کد خبر 743291
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
ترامپ و تایوان

وزارت خارجه آمریکا در نامه‌ای به کنگره این کشور، موافقت نهایی خودش را برای فروش 1.4 میلیارد دلار سلاح و تجهیزات به تایوان اعلام کرده است.

به گزارش مشرق، در حالی که مقامات آمریکایی خواستار اقدامات بیشتر پکن برای حل تنش‌ها با کره شمالی هستند، دولت دونالد ترامپ به دنبال فروش تسلیحات به تایوان که چین آن را بخشی از تمامیت ارضی خود می‌داند، است.

 وزارت خارجه آمریکا در نامه به کنگره این کشور، قانونگذاران را در جریان موافقت نهایی خودش برای فروش 1.4 میلیارد دلار سلاح و تجهیزات تازه به تایوان قرار داده است.

روزنامه گاردین در این باره نوشته که «این اولین توافق تسلیحاتی با تایوان در دولت دونالد ترامپ است و چنین اقدامی، چین را که تایوان را بخشی از سرزمینش می‌داند، خشمگین خواهد کرد».

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفته که این توافق شامل حمایت‌های فنی برای رادارهای هشدار، موشکهای ضد رادیو اکتیو، اژدر و همچنین عناصر تشکیل دهنده موشک‌های اس ام 2(SM-2) است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهارنظری در خصوص موافقت با فروش تسلیحات به تایوان، گفته که این اقدام نقض موضع واشنگتن در قبال روابطش با تایوان نیست.

اشاره او به سیاست «چین واحد» است که آمریکا از سال 1979 آن را سرلوحه خود قرار داده اما با پیروزی ترامپ و در زمانی که او رئیس‌جمهور منتخب بود، اظهاراتی مغایر با این سیاست مطرح کرده بود.

«هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی است که این توافق و قصد واشنگتن برای فروش سلاح، «نشان می‌دهد که ما به حمایتمان از توانایی تایوان برای داشتن یک سیاست برای دفاع از خودش اعتقاد داریم. باید این را هم اشاره کنم که هیچ تغییری در سیاست ما در قبال چین واحد وجود ندارد».

با اعلام وزارت خارجه آمریکا به کنگره آمریکا، حالا قانونگذاران این کشور 30 روز وقت دارند که نظرشان را درباره فروش سلاح به تایوان اعلام کنند و در صورت عدم مخالفت، این توافق وارد فاز اجرا خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس