ارتش آمریکا

یک تحلیلگر نظامی روسی بر این باور است که علت اصلی افزایش حضور نظامی آمریکا در مناطق جنوبی سوریه این است که واشنگتن می‌خواهد کنترل این بخش‌ها از سرزمین سوریه را در اختیار بگیرد.

 به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، پنتاگون اخیرا چندین سامانه موشکی را در جنوب سوریه مستقر کرده است.

آندری کوشکین تحلیلگر ارشد نظامی روسی تاکید کرد: آمریکا قصد دارد با افزایش حضور نظامی خود در جنوب سوریه، کنترل این مناطق را در دست بگیرد.

وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرده است که افزایش حضور نظامی آمریکا در سوریه، قوانین بین المللی را نقض کرده است.

آمریکا پیش از این سامانه های موشکی هیمارس را از یک پایگاه نظامی در اردن به پایگاه نیروهای ویژه در التنف سوریه منتقل کرده است. پنتاگون همچنین تعداد نیروهای نظامی خود در شهری را که در 70 کیلومتری شمال شرق التنف قرار دارد، افزایش داده است.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت حارجه روسیه نیز در نشست خبری هفتگی خود به خبرنگاران گفت: اقدام آمریکا در افزایش حضور نظامی خود در مناطق جنوبی سوریه، نقض قوانین بین المللی است.

طی هفته های اخیر، منطقه التنف از نظر راهبردی اهمیت فوق العاده ای پیدا کرده است. منافع ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا و متحدان دولت سوریه در این منطقه به شدت در تعارض و تقابل قرار گرفته است.

ارتش سوریه به همراه متحدانش در حال پیشروی به سوی شرق در امتداد بزرگراه دمشق بغداد هستند، یک مسیر راهبردی در جنوب شرق سوریه. این بزرگراه از اهمیت راهبردی بالایی برای ائتلاف آمریکایی برخوردار است. آمریکا یک پایگاه نظامی در نزدیکی التنف دارد، جایی که نیروهای مخالف در آن آموزش می بینند.

آندری کوشکین تحلیلگر نظامی و رئیس دپارتمان علوم سیاسی دانشگاه اقتصادی پلیخانوف روسیه تاکید کرد: ارتش آمریکا قصد دارد پس از شکست داعش کنترل این بخش از سرزمین سوریه را در دست بگیرد.

وی تصریح کرد: ظاهرا در شرایط کنونی می توانیم بگوییم که گروه موسوم به داعش نزدیک به خط پایان قرار گرفته است. گرچه موصل هنوز به طور کامل آزاد نشده است ولی لازم است تا کنترل مناطقی که قبلا آزاد شده، در دست گرفته شود. شاید پنتاگون می خواهد تلاش های خود را در این شرایط حساس و مهم افزایش دهد.

این تحلیلگر نظامی روسی افزود: استقرار سامانه های موشک انداز هیمارس در جنوب سوریه، ثابت می کند که آمریکا نمی خواهد کنترل منطقه به دست دولت سوریه بیفتد. هیمارس یک سلاح بسیار قوی نظامی است و نمی توان این احتمال را رد کرد که پنتاگون از این سلاح استفاده کرده تا مانع از کنترل ارتش سوریه در این منطقه شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس