ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است اگر واشنگتن حملات علیه سوریه را افزایش دهد، مسکو نیز به همان نسبت پاسخ خواهد داد.

به گزارش مشرق، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز تأکید کرد، چنانچه آمریکا حملات خود علیه سوریه را افزایش دهد، روسیه نیز به همان نسبت پاسخ خواهد داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، زاخارووا در کنفرانس خبری امروز پنج‌شنبه خود تأکید کرد، ادعاهای تحریک‌آمیز آمریکا درباره حمله شیمیایی ادعایی در سوریه تنها علیه دمشق نیست بلکه مسکو را نیز هدف گرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد، این ادعاها نشانگر یک مداخله تازه است.

بنا بر این گزارش، اوایل هفته جاری سخنگوی کاخ سفید مدعی شده بود که آمریکا «آماده سازی احتمالی رژیم بشار اسد برای حمله شیمیایی جدید در سوریه را تحت نظر دارد».

زاخارووا با اشاره به این ادعاها گفت، ادعاهای مطرح شده در واشنگتن مسئله جدیدی نیست و تازگی ندارد.

وی افزود: «متأسفانه، واشنگتن اتهامات بی‌اساس جدیدی علیه رهبری سوریه مطرح کرده مبنی بر اینکه دمشق در حال طراحی یک حمله شیمیایی جدید است. ما درباره این اظهارات این را می‌دانیم که مقامات واشنگتن نتوانسته‌اند هیچ مدرکی درباره این ادعاهایشان ارائه دهند».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: «و ما نمی‌دانیم که از چه اطلاعاتی برای گرفتن چنین نتیجه‌هایی استفاده شده است. اوضاع فعلی اینطور به نظر می‌رسد که یک تحریک گسترده هم در سطح نظامی و هم اطلاعاتی باشد که نه تنها علیه دولت سوریه بلکه علیه روسیه هدف‌گذاری شده است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس