کد خبر 743577
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷
چاقوکشی نمایه

دو افسر عملیات ویژه اندونزی در حالی که در مسجدی در شهر 'جاکارتا' پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا مشغول نماز خواندن بودند، هدف حملات با چاقو قرار گرفتند.

 به گزارش مشرق، این حادثه روز جمعه در مسجدی در نزدیکی یکی از ایستگاه های پلیس شهر جاکارتا رخ داد که در آن یک حمله کننده با فریاد به نیروهای پلیس اندونزی هجوم برد.


این حمله در حالی صورت گرفت که هفته گذشته نیز اندونزی شاهد حمله تروریست های مرتبط با داعش با چاقو به یک افسر پلیس بود.


به نوشته روز شنبه تارنمای روزنامه 'استار'، فرد مهاجمی که در مسجد به سه افسر پلیس حمله کرد از محل متواری شد که پلیس اندونزی به تعقیب وی پرداخت.


یکی از مقامات پلیس اندونزی اعلام کرد افسران پلیس اندونزی ضمن شلیک هشدار دهنده از فرد مهاجم خواستند متوقف شود.


این فرد سپس به سوی نیروهای پلیس بازگشت و با رودرویی و چاقوکشی، پلیس را تهدید کرد و پلیس پس از آن مجبور به شلیک به سوی این مهاجم شد که وی کشته شد.


دو افسر پلیس اندونزی از ناحیه صورت و گردن هدف ضربات چاقو قرار گرفتند که برای مداوا به بیمارستانی در جاکارتا منتقل شدند.


بر اساس این گزارش، اگرچه این حمله به عنوان یک اقدام تروریستی ذکر نشده است، اما اقدامات فردی که کارشناسان منطقه از آن به عنوان حملات 'گرگ های تنها' نام می برند، از جمله تهدیدهای موجود در منطقه جنوب شرق آسیا است.


مواردی از حملات 'گرگ های تنها' پیش از این در هر یک از کشورهای منطقه رخ داده که این امر ضرورت هوشیاری مقامات امنیتی این کشورها را مورد تاکید قرار می دهد.


متخصصان و محققان مسائل امنیتی با توجه به اشغال بخشی از شهر 'مراوی' در جنوب فیلیپین توسط تروریست های مرتبط با داعش، نسبت به انجام این قبیل فعالیت ها در سایر کشورهای منطقه هشدار داده اند و به ویژه در مورد اندونزی به طور عمده اظهار نگرانی کرده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس