکور مورد ازمایش قرار خواهد گرفت و سامانه های نیز برای بررسی های بیشتر آماده خواهد شد.

چین در دریای شرقی و دریای جنوبی منازعات جدی با ژاپن و برخی کشورهای اسیای شرقی و آمریکا دارد و نیروی دریایی در ماه های گذشته بارها ناوهای خود را به منطقه اعزام کرده و رزمایش هایی نیز برگزار نموده است.

تنها چند روز قبل نیز چین اعلام کرد که دانشمندان چینی موفق به ساخت سامانه لیزری شده اند که قادر است پهپادهایی را که در ارتفاع پایین پرواز می کنند ، هدف قرار دهد.فیزیکدان های آکادمی علوم این کشور گفته اند که آزمایش هایی نیز روی این سامانه لیزری با موفقیت انجام شده است و می توان از این سامانه برای هدف قرار دادن پهبادها استفاده کرد.
تارنمای مردم ارگان حزب حاکم چین هم نوشته است که با استفاده از این سامانه لیزری تاکنون 30 فروند از این پهبادهای کوچک ساقط شده اند.

اسلحه لیزری را که متخصصان چینی ساخته اند می تواند پهبادها را هدف قرار داده و سطح آنها را بسوزاند و مانع ادامه پرواز آنها شود.این گزارش می افزاید که سامانه تسلیحاتی لیزری ساخت آکادمی علوم فیزیک چین می تواند ظرف پنج ثانیه پهپاد را هدف قرار داده و بدون خسارات جانبی به محیط زیست آنها را از کار بیندازد.

مردم می نویسد که بر اساس شاخص هایی که برای این سامانه تعریف شده است اسلحه لیزری که به آن تفنگ لیزری چین هم گفته می شود 12 کیلومتر را زیر پوشش خود قرار می دهد.
چین می گوید که این سامانه لیزری در نوع خود در جهان نادر است و می تواند مانع بسیاری از فعالیت های غیرقانونی پهبادها شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد GB ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
    22 14
    چین تا 10 سال اینده امریکا رو پشت سر خواهد گذاشت هم در کیفیت تسلیحات و هم کمیت .اگر شک دارید چین 10 سال پیش را با چین امروزی مقایسه کنید
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
      6 12
      خب به توچه/؟؟؟ چی به تو میرسه؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس